مقاله اثر گالیک اسید بر زنده‌مانی جنین وآسیب سلولی هیپوکامپ در مدل حیوانی نارسایی رحمی – جفتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثر گالیک اسید بر زنده‌مانی جنین وآسیب سلولی هیپوکامپ در مدل حیوانی نارسایی رحمی – جفتی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر گالیک اسید بر زنده‌مانی جنین وآسیب سلولی هیپوکامپ در مدل حیوانی نارسایی رحمی – جفتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر گالیک اسید بر زنده‌مانی جنین وآسیب سلولی هیپوکامپ در مدل حیوانی نارسایی رحمی – جفتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر گالیک اسید بر زنده‌مانی جنین وآسیب سلولی هیپوکامپ در مدل حیوانی نارسایی رحمی – جفتی :

مقدمه
نارسایی رحمی- جفتی (Utreoplacental Inssuficiency; UPI) سبب آسیب مغزی و اختلالات تکاملی در جنین دچار محدودیت رشد درون رحمی می گردد. مطالعه حاضر به بررسی اثر گالیک اسید بر زنده مانی و وزن جنین، رحم و جفت و دانسیته سلول های هرمی هیپوکامپ جنین در مدل UPI می پردازد.
مواد و روش ها
تعداد ۲۵ سر موش صحرایی باردار نژاد ویستار به صورت تصادفی در ۵ گروه تقسیم شدند: گروه کنترل، UPI+NS (نارسایی رحمی-جفتی+ نرمال سالین)، UPI+GA100 (نارسایی رحمی-جفتی+ گالیک اسید ۱۰۰)، UPI+GA200 (نارسایی رحمی-جفتی+ گالیک اسید ۲۰۰) و UPI+GA400 (نارسایی رحمی-جفتی+ گالیک اسید ۴۰۰). القاء UPI با انسداد شریان های قدامی رحمی در روز ۱۸ بارداری القاء شد. تجویز گالیک اسید یا نرمال سالین از روز ۱۵ تا ۲۱ بارداری به روش گاواژ انجام شد. سپس، در روز ۲۱ بارداری جنین ها سزارین شده و پس از توزین، به روش هایپوترمی بیهوش، سر آنها قطع و مغز جهت مطالعات هیستوپاتولوژیک مورد ارزیابی قرار گرفتند.
یافته ها
افزایش معنی دار وزن رحم و کاهش معنی دار درصد زنده مانی جنین و دانسیته سلولی در نواحی CA1، CA2 و CA3 هیپوکامپ جنین در گروه UPI+NS نسبت به گروه کنترل دیده شد (۰۵/0p). از طرفی، درصد زنده مانی، وزن جنین و دانسیته سلولی در نواحی CA1 و CA3 در گروه های تیمار شده با گالیک اسید نسبت به گروه UPI+NS افزایش معنی داری را نشان داد (۰۵/0p).
نتیجه گیری
گالیک اسید، سبب کاهش مرگ و میر جنین و آسیب سلولی هیپوکامپ جنین در مدل UPI گردید. از این رو، می تواند از عوارض تکاملی عصبی ناشی از محدودیت رشد درون رحمی پیشگیری نماید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.