بررسی اثربخشی تمرینات تقویتی شکم در درمان دیاستازیس رکتی در دوره پس از زایمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی تمرینات تقویتی شکم در درمان دیاستازیس رکتی در دوره پس از زایمان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی تمرینات تقویتی شکم در درمان دیاستازیس رکتی در دوره پس از زایمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی تمرینات تقویتی شکم در درمان دیاستازیس رکتی در دوره پس از زایمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی تمرینات تقویتی شکم در درمان دیاستازیس رکتی در دوره پس از زایمان :

تعداد صفحات : ۱۴

مقدمه و اهداف
در طی و پس از بارداری، بسیاری از زنان افزایش در فاصله­ی بینابینی عضلات راست شکمی را به دلیل افزایش حجم رحم در این دوره، کشش و نازک شدن لینه آلبا تجربه می­کنند. این بیماری به طور متوسط ۶۶ درصد زنان را تحت تاثیر قرار می­دهد و با درد و بی­ثباتی ستون فقرات، ضعف عضلات کف لگن، ضعف عضلات شکمی و در نهایت فتق شکمی ارتباط دارد. هدف از مقاله حاضر، بررسی اثربخشی تمرینات تقویتی شکمی در درمان دیاستازیس رکتی در دوران پس از زایمان بر اساس نتایج مطالعات اخیر است.
مواد و روش ­ها
در مطالعه حاضر، پایگاه­های دادهGoogle Scholar ، EM Base، Medline، PubMed و جستجوی گوگل با ترکیب واژه­های کلیدی “بارداری”، “دیاستازیس رکتوس”، “دیاستاز رکتی”، “لینه آلبا”، “عضله راست شکمی”، “تمرینات تقویتی”، جستجو شد. این مطالعه شامل تحقیقات مختلف در زمینه تمرینات تقویت عضلات شکمی در درمان دیاستازیس رکتی می­باشد.
یافته­ ها
به طور کلی، ۸۰۰ مقاله در زمینه مطالعات موردی، مطالعات پایلوت (آزمایشی) و کارآزمایی­های بالینی به دست آمد. از این مطالعات، بر اساس معیارهای ورود به مطالعه، تنها ۱۱ مورد در خصوص تأثیر تمرینات تقویتی در درمان دیاستازیس رکتی انتخاب شدند. نتایج مطالعات موجود در تعدادی از مقالات نشان داد که تمرینات تقویتی شکم در کاهش کمردرد، کاهش عملکرد، بی­ثباتی پاسچرال و ضعف عضلانی موثر است.
نتیجه­ گیری
با توجه به نتایج و کیفیت مطالعات، تمرینات تقویتی عضلات شکم می­تواند روش موثری در درمان دیاستازیس رکتی در دوره پس از زایمان باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.