تحقیق آماده سعد در دوران‌ مدنی‌ و حیات‌ رسول خدا(ص) – ۱۶ برگ وورد قابل ویرایش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق آماده سعد در دوران‌ مدنی‌ و حیات‌ رسول خدا(ص) – ۱۶ برگ وورد قابل ویرایش دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق آماده سعد در دوران‌ مدنی‌ و حیات‌ رسول خدا(ص) – ۱۶ برگ وورد قابل ویرایش  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق آماده سعد در دوران‌ مدنی‌ و حیات‌ رسول خدا(ص) – ۱۶ برگ وورد قابل ویرایش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق آماده سعد در دوران‌ مدنی‌ و حیات‌ رسول خدا(ص) – ۱۶ برگ وورد قابل ویرایش :

تحقیق آماده سعد در دوران‌ مدنی‌ و حیات‌ رسول خدا(ص) – ۱۶ برگ وورد قابل ویرایش
مدخل
تشکیل‌ حکومت‌ اسلامی‌
پس‌ از هجرت‌ پیامبر(ص) و مسلمانان‌ به‌ یثرب‌ زمینه‌ برای‌ تشکیل‌ یک‌ نظام‌اجتماعی‌ توحیدی‌ مهیا شد. مردم‌ یثرب‌ به‌ احترام‌ حضور پیامبر(ص) در این‌ شهر از آن پس‌ شهرشان ‌را مدینه‌ النبی‌ نامیدند و با استقبال‌ اهالی‌ این‌ شهر پیامبر(ص) توانست‌ یک‌ حکومت‌ واحدسیاسی‌ را بجای‌ حاکمیت‌ مجمع‌ القبایلی‌ بنیان‌ گذاری‌ نماید.
در سایه‌ حکومت‌ اسلامی‌ تمام‌ ساکنان‌ مدینه‌ از همه‌ جناحها، دسته‌ها و قبایل‌ وطوایف‌ می‌توانستند ضمن‌ آنکه‌ در راستای‌ منافع‌ جامعه‌ خود هماهنگ‌ می‌شوند از تمام‌امکانات‌ دفاعی‌ نیز به‌ نفع‌ خود استفاده‌ نمایند.
پیامبر(ص) با وقوف‌ بر شخصیت‌ اشراف‌ مکه‌، خوب‌ می‌دانست‌ که‌ مکیان‌ با به کارگرفتن‌ تمام‌ تلاش‌ خود برای‌ تهدید مدینه‌، در نخستین‌ فرصت‌ مسلمین‌ را مورد هجوم‌ قرارخواهند داد. لذا با بستن‌ پیمان‌ وحدت‌ سیاسی‌ و نظامی‌ با مشرکین‌ و یهودیان ساکن یثرب‌ در همان‌روزهای‌ نخست‌ مهاجرت‌، اقدام‌ هوشیارانه‌ای‌ را بعمل‌ آورد تا مانعی‌ جدی‌ در مقابل‌ این‌هجوم‌ فراهم‌ شود. به‌ همین‌ خاطر شاهدیم‌ که‌ در همان‌ روزهای‌ نخست‌ سریه‌ هایی‌ را مسلمانان‌ انجام‌می‌دهند.

گفتار اول: نقش‌ سعد در سریه‌ها و غزوات بزرگ
۱-‌ سریه‌ها
الف) سریه‌ عبیده‌ بن‌ حارث‌
در شوال‌ سال‌ اول‌ پیامبر(ص) پس‌ از آگاهی‌ از سپاه‌ قریش‌ در رابغ «عبیده‌ بن‌ حارث‌» را به‌همراه‌ شصت نفر از مهاجرین‌ به‌ سوی‌ ایشان‌ فرستاد. دو سپاه‌، در شرایطی‌ رو در روی‌همدیگر قرار گرفتند که‌ از لحاظ‌ عده‌ و امکانات با هم‌ قابل‌ مقایسه‌ نبودند. مسلمین‌، تنها بیست تیرداشتند که‌ در تیردان‌ سعد بن‌ ابی‌ وقّاص‌ بود. عده‌ سپاهیان‌ اسلام‌ نیز بیست تا هشتاد نفر سوار ازمهاجرین‌ بودند که حتی‌ یک‌ نفر از انصار هم‌ در میان‌ آنها نبود. مسلمانان تا پایین‌تر از «ثنیه‌ المره‌» پیش‌ رفتند ودر آنجا با گروهی‌ از قریش‌ که‌ «عکرمه‌ ابن‌ ابی‌ جهل‌» فرمانده‌ شان‌ بود، روبرو شدند، اماجنگی‌ پیش‌ نیامد. فقط‌ «سعد بن‌ ابی‌ وقّاص‌» تیرها را انداخت‌ که‌ معروف‌ است‌ نخستین‌تیری‌ بود که‌ در راه‌ اسلام‌ از کمان‌ رها شد و پس‌ از رویارویی‌ دو سپاه‌، سپاه‌ قریش‌گریختند و فرمانده‌ سریه‌ از تعقیب‌ ایشان‌ صرف‌ نظر کرد.
پس‌ از این‌ سریه‌ بود که‌ سعد وقّاص‌ چند بیت‌ در مدح‌ خود بخاطر اینکه‌ اولین کسی بود تیر‌ به طرف کافران‌ انداخت‌، سروده‌ است و آن بیت‌ها این‌ است:

تحقیق آماده سعد در دوران‌ مدنی‌ و حیات‌ رسول خدا(ص) – ۱۶ برگ وورد قابل ویرایش

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.