مقاله بررسی نقش واسطه‌ای عزّت‌نفس در رابطه با سبک دلبستگی ناایمن و دلزدگی زناشویی معتادان مواد افیونی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی نقش واسطه‌ای عزّت‌نفس در رابطه با سبک دلبستگی ناایمن و دلزدگی زناشویی معتادان مواد افیونی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نقش واسطه‌ای عزّت‌نفس در رابطه با سبک دلبستگی ناایمن و دلزدگی زناشویی معتادان مواد افیونی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نقش واسطه‌ای عزّت‌نفس در رابطه با سبک دلبستگی ناایمن و دلزدگی زناشویی معتادان مواد افیونی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نقش واسطه‌ای عزّت‌نفس در رابطه با سبک دلبستگی ناایمن و دلزدگی زناشویی معتادان مواد افیونی :

چکیده
زمینه و هدف: به‌دلیل چند‌وجهی ‌بودن اعتیاد و نقش مهم عزّت‌نفس در بروز مسائل مختلف فردی و زناشویی، هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه‌ای عزّت‌نفس در رابطه با سبک دلبستگی ناایمن و دلزدگی زناشویی معتادان به مواد افیونی بود.
روش‌بررسی: طرح پژوهش حاضر، همبستگی از نوع تحلیل مسیر بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی معتادان مواد افیونی مراجعه‌کننده به مراکز ترک اعتیاد شهر تهران تشکیل دادند که از بین آن‌ها ۲۱۵ نفر به شیوه نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب شدند. به‌منظور گردآوری داده‌های پژوهش، از پرسشنامه عزّت‌نفس روزنبرگ، مقیاس دلبستگی بزرگسال کولینز ورید و پرسشنامه دلزدگی زناشویی پایینز استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی و استنباطی (هم‌چون همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه) و نرم‌افزار SPSS (ورژن ۲۱) استفاده گردید.
یافته‌ها: یافته‌های پژوهش حاضر نشان داد که دلبستگی ناایمن علاوه بر اثر معنادار مستقیم بر دلزدگی زناشویی معتادان موادافیونی( ۰۲۳۸ = β و ۰۰۰۳=P)، به‌طور غیرمستقیم نیز با اثرگذاری بر عزّت‌نفس باعث تغییر در دلزدگی زناشویی می‌گردد (۰۲۳۹=β و ۰۰۰۱>p).
نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش حاضر که نشان داد عزّت‌نفس در رابطه با دلبستگی ناایمن و دلزدگی زناشویی نقش واسطه‌ای دارد، توجه به نقش عزّت‌نفس در مداخله‌های درمانی و آموزش‌های خانواده، ضروری به نظر می‌رسد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.