مقاله اثربخشی آموزش گروهی مهارت‌های اجتماعی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی آموزش گروهی مهارت‌های اجتماعی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش گروهی مهارت‌های اجتماعی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش گروهی مهارت‌های اجتماعی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش گروهی مهارت‌های اجتماعی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی :

زمینه و هدف: ضعف مهارت‌های اجتماعی تأثیر منفی بر عزت‌نفس و شناخت فردی، عملکرد اجتماعی و تحصیلی، روابط بین‌فردی و درونی کودکان با اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی می‌گذارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی مهارت‌های اجتماعی بر بهبود مهارت‌های اجتماعی و مؤلفه‌های آن در دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی انجام شد.
روش‌بررسی: این پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون‌پس‌آزمون و پیگیری با گروه گواه بود. جامعه آماری را دانش‌آموزان پسر ۸الی۱۲ساله، مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی در مقطع ابتدایی شهر تهران، تشکیل دادند. تعداد ۳۲ نفر از این دانش‌آموزان به‌شیوه نمونه‌گیری دردسترس انتخاب شده و به‌صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (۱۶ نفر در هر گروه) قرار گرفتند. سپس با استفاده از پرسشنامه‌های اطلاعات سیاهه رفتاری کودک (آخنباخ، ۱۹۷۸) و فرم والدین مقیاس درجه‌بندی مهارت‌های اجتماعی (گرشام و الیوت، ۱۹۹۰)، سنجش شدند. در گروه آزمایش طی ده جلسه‌ یک‌ساعته، آموزش برنامه مهارت‌های اجتماعی اجرا شد؛ اما هیچ‌گونه مداخله‌ای برای گروه گواه تا زمان اخذ پس‌آزمون صورت نگرفت. سپس هر دو گروه بعد از اتمام جلسات آموزشی و یک‌ماه بعد از آن مجدداً به مقیاس درجه‌بندی مهارت‌های اجتماعی گرشام و الیوت پاسخ دادند. داده‌ها در قالب مشخصه‌های آمار توصیفی (فراوانی و میانگین و انحراف معیار) و روش تحلیل واریانس اندازه‌های مکرر توسط نرم‌افزار آماری SPSS در سطح معناداری ۰۰۱ تجزیه‌وتحلیل شدند.
یافته‌ها: با‌توجه به میانگین نمره پیش‌آزمون مهارت‌های اجتماعی در گروه آزمایش (۱۹۶۸) با انحراف معیار (۳۷۳) و میانگین نمره پس‌آزمون (۳۸۲۵) با انحراف معیار (۳۳۵)، نتایج تحلیل واریانس اندازه‌های مکرر نشان داد که با آموزش گروهی مهارت‌های اجتماعی، نمره مهارت‌های اجتماعی کل و مؤلفه‌های آن (همکاری و قاطعیت و خویشتن‌داری، به‌جز مؤلفه مسئولیت‌پذیری) در دانش‌آموزان پسر مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی به‌طور معناداری افزایش یافت (۰۰۰۱>p) و این تأثیر یک‌ماه بعد از جلسات آموزشی نیز پایدار بود (۰۰۰۱>p).
نتیجه‌گیری: از یافته‌های به‌دست‌آمده می‌توان نتیجه گرفت آموزش مهارت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان مبتلا به اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی می‌تواند مهارت‌های اجتماعی و مؤلفه‌های آن را در این دانش‌آموزان افزایش دهد؛ بنابراین تدوین برنامه‌های مدون آموزش مهارت‌های اجتماعی و گنجاندن آن در برنامه‌های آموزشی این کودکان به‌عنوان آموزش مکمل، مفید خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.