مقاله اثربخشی آموزش مهارت استفاده از وسایل کمک حرکتی بر عزت نفس و خودکارآمدی بیماران مبتلا به سکته مغزی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اثربخشی آموزش مهارت استفاده از وسایل کمک حرکتی بر عزت نفس و خودکارآمدی بیماران مبتلا به سکته مغزی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشی آموزش مهارت استفاده از وسایل کمک حرکتی بر عزت نفس و خودکارآمدی بیماران مبتلا به سکته مغزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثربخشی آموزش مهارت استفاده از وسایل کمک حرکتی بر عزت نفس و خودکارآمدی بیماران مبتلا به سکته مغزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشی آموزش مهارت استفاده از وسایل کمک حرکتی بر عزت نفس و خودکارآمدی بیماران مبتلا به سکته مغزی :

مقدمه:کاهش خودکارآمدی و عزت نفس از عوارض شایع بعد از سکته مغزی است. توانبخشی بیماران پس از ابتلا به سکت مغزی امری اجتناب ناپذیر است. آموزش استفاده از وسایل کمک حرکتی باعث افزایش سطح فعالیت و استقلال بیماران می شود. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارت استفاده از وسایل کمک حرکتی بر خودکارآمدی و عزت نفس بیماران سکته مغزی انجام شد.
روش اجرا: این مطالعه از نوع کارآزمایی بالینی شاهد دار است که بر روی ۶۲ بیمار مبتلا به سکته مغزی در سال ۱۳۹۷ در بیمارستان کاشانی شهرکرد انجام شد. افراد نمونه به شیوه نمونه گیری آسان انتخاب و بر اساس اعداد تولید شده توسط نرم افزار random allocation به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. قبل از ترخیص گروه مداخله آموزش استفاده از وسایل کمک حرکتی را دیدند و گروه شاهد آموزش ها و درمان های معمول را دریافت کردند. در مراجعه بعدی به پزشک معالج (حداقل دو هفته بعد) خودکارآمدی و عزت نفس آنها اندازه گیری شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۸ و به کمک آزمون های آماری توصیفی و استنباطی تحلیل گردیدند سطح معنی داری ۰/۰۵ در نظر گرفته شد.
نتایج: بیماران دو گروه مداخله و کنترل از نظر متغیرهای جمعیت شناختی همسان بودند. بررسی میزان خودکارآمدی و عزت نفس قبل و بعد آموزش در گروه شاهد، سطح معنا داری وجود نداشت (خودکارآمدی ۰/۲۲۱ p=،عزت نفس ۰/۱۰۲ p= )بود. ۰/۰۵P≥ ولی درگروه مداخله تفاوت معنا دار داشت و بهبود یافته بود. ۰/۰۵ P≤ . بررسی خودکارآمدی و عزت نفس گروه مداخله نسبت به گروه شاهد در آزمون کواریانس (خودکارآمدی ۵۰/۷۰۴f= ، عزت نفس ۵۹/۶۲f= معنادار بود. لذا خودکارآمدی و عزت نفس گروه مداخله نسبت به گروه شاهد تفاوت معناداری پیدا کرده بود.
نتیجه گیری: آموزش وسایل کمک حرکتی به بیماران سکته مغزی سبب بهبود عزت نفس و خودکارآمدی آنان در کنترل عوارض مربوط به بیماری می گردد. بنابراین توصیه می شود آموزش استفاده از این وسایل برای افزایش عزت نفس و خودکارآمدی مد نظر باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.