مقاله تأثیر آموزش شناختی-رفتاری مهارتهای اجتماعی بر بازداری پاسخ و مشکلات هیجانی-رفتاری دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله تأثیر آموزش شناختی-رفتاری مهارتهای اجتماعی بر بازداری پاسخ و مشکلات هیجانی-رفتاری دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله تأثیر آموزش شناختی-رفتاری مهارتهای اجتماعی بر بازداری پاسخ و مشکلات هیجانی-رفتاری دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر آموزش شناختی-رفتاری مهارتهای اجتماعی بر بازداری پاسخ و مشکلات هیجانی-رفتاری دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله تأثیر آموزش شناختی-رفتاری مهارتهای اجتماعی بر بازداری پاسخ و مشکلات هیجانی-رفتاری دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی :
چکیده
زمینه و هدف: با توجه به اینکه یکی از مشکلات جدی دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی، نارسایی در زمینه مهارتهای اجتماعی است، پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش شناختی-رفتاری مهارتهای اجتماعی بر بازداری پاسخ و مشکلات هیجانی-رفتاری دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی انجام شد.
روشبررسی: طرح تحقیق نیمهآزمایشی و از نوع پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه بود. نمونه پژوهش ۳۷ دانشآموز مقطع ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی شهرستان رشت در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵ بود که بر اساس ملاکهای نسخه پنجم راهنمای تشخیصی و آماری انجمن روانپزشکی آمریکا بطور در دسترس انتخاب و بهصورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه تواناییها و مشکلات و آزمون استروپ در مراحل قبل و بعد از آموزش استفاده شد. آموزش مهارتهای اجتماعی بهصورت گروهی در ۱۰ جلسه برای گروه آزمایش ارایه گردید. برای تجزیهوتحلیل دادهها از تحلیل کوواریانس چندمتغیری استفاده شد.
یافتهها: نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد که آموزش شناختی-رفتاری مهارتهای اجتماعی بر بهبود بازداری پاسخ و مشکلات هیجانی-رفتاری در دانشآموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی بهطور معناداری تأثیر دارد (۰۰۰۱>p).
نتیجهگیری: با توجه به نتایج این پژوهش، روش آموزش شناختی-رفتاری مهارتهای اجتماعی یکی از کارآمدترین روشهای درمانی بوده و در کاهش تکانشگری، نارساییتوجه، اضطراب و پرخاشگری فیزیکی در دانشآموزان مبتلا به اختلال نارساییتوجه/فزونکنشی مؤثر است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.