مقاله نقش باورهای فراشناختی و اجتناب شناختی در پیش بینی نارسایی های شناختی پرستاران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نقش باورهای فراشناختی و اجتناب شناختی در پیش بینی نارسایی های شناختی پرستاران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش باورهای فراشناختی و اجتناب شناختی در پیش بینی نارسایی های شناختی پرستاران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش باورهای فراشناختی و اجتناب شناختی در پیش بینی نارسایی های شناختی پرستاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش باورهای فراشناختی و اجتناب شناختی در پیش بینی نارسایی های شناختی پرستاران :

زمینه و هدف: با توجه به حساسیت و پیامدهای غیرقابل‌جبران نارسایی¬های شناختی در پرستاران، ضرورت دارد که عوامل مرتبط با نارسایی شناختی مورد بررسی و مداخله قرار گیرد. مطالعه حاضر به بررسی نقش باورهای فراشناختی و اجتناب شناختی در پیش-بینی نارسایی¬های شناختی پرستاران پرداخته است.
مواد و روش ها: تحقیق حاضر یک مطالعه توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه پرستاران شاغل در بیمارستان های شهر تبریز در سال ۱۳۹۷ بود و حجم نمونه شامل ۱۰۰ نفر پرستار شاغل در ۵ مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی تبریز بود که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. شرکت‌کنندگان با استفاده از پرسشنامه های باورهای فراشناختی ولز و هاتون، اجتناب شناختی سکستون و داگاس و نارسایی‌های شناختی برادبنت مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آزمون های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه و نرم‌افزار SPSS نسخه ۲۴ تحلیل شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که در مجموع نارسایی های شناختی پرستاران با متغیر باورهای فراشناختی رابطه مثبت و معنی دار داشته (۰/۰۱p) ولی با متغیر اجتناب شناختی رابطه معنی داری ندارد. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که مدل مورد نظر معنی دار است و ۳۲ درصد از واریانس نارسایی های شناختی توسط مدل پیش بینی می شود.
نتیجه گیری: نظر به اینکه پرستاران نقش مهمی در بهبود و ارتقاء سلامت افراد جامعه دارند رفع عوامل زمینه‌ساز اختلالات اضطرابی، به‌ویژه باورهای فراشناختی که در این مطالعه رابطه معنی‌داری با نارسایی‌های شناختی پرستاران به دست آمد، به عنوان یک اولویت بهداشتی مطرح می گردد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.