مقاله الگوی پارادایمی پیشگیری و آموزش ارتقای بهداشت دهان و دندان در کودکان و نوجوانان ایران: پژوهش داده بنیاد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله الگوی پارادایمی پیشگیری و آموزش ارتقای بهداشت دهان و دندان در کودکان و نوجوانان ایران: پژوهش داده بنیاد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله الگوی پارادایمی پیشگیری و آموزش ارتقای بهداشت دهان و دندان در کودکان و نوجوانان ایران: پژوهش داده بنیاد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله الگوی پارادایمی پیشگیری و آموزش ارتقای بهداشت دهان و دندان در کودکان و نوجوانان ایران: پژوهش داده بنیاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله الگوی پارادایمی پیشگیری و آموزش ارتقای بهداشت دهان و دندان در کودکان و نوجوانان ایران: پژوهش داده بنیاد :

مقدمه: سلامت دهان و دندان بخشی از سلامت عمومی بدن به شمار می‌رود برای داشتن لثه‌ها و دندان‌های سالم رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است دندان‌ها و لثه سالم برای حفظ زیبایی، اعتماد به نفس، تکلم، عمل جویدن و بلعیدن مهم است. اصلی‌ترین راهکار در این زمینه، اجرای مداخلات ارتقا سلامت و پیاده‌سازی استراژی‌های مختلف آموزش بهداشت، منطبق بر شیوه‌های جدید یادگیری و استفاده از موثرترین و کوتاه‌ترین راه در جهت رسیدن به هدف ارتقا سلامت دهان و دندان هستند.
روش کار: پژوهش حاضر از نوع کیفی و با روش داده بنیاد می‌باشد. در این روش داده‌های جمع‌آوری شده، بر اساس کد گذاری سه مرحله ایی اشتراوس و کوربین (۱۹۹۰) اتحلیل شد. مفاهیم مرتبط به هم، یک محور یا مولفه را می‌سازند و از دل آنها مقولات حاصل خواهد شد. در نهایت الگوی نظریه از مقوله‌ها شکل می‌گیرد.
یافته‌ها: داده‌ها شامل ۱۲۲ مفهوم ابتدایی بود که ۵۲ مولفه از آن استخراج گردید. یافته‌های حاصل از پژوهش حاضر که در ۵ سطح شامل: ۱۴مولفه مرتبط با مسائل و چالش‌های بنیادین موجود بهداشت دهان و دندان در کودکان و نوجوانان (شرایط عادی) مانند: تغذیه ناسالم، بیماری ها و دارو ها خاص،رفتار بهداشتی نامناسب مادران، فقر اقتصادی و فقر فرهنگی ، عدم دسترسی به خدمات دندان پزشکی و …، ۱۱ مولفه مرتبط باتوانمند سازی و ارتقا بهداشت دهان و دندان (عوامل راهبردی) مانند :مداخله از طریق مدارس ، رسانه دیداری و شنیداری ، مشاوره فردی ، مصاحبه و…، ۸ مولفه مرتبط با بستر و امکانات ارتقا بهداشت دهان و دندان کودکان و نوجوانان (عوامل زمینه ایی)، ۹ مولفه مرتبط با تهدیدات و محدودیت ها ارتقا بهداشت دهان و دندان کودکان و نوجوانان (عوامل مداخله‌گر)، ۱۰مولفه مرتبط با بهبود و موفقیت‌ها بهداشت دهان و دندان (پیامدها)، و می‌تواند اطلاعات نسبتاً جامعی را در خصوص تدارک الگوی آموزش و پیشگیری ارتقای دهان و دندان در ایران را ارائه نماید.
نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش منجر به تدوین الگوی پارادایمی ارتقا و پیشگیری بهداشت دهان و دندان در کودکان و نوجوانان ایران شد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.