مقاله ارزیابی خودکارآمدی برای مقابله با سرطان: تحلیل روان‌سنجی پرسشنامه رفتارهای مربوط به سرطان (CBI)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله ارزیابی خودکارآمدی برای مقابله با سرطان: تحلیل روان‌سنجی پرسشنامه رفتارهای مربوط به سرطان (CBI) دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی خودکارآمدی برای مقابله با سرطان: تحلیل روان‌سنجی پرسشنامه رفتارهای مربوط به سرطان (CBI)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی خودکارآمدی برای مقابله با سرطان: تحلیل روان‌سنجی پرسشنامه رفتارهای مربوط به سرطان (CBI)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی خودکارآمدی برای مقابله با سرطان: تحلیل روان‌سنجی پرسشنامه رفتارهای مربوط به سرطان (CBI) :

مقدمه: خودکارآمدی به باور فردی در خصوص انجام رفتار تاکید می ‏کند و باور به این نکته که تا چه حد کنترل سلامت بر عهده افراد می‏ باشد، می‏تواند باعث بروز رفتار مناسب بهداشتی گردد. هدف از این مطالعه، تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی پرسشنامه رفتارهای مربوط به سرطان (CBI) در جمعیت بیماران زن ایرانی مبتلا به سرطان پستان طراحی گردید.
روش بررسی: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است. پس از تأیید روایی صوری و محتوا به منظور روان‏سنجی این ابزار ۳۴۵ نفر از بیماران مبتلا به سرطان پستان مراکز تخصصی درمان سرطان شهر کرمان به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و CBI و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی را تکمیل نمودند. در این پژوهش به منظور ارزیابی روایی از مدل‏ های تحلیل عاملی اکتشافی، تأییدی و روایی همزمان و برای بررسی پایایی از آزمون بازآزمایی و ضرایب آزمون آلفای کرونباخ در نرم افزار AMOS در SPSS استفاده گردید.
یافته ‏ها: تحلیل عاملی تأییدی پرسشنامه ۳۱ آیتمی با ۷ خرده مقیاس آن، با حذف عبارت ۳ و ۵ تأیید شد. همبستگی معنی‏ دار مولفه ها و مقیاس کلی CBI با پرسشنامه خودکارآمدی عمومی، روایی همزمان پرسشنامه را تأیید کرد. پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفا کرونباخ ۷۵/۰ تأیید و برای عامل‏ های هفت‏گانه بین ۶۹/۰ تا ۷۴/۰ بود. دامنه ضریب اعتبار بازآزمایی یک ماه بعد بر روی ۳۰ نفر از بیماران سرطانی بین ۶۷/۰ تا ۷۴/۰ بود (۰۱/0P) که حاکی از پایایی CBI در طول زمان می‏ باشد.
نتیجه‏ گیری: CBI ویژگی‏ های روان‏سنجی لازم را دارد. در این پژوهش هفت عامل استخراج شده CBI، با عوامل استخراج شده درنسخه اصلی منطبق بود. پژوهش حاضر ابزاری را معرفی می‏ نماید که می‏ تواند در سنجش و ارزیابی خودکارآمدی بیماران مبتلا به سرطان پستان در دوره درمان سودمند واقع شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.