مقاله مقایسه اثر تمرین منتخب ورزشی، ذهنی و ترکیبی بر اجرای مهارتهای حرکتی کودکان پسر دارای اختلال هماهنگی رشدی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مقایسه اثر تمرین منتخب ورزشی، ذهنی و ترکیبی بر اجرای مهارتهای حرکتی کودکان پسر دارای اختلال هماهنگی رشدی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مقایسه اثر تمرین منتخب ورزشی، ذهنی و ترکیبی بر اجرای مهارتهای حرکتی کودکان پسر دارای اختلال هماهنگی رشدی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه اثر تمرین منتخب ورزشی، ذهنی و ترکیبی بر اجرای مهارتهای حرکتی کودکان پسر دارای اختلال هماهنگی رشدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مقایسه اثر تمرین منتخب ورزشی، ذهنی و ترکیبی بر اجرای مهارتهای حرکتی کودکان پسر دارای اختلال هماهنگی رشدی :
چکیده
زمینه و هدف: پنج تا ششدرصد از کودکان مقطع دبستان دچار نقص هماهنگی رشدی هستند. هدف، مقایس تمرین منتخب ورزشی، ذهنی، ترکیبی و گزینش بهترین روش برای رشد مهارت حرکتی پسران دارای اختلال هماهنگی رشدی بود.
روشبررسی: طرح پژوهش تجربی از نوع پیشآزمون-پسآزمون، با گروه گواه بود. تعداد ۵۵ پسر نه تا دهسال شیرازی توسط پرسشنام اختلال هماهنگی رشدی و آزمون ارزیابی حرکتی کودکان-۲ غربال و پس از همسانسازی شفافیت تصویرسازی دیداری بهشکل تصادفی در سه گروه تجربی (چهارده نفر) و یک گروه گواه (سیزده نفر) قرار گرفتند. مداخله بهشکل تمرین بدنی، ذهنی و ترکیبی بهمدت ۲۴ جلس ۴۵دقیقهای اجرا شد و بهمنظور تحلیل دادهها از آزمون شاپیرو-ویلک برای نرمالبودن توزیع متغیرهای وابسته، آزمون تحلیل کوواریانس با استفاده از پیشآزمون بهعنوان کووریت و آزمون تی همبسته برای ارزیابی اثر مداخله، آزمون لوین برای همگنی واریانسها و از آزمون بونفرونی بهعنوان آزمون تعقیبی استفاده شد.
یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد میانگین و انحراف معیار اجرای مهارتهای حرکتی سه گروه تمرین ذهنی، بدنی و ترکیبی در نوبت پسآزمون بهترتیب (۳۶۷۱±۶۲۲۳۱ و ۴۲۳۵±۶۳۵۰۲ و ۲۷۷۳ ±۶۵۷۹۴=mean±sd) در مقایسه با نوبت پیشآزمون بهبود معناداری داشت (۰۰۰۱>p). مقایس بین گروهها از سودمندی بیشتر تمرین ترکیبی بهشکل معناداری (۰۰۰۱>p) حمایت کرد.
نتیجهگیری: نتایج نشان داد در پسران نه تا دهسال دارای اختلال هماهنگی رشدی، میتوان با استفاده از تمرین ورزشی و ذهنی، بهبودی معناداری در رشد مهارتهای حرکتی ایجاد کرد و بهترین شیوه برای تسریع رشد حرکتی استفاده از تمرینات ترکیبی است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.