پیشینه و مبانی نظری صنعت بیمه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری صنعت بیمه دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری صنعت بیمه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری صنعت بیمه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری صنعت بیمه :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۵ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏صنعت ‏بیمه‏
‏صنعت ‏بیمه ‏در ‏عصر ‏ارتباطات ‏فراتر ‏از ‏فعالیت ‏های ‏تجار ‏می ‏کوشد ‏در ‏گشودن ‏افق ‏های ‏روشن ‏تر ‏برای ‏زندگی‏ ‏و ‏آینده ‏ی ‏بشر ‏سهم ‏داشته ‏باشد. ‏به ‏همین ‏دلیل ‏بیمه ‏در ‏عصری ‏که ‏رویکرد ‏شتاب ‏زده ‏انسان ‏به ‏زندگی ‏مدرن ‏و‏ ‏بهره ‏گیری ‏افراطی ‏از ‏ماشین، ‏موجی ‏از ‏اضطراب ‏و ‏تنش ‏های ‏منفی ‏را ‏در ‏سرتاسر ‏جهان ‏گسترده ‏است ‏به ‏مشابه‏ ‏یک ‏واحد ‏پشتیان، ‏التیام ‏دهنده ‏و ‏اطمینان ‏بخش ‏وارد ‏زندگی ‏اجتماعی ‏شده ‏است ‏و ‏با ‏همین ‏اهداف ‏در ‏عصری‏ ‏که ‏فشارهای ‏عصبی ‏و ‏روانی ‏بیش ‏از ‏سده ‏های ‏گذشته ‏زندگی ‏بشر ‏را ‏تهدید ‏می ‏کند. ‏سعی ‏دارد ‏بهره ‏گیری ‏را‏ ‏نه ‏به ‏مفهوم ‏مطلق ‏اقتصادی ‏آن ‏بلکه ‏استفاده ‏بهینه ‏از ‏عمر ‏و ‏زندگی ‏انسان ‏افزایش ‏دهد.‏ ‏امرزه ‏در ‏دنیای ‏مدرن ‏صنعتی ‏بیمه ‏و ‏اقتصاد ‏لازم ‏و ‏ملزوم ‏یکدیگرند ‏چرا ‏که ‏با ‏پیشرفت ‏علوم ‏و ‏فنون ‏و‏ ‏تکنولوژی ‏و ‏در ‏نتیجه ‏پیشرفت ‏و ‏ترقی ‏جامعه ‏رفاه ‏بیشتر ‏جامعه ‏با ‏بیمه ‏تضمین ‏می ‏شود. ‏بیمه ‏نقش ‏حافظ‏ ‏سرمایه ‏های ‏ملی ‏را ‏در ‏برابر ‏خطرات ‏و ‏حوادث ‏است.‏ ‏از ‏آنجایی ‏که ‏بشر ‏در ‏مقابل ‏بسیاری ‏از ‏خطرها ‏آسیب ‏پذیر ‏است ‏این ‏خطرات ‏را ‏می ‏توان ‏به ‏دو ‏گروه ‏اصلی‏ ‏تقسیم ‏بندی ‏کرد:‏ (امیر خانی و متقی ثابت،۱۳۸۹،ص۱۵۷۷ )‏.
‏الف( ‏خطرهای ‏مالی
‏ب( ‏خطرهای ‏جانی )‏فوت، ‏نقص ‏عضو، ‏از ‏کارافتادگی(
‏جلوگیری ‏از ‏ضرر ‏و ‏زیان ‏های ‏مادی ‏بر ‏عهده ‏ی ‏شرکت ‏های ‏بیمه ‏می ‏باشد. ‏شرکت ‏های ‏بیمه ‏مؤسسات ‏خدماتی
‏اقتصادی ‏هستند ‏که ‏مبادرات ‏به ‏انواع ‏خدمات ‏بیمه ‏ای ‏به ‏جامعه ‏می ‏نمایند. ‏یکی ‏از ‏خدمات ‏بیمه ‏ای ‏با ‏اهمیت ‏که‏ ‏طبق ‏قانون ‏اجباری ‏نیز ‏می ‏باشد ‏بیمه ‏نامه ‏شخص ‏ثالث ‏و ‏مازادمالی ‏است ‏که ‏دارندگان ‏وسایل
‏نقلیه ‏موتوری‏ ‏موظف ‏به ‏خرید ‏آن ‏می ‏باشند.‏ افزایش ‏حجم ‏ماشین ‏ها ‏و ‏در ‏واقع ‏افزایش ‏جمعیت ‏رانندگان ‏در ‏شرایط ‏فعلی ‏جامعه ‏باعث ‏افزایش ‏تصادفات‏ ‏رانندگی ‏شده ‏و ‏با ‏توجه ‏به ‏وسعت ‏کم ‏منطقه ‏گیلان ‏و ‏شرایط ‏آب ‏و ‏هوایی ‏آن ‏و ‏مسایل ‏و ‏مشکلات ‏اجتماعی‏ ‏موجود ‏در ‏آن ‏شرکت ‏های ‏بیمه ‏را ‏در ‏ارائه ‏سرویس ‏و ‏خدمات ‏بیمه ‏ای ‏شخص ‏ثالث ‏و ‏مازادمالی ‏با ‏مشکل‏ ‏مواجه ‏نموده ‏است. ‏لذا ‏با ‏توجه ‏به ‏اهمیت ‏موضوعی ‏آن ‏و ‏عملکرد ‏شرکت ‏های ‏بیمه ‏ایران ‏و ‏آسیا ‏در ‏منطقه‏ ‏گیلان ‏و ‏خصوصاً ‏شهرستان ‏رشت ‏و ‏مشکلات ‏و ‏محدودیت ‏های ‏کنونی ‏ایجاد ‏شد. ‏احساس ‏می ‏شود ‏که ‏مردم‏ ‏نسبت ‏به ‏شرکت ‏های ‏بیمه ‏اعتماد ‏و ‏اطمینان ‏خود ‏را ‏از ‏دست ‏می ‏دهند. ‏لذا ‏مشکل ‏افزایش ‏تصادفات ‏و ‏ضرر ‏و‏ ‏زیان ‏مالی ‏شرکت ‏های ‏بیمه ‏در ‏این ‏منطقه ‏به ‏صورت ‏مشکل ‏اساسی ‏مردم ‏و ‏مسئله ‏اجتماعی ‏در ‏آمده ‏که ‏لازم‏ ‏است ‏تا ‏با ‏انجام ‏تحقیقات ‏هر ‏چند ‏ناقص ‏کامی ‏در ‏راه ‏شناخت ‏نقاط ‏ضعف ‏و ‏برنامه ‏ریزی ‏آینده ‏و ‏دادن ‏اطمینان‏ ‏به ‏جامعه ‏برداشته ‏شود (حاضری و صحرا نورد،۱۳۸۸،ص۴۰).
‏۲-۷-۱)تاریخچه‏ بیمه‏ آسیا‏
‏شرکت سهامی بیمه آسیا در تیر ماه سال ۱۳۳۸ به منظور انجام انواع معاملات بیمه ای و عملیات بازرگانی تآسیس شد. این شرکت در همان تاریخ ذیل شماره ۶۷۹۵ در اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده است. بر اساس مصوبه شورای انقلاب اسلامی و لایحه قانونی ملی شدن مؤسسات بیمه و مؤسسات اعتباری، مصوب سال ۱۳۵۸ شرکت سهامی بیمه آسیا از تاریخ ‏ ۴/۴/۱۳۵۸‏ملی اعلام شد. ‏ ‏در اویل سال ۱۳۶۰ به دلیل عدم اجازه فعالیت به برخی از شرکتهای بیمه، ساختار و فعالیت های شرکت سهامی بیمه آسیا ابعادی تازه یافت. به استناد ماده دوم قانون اداره امور شرکتهای بیمه مصوب‏۱۳/۹/۱۳۶۷ ‏مجلس شورای اسلامی و بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، اساسنامه این شرکت در جلسه مورخ
‏۱۵/۹/۱۳۶۸ ‏به تصویب هیآت وزیران وقت رسید. این اساسنامه موجب شد تا تسهیلات مطلوبی برای کلیه فعالیت های شرکت فراهم شود.‏بر اساس مصوبه جدید، موضوع فعالیت شرکت بیمه آسیا عبارت است از‏:
‏انجام انواع عملیات مربوط به امور بیمه های بازرگانی در رشته بیمه های اشیاء، مسئولیت و اشخاص
‏قبول بیمه های اتکایی از مؤسسات بیمه داخلی و خارجی
‏واگذاری بیمه های اتکایی از مؤسسات بیمه داخلی و خارجی.‏( امیر خانی و متقی ثابت،۱۳۸۹،ص۱۵۸ )
‏همچنین شرکت سهامی بیمه آسیا به منظور توسعه فعالیتی خود در سراسر کشور و تامین نیازهای بیمه ای هم‏وطنان‏ عزیز، مبادرت به تشکیل سرپرستی های یازده گانه نموده است که هر یک از آنها نیز چند شعبه را تحت پوشش دارد.‏ ‏در حال حاضر ۱۱ سرپرستی، حدود ۹۰ شعبه و اداره پرداخت خسارت و افزون بر ۲۰۰۰ نمایندگی حقیقی و حقوقی در بیش از ۲۷۵ شهر کشور، شبکه فعالیت شرکت بیمه آسیا را تشکیل می‏ ‏دهند
‏(حاضری و صحرا نورد،۱۳۸۸،ص۴۰).
‏بیمه‏ آسیا ‏ضمن ‏برقراری ‏و ‏حفظ ‏ارتباط ‏با ‏بازارهای ‏معتبر ‏بین ‏المللی ‏در ‏کلیه ‏رشته ‏ها ‏و ‏زمینه ‏های ‏بیمه ‏ای ‏از‏ ‏فعالیت ‏وسیعی ‏برخوردار ‏بوده ‏و ‏علاوه ‏بر ‏فعالیت ‏در ‏شته ‏هایی ‏از ‏قبیل ‏هواپیمایی ‏و ‏محصولات ‏نفتی ‏و‏ ‏پیکر ‏دریایی ‏عملاً ‏شناورهای ‏غول حجم ‏فعالیت ‏بازار ‏داخل ‏را ‏در ‏اختیار ‏دارد(امیر خانی و متقی ثابت،۱۳۸۹،ص۱۵۷۷ ).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.