پیشینه و مبانی نظری مفهوم بنیادی سود و اهمیت آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری مفهوم بنیادی سود و اهمیت آن دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری مفهوم بنیادی سود و اهمیت آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری مفهوم بنیادی سود و اهمیت آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری مفهوم بنیادی سود و اهمیت آن :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۱ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏۱-۲- ‏مقدمه ‏۱۹
‏۲-۲- ‏مروری‏ ‏بر‏ ‏مفهوم‏ ‏بنیادی‏ ‏سود‏ ‏و‏ ‏اهمیت‏ ‏آن‏ : ‏۲۴
‏۳-۲- ‏مفهوم‏ ‏سود‏ ‏در‏ ‏سطح‏ ‏ساختار‏ ( ‏قواعد‏ ‏و‏ ‏تعاریف‏): ‏۲۶
‏۴-۲- ‏مفهوم‏ ‏سود‏ ‏در‏ ‏سطح‏ ‏معانی‏ ( ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏واقعیت‏ ‏های‏ ‏اقتصادی‏ ): ‏۲۶
‏۵-۲- ‏مفهوم‏ ‏سود‏ ‏در‏ ‏سطح‏ ‏عمل‏( ‏نحوه‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏توسط‏ ‏استفاده‏ ‏کنندگان‏): ‏۲۷
‏۶-۲- ‏ثبات‏ ‏و‏ ‏پایداری‏ ‏سود‏ : ‏۲۸
‏۱-۶-۲- ‏ثبات‏ ‏سود‏ (‏سود‏ ‏دائم‏ی‏) ‏۲۸
‏۲-۶-۲- ‏اجزا‏ی‏ ‏دائم‏ی‏ ‏در‏ ‏مقابل‏ ‏اجزاء‏ ‏موقت‏ی‏ ‏سود ‏۲۹
‏۳-۶-۲- ‏ابزارها‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏سود ‏۳۱
‏۷-۲- ‏پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ ‏تحق‏ی‏ق ‏۳۶
‏۸-۲- ‏تحق‏ی‏قات‏ ‏در‏ ‏زم‏ی‏ن‏‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏سود‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ران ‏۴۳
‏۹-۲- ‏تعر‏ی‏ف‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏سود ‏۴۴
‏۱-۹-۲- ‏عوامل‏ ‏موثر‏ ‏در‏ ‏ق‏ی‏مت‏ ‏گذار‏ی‏ ‏کالا‏ : ‏۴۴
‏۲-۹-۲- ‏کشف‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏سود ‏۴۷
‏۱۰-۲- ‏چارچوب‏ ‏نظر‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏سود ‏۴۹
‏۱-۱۰-۲- ‏اجزا‏ی‏ ‏دستکار‏ی‏ ‏سود ‏۴۹
‏۲-۱۰-۲- ‏بررس‏ی‏ ‏و‏ ‏ارز‏ی‏اب‏ی‏ ‏ادب‏ی‏ات‏ ‏تعر‏ی‏ف‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏سود ‏۵۱
‏۱-۲- مقدمه
‏فرایند اندازه گیری سود و نتیج آن نقش مهمی در ادار شرکت دارد و معمولا کاربران صورت های مالی اهمیت زیادی برای آن قائلند. از آنجا که محاسب سود بنگاه اقتصادی متاثر از روش های برآوردی حسابداری است و تهی صورتهای مالی به عهد مدیریت واحد تجاری است, ممکن است بنا به دلایل مختلف، مدیریت اقدام به مدیریت سود نماید (ولی زاده لاریجانی، ۱۳۸۷).
‏(هلی و والن، ۱۹۹۹) بیان می کنند که «مدیریت سود هنگامی رخ می دهد که مدیران از قضاوت های شخصی خود در گزارشگری مالی استفاده کنند و ساختار معاملات را جهت تغییر گزارشگری مالی دستکاری نمایند. این هدف یا به قصد گمراه کردن برخی از صاحبان سود در خصوص عملکرد اقتصادی شرکت یا تاثیر بر نتایج قراردادهایی است که انعقاد آنها منوط به دستیابی به سود شخصی است». این محققان دو شکل از مدیریت سود را مستند می کنند. شکل اول، شامل انتخاب روشهای حسابداری مناسب برای دستیابی به سطوح مطلوب و مورد نظر سود (به عبارت دیگر، مدیریت سود مبتنی بر ارقام حسابداری) است، و شکل دوم از زمان بندی و یا میزان تصمیمات عملیاتی برای دستیابی به سود مطلوب و موردنظر بهره می گیرد (به عبارت دیگر، دستکاری فعالیت های واقعی). شکل اول مدیریت سود یعنی مدیریت سود مبتنی بر ارقام حسابداری، نسبتا در سال وقوع تغییر مشخص است که ممکن است حسابرس آن را به شیوه ای مرسوم مشخص سازد. ممکن است تشخیص شکل دوم که از طریق تصمیمات عملیاتی صورت می گیرد، برای شخص خارج از شرکت سخت باشد (شیپر، ۱۹۸۹) و بعید به نظر می رسد که به عنوان تخلف از قوانین تشخیص داده شود.
‏بسیاری از پژوهش های پیشین در مورد مدیریت سود، رویکرد محدودی داشته اند. گوردون، هورویتز و میرز (GHM‏) از سه روش جهت تعیین این که سود هر سهم شرکت، بالاتر یا پایین تر از سطح عادی است، استفاده کردند. نخستین روش با استفاده از معیار کردن سود نرمال نهفته است ‏، ‏ سپس برای ۲ سال گذشته معیار می شود و با نرخ رشد متوسط صنعت مقایسه می شود. این مقایسه جهت تعیین کمتر یا بیشتر بودن سود شرکت از سطح نرمال، صورت می گیرد. دومین روش، سود ” نرمال ” را با استفاده از نرخ رشد یک سال معیار شده تعدیل می نماید و سپس سود تعدیل شده را با سود واقعی هر سهم مقایسه می نماید، تا مسیر انحراف از نرمال به دست آید. روش سوم بر مبنای نرخ ارزش دفتری واقعی ضرب می شود
‏تا سود ” نرمال ” به دست آید. سود عادی و واقعی با هم مقایسه می شوند تا مسیر هموارسازی واقعی تعیین شود. در هر روش، معیارها به اختیار داده می شوند.
‏یافته های آزمون (GHM‏)، شواهد کمی را برای اثبات این فرضیه که شرکت ها در تلاش برای مدیریت سود می باشند، فراهم می آورد. این یافته ها را می توان به دلیل مشکلات پدید آمده از هموارسازی و یا استفاده از داده ها در دوره زمانی کوتاه می توان دانست. ” GHM‏ ” همچنین یک پژوهش سری زمانی ۱۲ ساله را در شرکت استیل سازی ایالات متحده برای آزمون هموارسازی انجام داد. این پژوهش نیز نتوانست هموارسازی را نشان دهد.
‏سایر آزمون های انجام شده ( دالبرنز‏ Dalberenz
‏، ۲۰۰۳ ) در زمینه مدیریت سود توسط آرچپیبالد، کوپلن، لیکاسترو و وایت انجام شده است، که در انها سود نرمال یا هدف برای تعیین مجدد سود سال قبل، مورد استفاده قرار می گیرد.
‏یافته های آنان نیز نتوانست به گونه ای قوی مدیریت سود را اثبات کند، به احتمال زیاد به این علت که آزمون ها، طوری طراحی نشده بود که بتواند الگوهای مدیریت سود ( که با استفاده از ابزارهای اختیاری گوناگون جهت کاهش نوسان های سود گزارش شده در طول زمان مورد بررسی قرار گرفته بود ) را شناسایی کنند.
‏به جز پژوهش کپلند‏ Kopland
‏ در سال ۱۹۹۵، سایر آزمون ها بر اساس تجزیه و تحلیل موردی شرکت ها در یک سال خاص صورت گرفت و همگی آن ها در شناسایی تلاش های مکرر شرکت ها در مدیریت سود، نا توان بودند. کپلند راه گریزی برای این مشکل یافت ؛ وی روش پژوهش خود را با استفاده از چندین دوره پشت سر هم طراحی کرد. اما یافته ها نشان داد که شرکت ها به سختی در دوره های سری زمانی پژوهش او ( ۲ تا ۸ سال ) اقدام به مدیریت سود می کنند. هر چند که شواهد کوپلند در خصوص مدیریت سود کلی می باشند، ولی یافته های پژوهش او نشان داد که افزایش در دوره زمانی باعث کاهش خطاهای ناشی از طبقه بندی غلط هموارسازی می گردد. وایت از آزمون دیگری استفاده کرد و در آن ارزش های یک دوره ده ساله را به عنوان معیار سود نرمال، مورد بررسی قرار دارد. هم خطوط منحنی و هم خطوط لگاریتمی، گزارش شدند و بالاترین ضریب تعیین برای مدل هموار سازی شرکت ها مورد استفاده قرار گرفت. این

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.