مقاله اختلال های تشریحی شیپور استاش و نقش آن در پیدایش عفونت گوش میانی همراه با ترشح


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله اختلال های تشریحی شیپور استاش و نقش آن در پیدایش عفونت گوش میانی همراه با ترشح دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اختلال های تشریحی شیپور استاش و نقش آن در پیدایش عفونت گوش میانی همراه با ترشح  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اختلال های تشریحی شیپور استاش و نقش آن در پیدایش عفونت گوش میانی همراه با ترشح،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اختلال های تشریحی شیپور استاش و نقش آن در پیدایش عفونت گوش میانی همراه با ترشح :

اگرچه سالهای بسیاری از شناخت بیماری عفونت گوش میانی با افیوژن می گذرد، هنوز اختلاف نظرهای بسیاری در مورد اتیولوژی، پاتوژنز و در نتیجه روشهای درمانی آن وجود دارد. این بیماری شایع، بیشتر نزد شیرخواران و خردسالان دیده می شود و در اسکیموها و سرخپوستان آمریکا شایع تر از سفیدپوستان آن منطقه و در سیاه پوستان نیز شیوع کمتری از سفید پوستان دارد. اگرچه عوامل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی ممکن است در این موضوع دخیل باشند، شاید بتوان اختلاف نژادی را با اختلاف آناتومیک طول، پهنا و زاویه شیپور استاش و قاعده جمجمه آنها نیز توجیه نمود. این مطالعه با استفاده از Lateral Cephalography جهت بررسی این علل صورت پذیرفت.
در این مطالعه از بین کودکان مراجعه کننده به سرویس گوش و حلق و بینی بیمارستان لقمان ۳۰ بیمار مبتلا به (Otitis media with effusion (OME دو طرفه به عنوان گروه مورد و ۳۰ کودک به عنوان گروه شاهد در گروه سنی بین ۴ تا ۹ سال مورد بررسی قرار گرفتند. بعد از انجام گرافی جهت بررسی سیستم ماستوئید، گوش میانی و شیپور استاش نقاط مرجع در روی هرگرافی به شرح زیر مشخص گردیده است؛ , (Posterior Mastoidal Point) PMP , (Middle Ear Point) MEP , (Mastoid Apex) MA , (Pterygoid) PT , (Posterior Nasal Spine) PNS (Tuberculum Articulare) TA, . بعد از مشخص نمودن نقاط مذکور روی گرافیها، متغیرهای زیر در هر دو گروه اندازه گیری شدند:
MEP – PT – PNS and PT – PNS ,TA – PNS ,TA – PT ,MEP – TA, MEP – PT ,MEP -MA ,MEP – PMP هفت متغیر اول بر حسب میلی متر و متغیر هشتم بر حسب درجه اندازه گیری گردیدند.
نتایج حاصل از فرمهای اطلاعاتی طبقه بندی و استخراج گردید. سپس، با استفاده از Student ‘ s t – test اختلاف متغیرها در دو گروه با یکدیگر مقایسه شدند. متوسط سنی گروه مورد ۱۸/۶ ±۷۸ و گروه شاهد ۱۶±۷۳ ماه بود که با یکدیگر اختلاف معنی دار نداشتند.
یافته های این تحقیق نشان داد که متغیرهای PT – PNS and TA – PNS, MEP – TA, MEP – PT, MEP – PMP در دو گروه مورد و شاهد دارای اختلاف آماری معنی دار بود (۰/۰۰۱>P) و در مورد متغیرهای MEP – PT- PNS,TA- PT,MEP – MA در دو گروه مورد و شاهد اختلاف آماری معنی دار مشاهده نگردید. بنابراین، می توان گفت که نتایج حاصل، عبارت بودند از: کمتر بودن پنوماتیزاسیون سلولهای ماستوئید در بیماران، کوتاه تر بودن شیپور استاش و در واقع قسمت استخوانی آن در این بیماران و کوتاهتر بودن عضله Tensor Veli Palitini هم در قسمت افقی و هم عمودی آن در بیماران مبتلا به OME.
نتایج مذکور نشانه اختلاف آناتومیک کرانیوفاشیال این کودکان با افراد طبیعی هم سن خود می باشد که می توان این اختلافها را به عنوان اتیوپاتوژنز مهم این بیماری مطرح نمود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.