ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بررسی و توسعه گردشگری آب با تاکید بر عوامل زیست محیطی و عوامل اقلیمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بررسی و توسعه گردشگری آب با تاکید بر عوامل زیست محیطی و عوامل اقلیمی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بررسی و توسعه گردشگری آب با تاکید بر عوامل زیست محیطی و عوامل اقلیمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بررسی و توسعه گردشگری آب با تاکید بر عوامل زیست محیطی و عوامل اقلیمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بررسی و توسعه گردشگری آب با تاکید بر عوامل زیست محیطی و عوامل اقلیمی :

استفاده از آب، در موارد درمانی و رفع خستگی در انسان ها و به دست آوردن آرامش جسمی و روحی، قدمتی معادل قدمت زندگی بشر دارد. در عصر حاضر عواملی چون رشد جمعیت، شهرنشینی فزاینده و مشکلات زندگی شهری و در نتیجه، انواع بیماری های عصبی و روانی در بین شهرنشینان، رشد ارتباطات و فن آوری و رشد و توسعه حمل و نقل و افزایش اوقات فراغت و همچنین افزایش درآمدها، همه و همه راه برای سیر و سفر و گردشگری افراد فراهم کرده است(اسکات ، ۲۰۱۱، ۶۷).
اما گردشگری در اشکال مختلفی انجام می شود که یک نوع آن اکوتوریسم است. گردشگری امروزه به عنوان یکی از مهمترین و پویاترین فعالیت ها در جهان مطرح است، به طوری که شمار گردشگران خارجی و داخلی و میزان درآمدزایی آن در سطح جهانی پیوسته در حال افزایش است. در حال حاضر بسیاری از کشورهای آسیایی با توجه به مزایای این صنعت، به فراهم کردن زمینه های مورد نیاز این مقوله روی آورده اند چرا که می توانند با برنامه ریزی دقیق و منسجم و اجرایی، درآمدی چندین برابر نفت را برای کشورشان به دست بیاورند.
لغت گردشگری یا همان توریسم از کلمه tour به معنای “گشتن” اخذ شده که ریشه در لغت لاتین tourns به معنای دور زدن و رفت و برگشت بین مبدا و مقصد، می باشد. توریسم به طور کلی به عنوان مسافرت تفریحی در نظر گرفته می شود. هرچند که در سال های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. اصطلاح توریست از قرن نوزدهم معمول شده است. در آن زمان اشراف زادگان فرانسه می بایست برای تکمیل تحصیلات و کسب تجربه های لازم زندگی، اقدام به مسافرت می نمودند. این جوانان در آن زمان توریست نامیده می شدند. بعدها این اصطلاح در مورد کسانی به کار می رفت که برای سرگرمی و وقت گذرانی و گردش به فرانسه سفر می کردند(تامپی ، ۲۰۱۵، ۸۸).
صنعت گردشگری یکی از بزرگترین و پربازده ترین فعالیت های اقتصادی در دنیا است که بالاترین میزان ارزش افزوده را ایجاد می کند و به طور مستقیم و غیرمستقیم سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد. گردشگری یکی از منابع عمده درآمدزایی و ایجاد اشتغال در جهان به شمار می آید. به طوری که بسیاری از آن به عنوان صنعت اول دنیا یاد می کنند. بسیاری از کشورها همچون اسپانیا و فرانسه و ایتالیا بخش اعظمی از درآمد ارزی خود را از طریق گردشگری به دست می آورند. گرچه گردشگری به تنهایی نمی تواند منجر به توسعه کشور شود ولی با ورود گردشگر به تدریج نیاز به تغییر و ایجاد امکانات برای اقامت و جابه جایی و سایر فعالیت های مربوطه، توسعه را نیز در پی خواهد داشت و در دراز مدت باعث افزایش امکانات و تآسیسات خواهد شد. به طور کلی گردشگری در جهان به همراه آغاز مدرنیته شکل گرفت. مدرنیته اشکال مختلف زندگی را تنها بر پایه قابلیت های آنها در تولید منافعی که توسط افراد مصرف می شوند مورد ارزیابی قرار داده و با مفاهیمی همچون همواره به پیش رفتن و کنار گذاردن کهنه، نگرش تازه انسان به جهان و به خویش را سبب گردید. بدین گونه با پیدایش بعد تازه ایی از دگرگونی دایمی، انهدام رسوم و فرهنگ سنتی را در صحنه ی زندگی اجتماعی رقم زد. روند توسعه گردشگری در چهارچوب اقتصاد سرمایه داری با افزایش نوآوری های تکنولوژی و مدیریتی همراه با سیر تحول اجتماعی ناشی از آنها، در میل به مصرف اوقات فراغت بیشتر در مدرنیته متآخر، ابعاد دیگری به خود گرفت. تولید انبوه که در این دوره در چهارچوب فوردیسم شکل گرفت، نشان از یک روند دگرگون کننده داشت. در این شیوه تولید انبوه کالا به یک عنجار بدل شد و تولید استاندارد شده، تولید محصول با استفاده از فرایندهای گروهی، تولید به مقدار بسیار زیاد و بهره گیری از الگوی یکسان مثل یخچال و لباسشویی و تلوزیون و غیره در عرصه هایی مانند مهندسی، کالاهای الکترونیکی و اتومبیل، یک مشخصه بارز به حساب می آمد. در سال های اخیر گردشگری به عنوان صنعت بدون دود، منبع درآمد سرشار در تجارت جهانی و عنصر مهمی در بهبود و تنظیم موازنه بازرگانی و تراز پرداخت های بسیاری از کشورها شده است. رشد قابل توجه و چشمگیر گردشگری در پنجاه سال اخیر نشان دهنده اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی این پدیده است. گردشگری در تولید ناخالص ملی نقش مهمی ایفا می کند. لوییس ترنر گردشگری را امیدبخش ترین و پیچیده ترین صنعتی می داند که جهان سوم با آن روبه روست و معتقد است گردشگری بیشترین قابلیت را برای جاشینی دیگر صنایع درآمدزا دارد. توسعه گردشگری موجب رونق اقتصادی و کاهش فقر می شود. همچنین تآثیر به سزایی در افزایش درآمد و کاهش بیکاری و در نتیجه افزایش رفاه اجتماعی دارد(کو ، ۲۰۱۴، ۸۸).
شهرستان دزفول به واسطه موقعیت بسیار مناسب طبیعی اش، خود را دارای توانمندی قوی و برخوردار از این گونه مواهب طبیعی ساخته است و با داشتن چشم اندازهای بکر و وسیع توانسته است جایگاهی ویژه در میان علاقه مندان به اکوتوریسم باز کند که پیامد آن سرازیر شدن سرمایه و درآمدزایی های فراوان و پیشرفت های نسبتا مناسب برای اهالی و مردم منطقه می باشد. این شهر برای بهبود وضعیت گردشگری نیاز به یک برنامه ریزی دقیق دارد تا درآینده بتواند به عنوان یک قطب مثبت گردشگردی عمل نماید. ورود گردشگران به این شهرستان می تواند منافع زیادی در برداشته باشد. و منطقه را متحول سازد. چه از بعد اقتصادی و چه از بعد فرهنگی و اجتماعی، از لحاظ بعد اقتصادی باعث افزایش درآمدهای ارزی، افزایش تحرک در صنعت گردشگری و ایجاد زمینه های اشتغال و تسریع در روند عمرانی شهر خواهد شد. از لحاظ بعد فرهنگی باعث تسریع در تعالی فرهنگی شهر، معرفی فرهنگ و تمدن و جلوه های طبیعی منطقه و استان حفظ میراث فرهنگی و تاریخی شهرستان نقش به سزائی دارد. از لحاظ بعد اجتماعی باعث توسعه متعادل اجتماعی شهر، در هم شکستن فاصله های اجتماعی، رفاه فراگیر و همه جانبه در شهر، بهسازی سلامت روانی شهر، و با توجه به ارتباطات سریع اجتماعی و جغرافیایی ضمن افزایش آگاهی های ملی در مورد نحوه زندگی، باورها، آداب و رسوم و سنتهای اقوام مختلف بستر مناسبی برای تحکیم و پیوند هر چه بیشتر مردم و همبستگی بیش از پیش ملی را فراهم می کند(نای ، ۲۰۱۷، ۱).

۲-۲- ادبیات و مبانی نظری تحقیق
۱-۲-۲- گردشگری
گردشگری از جنبه های مهم زندگی امروز است که یک نیاز اساسی یا یک ضرورت انکارناپذیر تلقی می شود. گردشگری در قرون متمادی تمدن بشری در توسعه علم، هنر و فرهنگ بشری تآثیری مهم داشته است. در چند قرن اخیر پس از تغییر شیوه زندگی بشر، گردشگری تحول شگرف یافته و تآثیر بسیار مهم تر از گذشته در ابعاد مختلف حیات و حتی نگاه بشر به چشم اندازهای مختلف سراسر زمین داشته است و هر روز گسترده تر و عمیق تر با زندگی روزمره انسان آمیخته شده است(گنوس ، ۲۰۱۶؛ ۸۸).

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق بررسی و توسعه گردشگری آب با تاکید بر عوامل زیست محیطی و عوامل اقلیمی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.