مقاله ترجمه و استانداردسازی نسخه فارسی پرسشنامه سنجش فرایند مراقبت توسط ارائه‌دهندگان خدمت در سندروم داون


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ترجمه و استانداردسازی نسخه فارسی پرسشنامه سنجش فرایند مراقبت توسط ارائه‌دهندگان خدمت در سندروم داون دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ترجمه و استانداردسازی نسخه فارسی پرسشنامه سنجش فرایند مراقبت توسط ارائه‌دهندگان خدمت در سندروم داون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ترجمه و استانداردسازی نسخه فارسی پرسشنامه سنجش فرایند مراقبت توسط ارائه‌دهندگان خدمت در سندروم داون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ترجمه و استانداردسازی نسخه فارسی پرسشنامه سنجش فرایند مراقبت توسط ارائه‌دهندگان خدمت در سندروم داون :

زمینه و هدف: سندرم داون شایع‌ترین نوع اختلالات کروموزومی است که منجر به معلولیت ذهنی می‌گردد. در سال‌های اخیر امید به زندگی این کودکان افزایش‌یافته است، بنابراین نیازهای خاص آنان نیز افزایش خواهد داشت. مداخلات خانواده محور باهدف ارائه خدمات به کودکان و خانواده‌های آنان اهمیت ویژه‌ای دارد. چندین ابزار برای اندازه‌گیری خدمات خانواده محور از دیدگاه والدین و ارائه‌دهندگان خدمات وجود دارد. اما نسخه فارسی روا و پایایی در منابع اطلاعاتی یافت نمی‌شود. لذا این مطالعه باهدف ترجمه و استانداردسازی نسخه فارسی پرسشنامه سنجش فرایند مراقبت ارائه‌دهندگان خدمت در کودکان مبتلابه سندروم داون در شهر اصفهان انجام شد.
مواد و روش‌ها: نسخه اصلی پرسشنامه سنجش فرآیند مراقبت برای ارائه‌دهندگان خدمت در یک مطالعه اکتشافی طی ۳ مرحله ترجمه و نسخه نهایی فارسی تهیه شد. جهت بررسی روایی صوری و محتوایی از نظرات کارشناسان و از ضریب توافق کاپا استفاده شد. جهت تعیین پایایی نسخه فارسی، به روش نمونه‌گیری سهمیه‌ای، ۸۳ نفر از کاردرمانگران، پزشکان عمومی و روان‌پزشکان انتخاب شدند و آزمون – باز آزمون در نمونه‌ها انجام شد. درنهایت داده‌های به‌دست‌آمده بر اساس نرم‌افزار آماری SPSS19 و آلفای کرونباخ و شاخص همبستگی درون خوشه‌ای و روش تحلیل عاملی مورد تجزیه‌وتحلیل آماری قرار گرفت.
نتایج: سازگاری درونی حیطه‌های چهارگانه پرسشنامه با استفاده از الفای کرونباخ بین ۰.۷۷۸ تا ۰.۸۸۱ به دست آمد. مقادیر پایایی با شاخص همبستگی درون خوشه‌ای بین ۰.۷۵ تا ۰.۸۳ بود. همبستگی بین چهار حیطه بر اساس ضریب همبستگی اسپیرمن مطلوب بود. همبستگی هر یک از سؤالات با چهار حیطه پرسشنامه نیز درروش تحلیل عاملی (۰.۷۲-۰.۸۷) مناسب بود.
نتیجه‌گیری: نسخه ترجمه‌شده فارسی پرسشنامه سنجش فرایند مراقبت توسط ارائه‌دهندگان خدمت در کودکان مبتلابه سندروم داون با ۲۷ آیتم و در چهار حیطه مختلف از روایی و پایایی مناسبی برخوردار داست و به‌عنوان ابزاری جهت ارزیابی و ارزشیابی ارائه خدمات در کلیه مراکز ارائه خدمت به کودکان مبتلابه سندروم داون کاربرد دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.