مقاله تأثیر تمرینات تراباند بر زاویه? سر به‌جلو و قدرت و دامنه? حرکتی نابینایان و کم‌بینایان پسر مبتلا به سر به‌جلو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله تأثیر تمرینات تراباند بر زاویه? سر به‌جلو و قدرت و دامنه? حرکتی نابینایان و کم‌بینایان پسر مبتلا به سر به‌جلو دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تأثیر تمرینات تراباند بر زاویه? سر به‌جلو و قدرت و دامنه? حرکتی نابینایان و کم‌بینایان پسر مبتلا به سر به‌جلو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تأثیر تمرینات تراباند بر زاویه? سر به‌جلو و قدرت و دامنه? حرکتی نابینایان و کم‌بینایان پسر مبتلا به سر به‌جلو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تأثیر تمرینات تراباند بر زاویه? سر به‌جلو و قدرت و دامنه? حرکتی نابینایان و کم‌بینایان پسر مبتلا به سر به‌جلو :

زمینه و هدف: از پوسچرهای معیوب بسیار شایع ستون فقرات گردنی در افراد نابینا جلو‌آمدگی سر با شیوع ۶۶درصد است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر هشت هفته تمرینات تراباند بر زاویه سر به‌جلو و قدرت و دامنه حرکتی نابینایان و کم‌بینایان مبتلا به سر به‌جلو انجام شد.
روش‌بررسی: پژوهش حاضر، نیمه‌تجربی و از نوع پیش‌آزمون‌پس‌آزمون بود. نمونه آماری این پژوهش را سی دانش‌آموز پسر نابینا و کم‌بینا ۱۰تا۱۶ساله آموزشگاه شوریده شیرازی از شهر شیراز، در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵ با عارضه ناهنجاری سر به‌جلو تشکیل دادند که به‌صورت دردسترس و هدفمند انتخاب شده و به‌روش تصادفی در دو گروه تمرینات تراباند و کنترل قرار گرفتند. آزمودنی‌های گروه تمرین به‌مدت هشت هفته، سه جلسه در هفته و هرجلسه شصت‌دقیقه با کش تراباند به تمرین مقاومتی پرداختند. گروه کنترل در این دوره هیچ‌گونه فعالیت ورزشی نداشت. قدرت و زاویه سر به‌جلو و دامنه حرکتی آزمودنی‌ها قبل و پس از هشت هفته در هر دو گروه اندازه‌گیری شد. جهت بررسی داده‌ها، نرم‌افزار SPSS و آزمون تی‌همبسته و مستقل به‌کار رفت. مقدار p کمتر از ۰۰۵ معنا‌دار درنظر گرفته شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد هشت هفته تمرین با تراباند باعث بهبود زاویه سر به‌جلو با اختلاف میانگین و معنا‌داری (۲۵۳±۰۱۷، ۰۰۰۷=p)، قدرت دست (۰۵۶±۰۹۳-، ۰۰۰۴=p)، آبداکشن (۰۳۶±۱۵۶۷-، ۰۰۴۴=p)، قدرت اکستنسورهای پشت (۱۵۶±۱۹۳۳-، ۰۰۱۲=p)، چرخش خارجی مفصل شانه (۰۵۱±۳۲۳-، ۰۰۳۷=p) و اکستنشن سر و گردن (۱۵۱±۲۰۷-، ۰۰۰۱=p) شد؛ اما در متغیر چرخش داخلی مفصل شانه (۰۷۴±۰۳۷-، ۰۵۸۴=p)، فلکشن (۱۱۶±۱۱۸۷-، ۰۰۷۲=p)، فلکشن چپ (۰۰۱±۰۷۴، ۰۴۴۱=p) و فلکشن راست (۱۲±۰۴۶-، ۰۵۷۳=p) تغییری ایجاد نکرد.
نتیجه‌گیری: باتوجه به نتایج حاصل از این تحقیق تمرینات تراباند می‌تواند باعث بهبود زاویه سر به‌جلو و دامنه حرکتی و قدرت عضلانی در افراد نابینا و کم‌بینا مبتلا به عارضه سر به‌جلو شود؛ ازاین‌رو می‌توان باتوجه به مؤثربودن این تمرینات از آن به‌عنوان روشی اثرگذار در درمان این عارضه استفاده کرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.