مقاله یافته های عصبی غیر طبیعی در دانش آموزان مدرسه های روستاهای شمال تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله یافته های عصبی غیر طبیعی در دانش آموزان مدرسه های روستاهای شمال تهران دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله یافته های عصبی غیر طبیعی در دانش آموزان مدرسه های روستاهای شمال تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله یافته های عصبی غیر طبیعی در دانش آموزان مدرسه های روستاهای شمال تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله یافته های عصبی غیر طبیعی در دانش آموزان مدرسه های روستاهای شمال تهران :

در دانش آموزان دو روستای شمال غربی تهران و یک مدرسه در تهران برای پیدا کردن اختلالات ناشی از کمبود ید معاینات نورولوژیک به عمل آمد. در روستای کیکا که اختلال رشد، گواتر شدید و کم کاری تیروئید وجود دارد، یافته های غیر طبیعی پیرامیدال در نیمی از دانش آموزان موجود بود. شایعترین اختلال پیرامیدال، هیپررفلکسی همراه با رفلکس Crossed adeductor بود. همچنین در نیمی از آنان واکنش Glabellar و در تعدادی از دانش آموزان کیگا رفلکسهای اولیه دیگر مشهود بود. این یافته ها به تعداد کمتری در کشار و تهران که دانش آموزان این دو مدرسه به گواتر با درجات خفیف تر مبتلا می باشند و درستکاری غده تیروئید نیز در آنان دیده می شد، به دست آمد، اختلال به هنگام گام برداشتن، علایم مخچه ای، اختلالهای حسی محیطی وجود نداشت و الکترو آنسفالوگرافی طبیعی بود.
این بررسی نشان داد که در گروهی از دانش آموزان به ظاهر سالم روستاهای شمال تهران که دچار کمبود ید هستند نشانه های عصبی وجود دارد. برای جلوگیری از اختلالات کمبود ید ضرورت دارد که در مملکت ما جهت طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری اقدامهای مؤثر به عمل آید.
از سالها قبل، اثر کمبود ید در سیستم عصبی در بین کر تنها که در مناطق مبتلا به کمبود شدید بد زندگی میکنند، گزارش شده است (۱ – ۵). این اثرات که به صورت اختلالات شدیدی در سیستمهای پیرامیدال و اکستراپیرامیدال و کرولالی در بین کرتن های عصبی (Neurologic cretins) بروز می کند، مورد بررسی قرار گرفته اند. بررسیهای اخیر نشانداده است که اختلالات رشد و عوارض عصبی و روانی منحصر به کر تنها نیست، بلکه کمبود ید سبب عوارض زیادی می شود که دارای طیف وسیعی است و امکان دارد از یک یافته کوچک در سیستم عصبی شروع و به حالات شدید کرتنها منتهی شود (۶ و ۷)
در کشور ما عوارض ناشی از کمبود ید به صورت گواتر آندمیک شناخته شده است (۸) و مطالعاتی که در سالهای اخیر در شهریار، تهران و سایر نقاط انجام شد (۱۱۹) گواتر همراه با درستکاری تیروئید را نشان دادند. بررسیهای اخیر در روستاهای شمال تهران، درجات شدید گواتر همراه با اختلالات رشد را نمایان ساخته است. در این نوشتار، بررسی نورولوژیک در دانش آموزان به ظاهر سالم مدارس روستاهای شمال تهران و بعضی از دانش آموزان تهرانی گزارش شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.