مقاله بررسی عوامل پیشگویی‌کننده رفتارهای پیشگیری از حوادث خانگی براساس نظریه انگیزش- محافظت در کودکان زیر پنج سال


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی عوامل پیشگویی‌کننده رفتارهای پیشگیری از حوادث خانگی براساس نظریه انگیزش- محافظت در کودکان زیر پنج سال دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی عوامل پیشگویی‌کننده رفتارهای پیشگیری از حوادث خانگی براساس نظریه انگیزش- محافظت در کودکان زیر پنج سال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی عوامل پیشگویی‌کننده رفتارهای پیشگیری از حوادث خانگی براساس نظریه انگیزش- محافظت در کودکان زیر پنج سال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی عوامل پیشگویی‌کننده رفتارهای پیشگیری از حوادث خانگی براساس نظریه انگیزش- محافظت در کودکان زیر پنج سال :

زمینه و هدف: با توجه به اهمیت پیشگیری از حوادث، به ویژه در کودکان زیر ۵ سال، مطالعه حاضر با هدف تعیین عوامل پیشگویی‌کننده حوادث خانگی در کودکان زیر ۵ سال براساس نظریه انگیزش- محافظت در شهر بوشهر اجرا شده است.
روش بررسی: در این مطالعه توصیفی تعداد ۷۰۰ مادر دارای کودک ۶ ماه تا ۵ سال تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت شهر بوشهر از فروردین تا شهریور ۱۳۹۷ به شیوه نمونه گیری دردسترس بررسی شدند. جهت جمع‌آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته روا و پایا، مشتمل بر ویژگی های جمعیت‌شناختی، سؤالات مربوط به سازه های انگیزش- محافظت و سؤالات مربوط به رفتارهای پیشگیری‌کننده از بروز حوادث خانگی استفاده شد. داده ها در نرم‌افزار SPSS ویرایش۲۲ تجزیه و تحلیل شد.
یافته‌ها: در این مطالعه ۸۶% مادران (۶۰۲ نفر) خانه دار و ۴۶% آن‌ها (۳۲۶ نفر) تحصیلات دانشگاهی داشتند. شایع‌ترین رفتار پیشگیری‌کننده از حادثه، دور از دسترس قرار دادن داروها، مواد شیمیایی و سموم (۹۸%) بود. پیشگویی کننده های رفتار پیشگیری از حوادث خانگی در کودکان زیر۵ سال، سازه خودکارآمدی (۰۰۱/۰>p و ۲۵۹/۰=B) و هزینه درک شده (۰۰۱/۰>p و ۱۵۹/۰-=B) بود که بیش‌ترین پیشگویی‌‌کنندگی را سازه خودکارآمدی در افزایش انجام رفتار پیشگیری‌کننده داشت. براساس مدل رگرسیون خطی، این دو سازه به همراه سابقه قبلی حادثه در مجموع ۱۵% (۱۵۰/۰= R2) از تغییرات رفتار را پیشگویی می کردند.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج این مطالعه، نظریه انگیزش- محافظت پیشگویی‌کننده ضعیفی برای رفتار پیشگیری از حوادث خانگی است و در برنامه های آموزشی با تأکید بر ارتقای خودکارآمدی و نیز ارایه کمک‌هایی جهت کاهش موانع و دشواری‌های ایجاد ایمنی در منزل (کاهش هزینه درک شده) می توان گامی جهت کاهش حوادث خانگی در کودکان زیر ۵ سال برداشت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.