مقاله بررسی ارتباط نگرش و التزام عملی به نماز با بهزیستی ذهنی در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله بررسی ارتباط نگرش و التزام عملی به نماز با بهزیستی ذهنی در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ارتباط نگرش و التزام عملی به نماز با بهزیستی ذهنی در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ارتباط نگرش و التزام عملی به نماز با بهزیستی ذهنی در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ارتباط نگرش و التزام عملی به نماز با بهزیستی ذهنی در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه :

سابقه و هدف: ابتلا به نارسایی مزمن کلیه موجب کاهش سلامت روان و رضایت از زندگی می‌شود. نماز به‌عنوان یک استراتژی مقابله‌ای مذهبی می‌تواند کمک شایانی به بهزیستی ذهنی در این بیماران ‌کند. این مطالعه با هدف مقاله بررسی ارتباط نگرش و التزام عملی به نماز با بهزیستی ذهنی در بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های منتخب شهرستان کاشان در سال ۱۳۹۷ انجام شد.
مواد و روش‌ها: این پژوهش یک پژوهش توصیفی – تحلیلی بود. ۱۸۰ بیمار از طریق روش دردسترس انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل: پرسشنامه‌های اطلاعات زمینه‌ای، پرسشنامه نگرش و التزام عملی به نماز و پرسشنامه بهزیستی ذهنی ادینبورگ بودند. آنالیز داده‌ها توسط نسخه ۱۶ نرم‌افزار SPSS و با آزمون‌های تی‌تست، ضریب همبستگی پیرسون و آنالیز رگرسیون صورت گرفت.
نتایج: یافته‌های این مطالعه نشان داد ۵۹ درصد شرکت‌کنندگان در مطالعه مرد و ۶/۸۰ درصد متأهل بودند، میانگین نمره نگرش و التزام عملی به نماز (در مقیاس۲۰۰-۰) و بهزیستی ذهنی (در مقیاس۷۰-۱۴) در بیماران تحت مطالعه به‌ترتیب ۷۳/۲۸±۹۲/۱۴۴ و ۶۴/۹±۵۷/۵۲ بود. متغیرهای نگرش و التزام عملی به نماز و ابتلا به سایر بیماری‌ها علاوه بر نارسایی کلیه به ترتیب ۷۴ درصد و ۲۰ درصد از واریانس نمره بهزیستی ذهنی را تبیین می‌کردند. بین وضعیت اشتغال و محلّ زندگی با بهزیستی ذهنی ارتباط آماری معناداری وجود داشت، به نحوی که بهزیستی ذهنی در بیماران غیر شاغل و ساکن در روستا در سطح بالاتری بود.
نتیجه‌گیری: بهزیستی ذهنی بیماران در این مطالعه در سطح بالایی بود، به‌ترتیب متغیرهای نگرش و التزام به نماز و عدم ابتلا به سایر بیماری‌های زمینه‌ای، می‌تواند مهم‌ترین عوامل مرتبط با بهزیستی ذهنی بیماران تحت مطالعه باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.