چارچوب نظری دیدگاه های اخلاق حرفه ای


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 چارچوب نظری دیدگاه های اخلاق حرفه ای دارای ۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد چارچوب نظری دیدگاه های اخلاق حرفه ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی چارچوب نظری دیدگاه های اخلاق حرفه ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن چارچوب نظری دیدگاه های اخلاق حرفه ای :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۵ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏فصل دوم
‏بررسی ‏دیدگاه ‏صاحب‏‏نظران ‏و ‏پیشینه ‏پژوهش
‏در این فصل پژوهشگر به بررسی نظرات ‏ارائه‌شده‏ و پژوهش‏های ‏انجام‌گرفته‌‏ی مرتبط با موضوع مطالعه پرداخته است. کوپر سه روش را برای مرور ادبیات پژوهش بیان نموده است که ‏عبارت‌اند‏ از:
‏۱- مرور تجمیعی یا تلفیقی. Integrative review
‏ که در آن خلاصه نتایج پژوهش‏‏های پیشین ارائه می‏گردد.
‏۲- مرور نظری. Thoretical review
‏ که پژوهشگر به تئوری‏های موجود در رابطه با موضوع ‏موردمطالعه‏ می‏پردازد.
‏۳- مرور روش‏شناختی. Methodological review
‏ که محقق به معانی و روش‏های ‏مورداستفاده‏ پژوهشگران پیشین اشاره می‏کند (نقل از کرسول، ۱۹۹۴: ۲۱ و ۲۲).
‏در مطالعه حاضر پژوهش‏‏گر ابتدا به‌مرور نظری نظریات موجود پرداخته است که با نام مبانی نظری پژوهش آورده شده است. سپس، در بخش دوم و تحت عنوان مبانی تحقیقاتی پژوهش، توسط شیوه مرور تجمعی به بررسی خلاصه نتایج پژوهش‏‏های پیشین پرداخته است.
‏۲-۱- مبانی نظری
‏۲-‏۱-۱- مقدمه
‏اخلاق، جمع خُلق و در لغت دارای دو معناست؛ برخی اخلاق را به معنای نیرو و سرشت باطنی دانسته‏‏اند که برای انسان، تنها با دیده بصیرت و غیر ظاهر قابل درک باشد، در برابر خَلق که به شکل و صورت محسوس و قابل درک با چشم ظاهر گفته می‏‏شود، برخی دیگر خُلق را به معنای صفت نفسانی راسخ می‏‏دانند که انسان، افعال متناسب با آن را، بی‏‏درنگ انجام می‏‏دهد؛ مانند شجاعت. کسی که دارای خُلق شجاعت است در رویارویی با دشمن تردیدی به خود راه نمی‏‏دهد (شریفی، ۱۳۸۹). بر اساس مکتب الهام‏‏بخش اسلام، علم اخلاق، پاک ساختن نفس از صفات ناپسند و آراستن آن به ملکات جمیله است، که از آن به تهذیب اخلاق تعبیر می‏‏شود.
‏در ‏متون ‏غربی،از ‏واژه‏‏هایی ‏مانند Ethics ‏و Moral ‏استفاده ‏شده ‏است.‏ در فرهنگ ‏لغت وبستر Moral‏را ‏به ‏عناوینی ‏مانند ‏اصول ‏مربوط ‏به‌درستی ‏و ‏نادرستی ‏رفتار ‏و ‏تبعیت ‏از ‏ استانداردهای ‏رفتار ‏درست ‏تعریف ‏کرده
‏است. با ‏رجوع ‏به ‏سایر ‏منابع، ‏ازجمله ‏فرهنگ آکسفورد ‏و ‏تحقیقات ‏موجود، چنین ‏استنباط ‏می‏شود ‏که Moral ‏فضایل ‏و ‏رذایل ‏اخلاقی را معرفی ‏می‌کند ‏و Ethic‏ همان ‏علم ‏اخلاق ‏است ‏و ‏رابطه ‏تنگاتنگی ‏با ‏فلسفه ‏اخلاق ‏دارد. به‌طورکلی، ‏با ‏جمع‌بندی ‏تعاریف ‏موجود ‏در ‏زمینه ‏اخلاق، ‏آن‌طور ‏که ‏نقیب ‏زاده ‏(۱۴-۱۶) مطرح کرده ‏است می‏‏توان گفت: آن‏‏گاه که آدمی از بایدها و نبایدهایی که بیشتر به‌صورت روا و ناروا، پسندیده و ناپسندیده عرضه می‏‏شوند، فراتر رود و به بازشناسی نیک از بد برسد، و این شناخت ارزش نیک، او را به کردار شایسته برانگیزد، به قلمرو اخلاق رسیده و در راه انسان شدن گام نهاده است ( نقیب زاده به نقل از حقیقت، ۱۳۸۹: ۱۰۹).
‏۲-۱-۲- رویکردهای عمده در فلسفه اخلاق‏
‏در اینجا می‏توان به بیان انواع رویکردهای مطرح در فلسفه‏ی اخلاق که عبارت‏‏اند‏‏از: رویکرد وظیفه‏گرایی، رویکرد نتیجه‏گرایی، سودگرایی( لذت‏‏گرا)، رویکرد فضیلت‏‏گرا، اشاره کرد.
‏۲-۱-۲-۱- رویکرد وظیفه‏‏گرایی
‏واژه وظیفه‏‏گرایی. Task-oriented ‏
‏ را نخستین بار، جرمی بنتام. Geremy Bentam
‏ در کتاب وظیفه‏‏گرایی یا علم اخلاق، مطرح کرد. واژه انگلیسی Deontologism‏ترکیبی است از Deonto‏به معنی «تکلیف» و «وظیفه» و Logos ‏به معنای «شناخت» (موحدی، ۱۳۸۹: ۱۶۵).‏ نظریات مربوط به وظیفه‏‏گرایی نظریاتی‏‏اند که بدون توجه به نتایج افعال، آن‏ها را ذاتاً خوب یا بد می‏‏دانند. موضوعی که در این دسته از نظریه‏های اخلاقی تأکید می‏‏شود این است که همه ما وظایفی را بر عهده‌داریم که شامل اعمالی است که باید انجام دهیم و یا نباید انجام دهیم. این اعمال صرف‌نظر از پیامدی که دارند، بر عهده ما هستند. (فرانکنا، ۱۳۸۵ : ۴۷-۴۶ ).‏ ‏وظیفه‏‏گرایی، ‏مانند ‏نتیجه ‏گرایی، ‏به ‏دوشاخه ‏وظیفه‏‏گرایی ‏عمل ‏نگر ‏و ‏وظیفه‏‏گرایی‏‏ قاعده ‏نگر‏ ‏تقسیم می‏‏شود. ‏در ‏اکثر ‏متون ‏و ‏مباحث ‏اگر ‏از ‏وظیفه‏‏گرایی ‏به‌طور ‏عام ‏سخنی گفته ‏می‏‏شود، ‏عمدتاً ‏وظیفه‏‏گرایی ‏قاعده ‏نگر ‏مراد ‏است ‏و ‏حاکی ‏از ‏این ‏می‏‏باشد ‏که ‏اگر وظیفه ‏را ‏همواره ‏قاعده‏‏ای ‏مشخص ‏و ‏تعیین ‏کند، ‏ارجح ‏است ‏از ‏اینکه ‏افراد ‏بدون ‏هیچ قواعد ‏و ‏مقرراتی ‏به ‏وظایفی ‏که ‏تشخیص ‏می‏‏دهند، ‏عمل ‏کنند ‏و ‏باعث ‏به وجود آمدن تعارض ‏میان ‏وظایف ‏شوند. ازجمل ‏وظیفه‏‏گرایان ‏عمل‏‏نگر ‏می‏‏توان ‏به ‏ریچارد ‏پرایس . Richard Price
‏و ایچ. ‏ای. پریچارد . HD. Them. Pritchard
‏و ‏ازجمله ‏نظریات ‏وظیفه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.