مقاله ارزیابی اثرات سازه‌های الگوی مدیریتی بر مراقبت‌‌های بهداشتی دوران بارداری در استان کهکیلویه و بویراحمد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ارزیابی اثرات سازه‌های الگوی مدیریتی بر مراقبت‌‌های بهداشتی دوران بارداری در استان کهکیلویه و بویراحمد دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی اثرات سازه‌های الگوی مدیریتی بر مراقبت‌‌های بهداشتی دوران بارداری در استان کهکیلویه و بویراحمد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی اثرات سازه‌های الگوی مدیریتی بر مراقبت‌‌های بهداشتی دوران بارداری در استان کهکیلویه و بویراحمد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی اثرات سازه‌های الگوی مدیریتی بر مراقبت‌‌های بهداشتی دوران بارداری در استان کهکیلویه و بویراحمد :

زمینه و هدف: بارداری و زایمان در اکثر کشورهای در حال توسعه از علل اصلی بیماری، مرگ و معلولیت زنان سنین باروری است. کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار نیاز به اعمال مدیریت گسترده در ابعاد مختلف مراقبتی دارد، لذا هدف از این پژوهش تعیین و ارزیابی تأثیر سازه‌های الگوی مدیریتی بر مراقبت‌های بهداشتی دوران بارداری در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

روش بررسی: مطالعه حاضر با روش توصیفی ـ تحلیلی و مقطعی است که در سال ۱۳۹۷ در استان کهگیلویه و بویر احمد بر روی، مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه ، کارشناسان بهداشت خانواده مراکز، بهورزان و ماماهای شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت به صورت کمی‌و کیفی انجام گرفت. به منظور جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه تهیه شده به دو روش حضوری و الکترونیکی، به روش نمونه‌گیری چند مرحله‌ای بین ۴۲۰ نفر از گروه‌های هدف توزیع گردید. برای توصیف متغیرهای کمی‌از شاخص‌های مرکزی هم‌چون میانگین و انحراف معیار، هم‌چنین جهت متغیرهای کیفی از درصد فروانی و برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار PLS به روش تحلیل مسیر و مدل‌سازی معادلات ساختاری و محاسبه ضرایب مسیر و مقادیر تی استفاده شد.

یافته‌ها: در مطالعه حاضر ۴۰۰ نفر از جامعه هدف شرکت نموده، که ۷۰ درصد از آنها زن و بقیه مرد بودند. اکثر شرکت کنندگان(۵/۵۱ درصد) ۲۵ تا ۳۵ سال سن داشتند. در این مطالعه اثر سازه‌های تسهیلات و تجهیزات در مراقبت‌ها(۰۱/0p)، مدیریت تدارک و ارایه مراقبت‌ها(۰۰۱/0p)، سیستم فناوری آمار و اطلاعات و مانیتورینگ(۰۰۱/0p) و محتویات بسته ارایه مراقبت‌ها(۰۱/0p)، منابع مالی(۰۵ /۰>p)اثر معنی‌داری داشتند و مدیریت منابع انسانی معنی‌دار نبوده و کمترین اثر را بر مدیریت مراقبت‌های بهداشتی دوران بارداری داشت.

نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که مدیران استان باید توجه ویژه‌ای به بهبود سازه‌های سیستم فناوری آمار و اطلاعات، تسهیلات و تجهیزات و منابع انسانی مراقبت‌ها داشته باشند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.