مقاله خاصیت آنتی اکسیدانی و اثر سایتوتوکسیک عصاره‌های مختلف گیاه مینای نیشابوری (Sclerorhachis platyrachis) بر روی سلول‌های سرطان پستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله خاصیت آنتی اکسیدانی و اثر سایتوتوکسیک عصاره‌های مختلف گیاه مینای نیشابوری (Sclerorhachis platyrachis) بر روی سلول‌های سرطان پستان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خاصیت آنتی اکسیدانی و اثر سایتوتوکسیک عصاره‌های مختلف گیاه مینای نیشابوری (Sclerorhachis platyrachis) بر روی سلول‌های سرطان پستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله خاصیت آنتی اکسیدانی و اثر سایتوتوکسیک عصاره‌های مختلف گیاه مینای نیشابوری (Sclerorhachis platyrachis) بر روی سلول‌های سرطان پستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله خاصیت آنتی اکسیدانی و اثر سایتوتوکسیک عصاره‌های مختلف گیاه مینای نیشابوری (Sclerorhachis platyrachis) بر روی سلول‌های سرطان پستان :

زمینه و هدف: گیاه مینای نیشابوری یکی از گونه های تیره کاسنی (Compositae) است که گونه بومی ایران است. این گیاه معطر به عنوان مهار کننده رشد باکتری معرفی شده است. در این مطالعه سعی شده است تا اثر آنتی‌اکسیدانی و سمیت سلولی عصاره این گیاه بر روی رده سلولی MCF-7 و HEK-293 مورد ارزیابی شود.
مواد و روش ها: عصاره‌های هگزانی، کلروفرمی، اتیل استاتی و متانولی اندام هوایی گیاه مینای نیشابوری به روش خیساندن تهیه شد. به‌منظور تعیین خاصیت آنتی اکسیدانی از آزمون DPPH استفاده و همچنین محتوی فنولی کل اندازه‌گیری شد. سمیت سلولی عصاره ها بر روی رده های سلولی MCF-7 و HEK-293 در دو زمان ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت با استفاده از آزمون MTT مورد ارزیابی قرار گرفت.
یافته‌ها: ارزیابی خاصیت آنتی‌اکسیدانی نشان داد که توانایی مهار به صورت اسکوربیک اسید>متانولی>اتیل استاتی>کلروفرمی>هگزانی بوده است. در حالی که محتوی فنولی کل به‌صورت: کلروفرم>متانول>اتیل استات>هگزان بود و بالاترین و کمترین سمیت سلولی به ترتیب مربوط به عصاره کلروفرمی و متانولی در مقابل رده سلولی MCF-7 بود. تمامی عصاره ها به جز عصاره اتیل استاتی بر روی سلولی HEK-293 فاقد سمیت بودند.
نتیجه‌گیری: یافته‌های ما حاکی از آن است که عصاره کلروفرمی اندام هوایی گیاه مینای نیشابوری، بهترین اثر را در برابر رده سلولی سرطان پستان (MCF-7) را دارا است. این در حالی است که عصاره‌های گیاه مورد نظر در برابر سلول‌های نرمالHEK-293 سمیتی ندارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.