مقاله نگرش فلسفی ـ فقهی کلان معنویت اسلامی (قسمت دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نگرش فلسفی ـ فقهی کلان معنویت اسلامی (قسمت دوم) دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگرش فلسفی ـ فقهی کلان معنویت اسلامی (قسمت دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگرش فلسفی ـ فقهی کلان معنویت اسلامی (قسمت دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نگرش فلسفی ـ فقهی کلان معنویت اسلامی (قسمت دوم) :

زمینه و هدف: اسلام در حوزه معنویت دارای یک نظریه کلان است. این نظریه واجد ابعاد «کلامی فلسفی»، «فقهی حقوقی»، «اخلاقی ارزشی» و «تاریخی تمدنی» است. برای هماهنگی فعالیت‌های حوزه سلامت معنوی با اندیشه اسلامی، این منظومه ذهنی باید برقرار شود.
روش کار: مبانی، اصول، ضوابط و شاخصه‎های نظریه کلان معنویت اسلامی، از منابع اسلامی‌(قرآن، فقه، اصول، و احادیث اهل بیت علیهم‌السلام)، و جمع‌بندی روایات و آیات و متون دینی با منهج دقیق اجتهادی ارائه شده است.
یافته‌ها: در این اندیشه و نظریه کلان از نگاه اسلام و اهل بیت (ع)، معنویت دارای ویژگی‌های مشروحه ذیل است:
«امری فرا احساسی و جامع احساس، عاطفه، عقلانیت و استدلال است»، «از مؤلفه توحیدی و قدسی و تجرد محور برخوردار است»، «معادمحور، فرادنیوی و اخروی است»، «مناسکی، فرانگرشی و فراقلبی است»، « مبتنی بر مناسک فرافردی، اجتماعی است»، مقسمی (سایه‌افکن بر سایر ساحات) است»، «دارای ساحات جسمانی، روانی و روحی است»، «امری ولایی برای رسیدن به خدا و هدایت انسان است»، «عجین با سبک زندگی و الهام‌بخش یک زیست معنوی است».
نتیجه‌گیری: سلامت کامل و همه جانبه مورد نظر اسلام، در برگیرنده همه هستی و جمیع ساحات بشری است. توحیدمحوری، باور به عالم غیب و شهود، عجین بودن با سبک زندگی آرام و مطمئن و سالم در این دنیا، و باور داشتن به حرکت انسان به آن جهان، از مؤلفه‌های قطعی آن است. شایسته است همه تحقیقات و پژوهش‌ها و اقدامات ضروری حوزه سلامت معنوی مبتنی بر نظریه کلان معنوی اسلامی‌باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.