پیشینه و مبانی نظری پرداخت الکترونیکی تجارت الکترونیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری پرداخت الکترونیکی تجارت الکترونیک دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری پرداخت الکترونیکی تجارت الکترونیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری پرداخت الکترونیکی تجارت الکترونیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری پرداخت الکترونیکی تجارت الکترونیک :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۲ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏پرداخت الکترونیکی
‏تجارت الکترونیک
‏تجارت الکترونیک مفهوم گسترده‏‏ای دارد که در بر گیرنده فعالیت‏‏هایی نظیر مبادله کالا و خدمات دارای ارزش از طریق یک شبکه رایانه‏‏ای و از راه دور با وسیله ارتباطی مشخص می‏‏باشد . برای تجارت الکترونیک تعاریف متنوعی شده است که در تمامی آنها، جنبه‏‏های اساسی و مشترک به چشم می خورد. در اینجا، به بعضی از این تعاریف پرداخته می‏‏شود:
‏تجارت الکترونیک عبارتست از: خرید، فروش و مبادله کالا و خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری از جمله اینترنت ‏(‏شامیلا،۲۰۰۳).
‏تمام ابعاد و فرایند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد را تجارت الکترونیکی گویند (لین و چانگ لی, ۲۰۰۳).
‏به طور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی مینماید که از طریق شبکههای ارتباطی انجام میپذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت میپردازد و کالایی را از طریق وب یا پست الکترونیکی سفارش میدهد و نهایتا کالا را تحویل میگیرد (شوهانگ، ۲۰۰۱).
‏تجارت الکترونیک اجرا و هماهنگی فرایندهای حیاتی سازمانهای اقتصادی، از قبیل طراحی، تأمین مواد و خدمات، تولید، فروش، اجرای سفارشات، ارایه خدمات از طریق بکارگیری حرفهای رایانهها و فناوری ارتباطات و دادههای ذخیره شده در رایانهها را بر عهده دارد (کرسپو و همکاران، ۲۰۰۸).
‏۲-۲- تجارت الکترونیکی و صنعت بانکداری
‏دریافت و پرداخت پول و انجام عملیات مالی شرط اولیه برای شکل گیری هر گونه معامله و برقراری ارتباط تجاری می‏‏باشد و انجام تراکنش های مالی از طریق بانک ها و مؤسسات مالی امکان پذیر است . بنابراین تجارت و بانکداری یک ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دارند و لازم و ملزوم هم بوده و به هم وابسته‏‏اند. در عصر اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات الکترونیکی و مسئله جهانی سازی که شکل جدیدی از بازرگانی بنام تجارت الکترونیک را بوجود آورده، نیاز به یک سیستم بانکی پیشرفته که همگام با این تحولات باشد را ضروری می‏‏سازد. از طرف دیگر روشهای تجارت الکترونیک برای بانک‏‏ها فرصت جدیدی ایجاد نموده است که می‏‏توان از آن جهت ارائه خدمات مالی نوین و ایجاد یک ابزار رقابتی مؤثر، استفاده نمود (سید جوادین، ۱۳۸۴).
‏۲-۳- بانکداری الکترونیکی
‏در دهه گذشته ‏فناوری اطلاعات ‏اثر شگرفی بر صنعت بانکداری داشته است. این امر باعث شده طبیعت ارائه خدمات مالی به مشتریان متحول شده است.‏ ‏بانک‏‏ها مزایای گوناگونی از ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی به دست می‏‏آورند که از آن جمله می توان به هزینه تعاملات کمتر، ارائه خدمات ۲۴ ساعته و افزایش کارایی اشاره کرد‏ ‏(ایراندوست، ۱۳۸۵).
‏بانکداری الکترونیکی چیست ؟
‏پدیده بانکداری الکترونیکی یکی از دست آوردهای تجارت الکترونیک محسوب می‏‏شود. با رشد روز افزون حجم تجارت الکترونیک در جهان و با توجه به نیاز تجارت به انجام عملیات بانکی جهت نقل و انتقال منابع مالی، بانکداری الکترونیک نقش بسیار اساسی در تجارت الکترونیک پیدا کرده است. به طور کلی بانکداری الکترونیکی به معنی ارائه کلیه خدمات بانکی از جمله نقل و انتقال منابع از طریق یک شبکه ارتباطی عمومی و قابل دسترس رایانه
‏‏ای می‏‏باشد ‏(‏ایران دوست، ۱۳۸۵). از ‏مزایای استقرار‏ ‏سیستم بانکداری الکترونیکی‏ می‏‏توان به ‏امنیت و سرعت‏،‏ آسان بودن و سادگی‏، ‏هزینه کم‏، ‏کاهش اشتباهات انسانی‏، ‏بهره‏‏وری و کارآیی‏، ‏بهبود روابط با مشتریان (ایراندوست ، ۱۳۸۵‏) و غیره .. اشاره کرد. خدمات بانکی را می‏‏توان از روش‏‏های محتلف مانند شبکه‏‏های مدیریت یافته، ‏صفحات وب‏، ‏بانکداری اینترنتی‏، ‏بانکداری خانگی‏ و ‏خدمات مبتنی بر تلویزیون‏ ارائه کرد.
‏بانکداری الکترونیک شامل سیستم‏‏هایی است که مشتریان مالی را قادر می‏‏سازد تا درسه سطح اطلاع رسانی، ارتباط و تراکنش ازخدمات و سرویس‏‏های بانکی استفاده کنند. بانک درسطح اطلاع رسانی، اطلاعات خدمات و عملیات بانکی خود را از طریق شبکه‏‏های عمومی یا خصوصی معرفی می‏‏کند. ‏در سطح ارتباطات، امکان انجام مبادلات بین سیستم بانکی و مشتری فراهم می‏‏شود. درسطح تراکنش، مشتری قادر است در یک ارتباط متقابل، عملیاتی مثل پرداخت صورتحساب، صدورچک، انتقال و جه و افتتاح حساب را انجام دهد. (سید جوادین، ۱۳۸۴)
‏۱-۴- سیستم های پرداخت الکترونیکی‏
‏پرداخت رکن اصلی انجام معاملات تجاری است. امروزه با گسترش روز افزون معاملات الکترونیک، سیستم های پرداخت الکترونیکی نیز طراحی شده است که امکان پرداخت الکترونیک وجه در همان لحظه را به مشتری می دهد .
‏پرداخت الکترونیکی عبارتست ازانتقال ارزش الکترونیکی پرداخت از پرداخت کننده به پرداخت شونده از طریق یک مکانیزم پرداخت الکترونیکی. خدمات پرداخت الکترونیکی به مشتریان این امکان را می‏‏دهند که از راه دور به حساب‏‏ها و تراکنش‏‏ها دسترسی داشته باشند وآنها را مدیریت کنند.
‏به طور کلی سه روش پرداخت الکترونیکی وجود دارد (کیم و همکاران، ۲۰۰۹):

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.