مقاله بررسی تأثیر اکالیپتوس استنشاقی بر پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بیماران تحت تهویه مکانیکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی تأثیر اکالیپتوس استنشاقی بر پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بیماران تحت تهویه مکانیکی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تأثیر اکالیپتوس استنشاقی بر پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بیماران تحت تهویه مکانیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تأثیر اکالیپتوس استنشاقی بر پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بیماران تحت تهویه مکانیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تأثیر اکالیپتوس استنشاقی بر پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بیماران تحت تهویه مکانیکی :

مقدمه: پنومونی وابسته به ونتیلاتور یک عفونت بیمارستانی شایع در بیمارانی است که در بخش‌های مراقبت ویژه بستری می‌شود که منجر به اقامت طولانی در بخش ویژه، افزایش هزینه‌های بیمارستانی و مورتالیتی می‌شود.
هدف: بررسی تأثیر اکالیپتوس استنشاقی بر پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بیماران تحت تهویه‌ی مکانیکی.
روش بررسی: این یک مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی تصادفی است که در آن ۷۰ بیمار که بیش از ۷۲ ساعت تحت تهویه مکانیکی قرار داشتند با نمونه‌گیری هدفمند وارد مطالعه شده و به طور تصادفی در دو گروه اکالیپتوس استنشاقی (۳۵ نفر) و دارونما (۳۵ نفر) قرار گرفتند. بیماران گروه اکالیپتوس ۴ میلی‌لیتر از اکالیپتوس ۵ درصد در ۶ میلی‌لیتر نرمال سالین در زمانی که تحت تهویه مکانیکی قرار داشتند، استنشاق نمودند و به بیماران گروه دارونما، فقط مقدار ۱۰ میلی‌لیتر نرمال سالین به همان صورت داده می‌شد پنومونی وابسته به ونتیلاتور در روز پنجم، نهم و قبل از خارج‌سازی لوله تراشه بر اساس معیار بالینی عفونت ریوی تعدیل شده سنجیده شد.
نتایج: میانگین و انحراف معبار مدت زمان لوله‌گذاری در جمعیت مورد مطالعه ۷۵/۳ ± ۴/۹ (با دامنه ۱۴-۳) روز بود. پنومونی وابسته به ونتیلاتور در ۱۰ بیمار گروه اکالیپتوس استنشاقی (۵/۲۸ درصد) و ۲۳ بیمار گروه دارونما (۷/۶۵ درصد) دیده شد (۰۰۴/0P = ). مدت لوله‌گذاری در بیمارانی که به پنومونی مبتلا شده بودند، بیشتر از بیماران غیر مبتلا بود (۰۰۱/۰ =P ).
نتیجه‌گیری: استنشاق اکالیپتوس می‌تواند پنومونی وابسته به ونتیلاتور را در بیماران تحت تهویه‌ی مکانیکی کاهش دهد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.