پیشینه و مبانی نظری سیستم های هزینه یابی نوین (ابزارهای نوین در مدیریت هزینه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری سیستم های هزینه یابی نوین (ابزارهای نوین در مدیریت هزینه) دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری سیستم های هزینه یابی نوین (ابزارهای نوین در مدیریت هزینه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری سیستم های هزینه یابی نوین (ابزارهای نوین در مدیریت هزینه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری سیستم های هزینه یابی نوین (ابزارهای نوین در مدیریت هزینه) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۶ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏۱
‏سیستم های هزینه یابی ‏نوین‏(ابزارهای نوین در مدیریت هزینه)‏:
‏۱ـ‏۲‏ـ۲ـ مقدمه:
‏در دنیای امروز تغییر و پویایی از اصول اولیه است، بنابراین مدیران با توجه به این اصل، باید سیستم های مورد نظرشان را طوری تعدیل و اصلاح کنند که با شرایط محیطی سازگار باشد. امروزه محدودیت و کمیابی منابع بیش از هر زمان دیگری فکر مدیران را به خود مشغول کرده است. در راستای پاسخگویی به این مشکل سیستم های مختلفی ارائه شده است.‏۳۴ـ‏ اصغر مشبکی، « Just – in- time ‏ ‏ و تاثیر آن بر حسابداری مدیریت »، بررسی های حسابداری، سال چهارم، شماره ۱۷ و ۱۶ تابستان و پاییز ۷۵ صفحه ۶.
‏سیستم های هزینه یابی در ابتدا، در سال های ۱۹۲۰ توسط حسابداران و با همراهی مهندسان، ‏طراحی گردید. بعد از جنگ جهانی اول، اجرای روش های انبوه به طور فزاینده ای‏،‏ ضرورت استقرار‏ ‏ کنترل ‏های موثر را مطرح نمود و طراحی سیستم های هزینه یابی پاسخی به این ضرورت بود.
‏از آن زمان تاکنون، این سیستم ها تحول چندانی را پشت سر نگذاشته است. فاصله بسیار زیادی بین آنچه در درون کارخانه واقع می شود با سیستم هزینه یابی، که وظیفه بازتاب آن وقایع را به دوش دارد. ‏پدید آمده است. مدیران، اغلب در نتیجه پیچیدگی و تناقض و قدیمی بودن اطلاعات در فرآیند هزینه یابی‏، دچار سردرگمی می شوند . ‏۳۵‏- یدالله مکرمی(سیستم هزینه یابی و تکنیکهای پیشرفته تولید )بررسی های حسابداری،سال اول، شماره چهارم،تابستان ۱۳۷۲ (صفحات ۵۰و۵۱)
‏۲ـ۲ـ۲ـ‏ حسابداری مدیریت‏ ‏- Management Accounting
‏گرایش عمومی بنگاههای اقتصادی بزرگ جهانی عبارت است از تغییر از نگرش تولید انبوه به نگرش تولید کیفیت برای تامین نیاز مشتری.
‏این تغییر نگرش مقدمتاً ناشی از تشدید رقابت در محیط تجارت جهانی و برجسته شدن روزافزون مفهوم مشتری مداری است.
‏امروزه مشتری مداری بیش از پیش به عنوان رمز موفقیت در عرصه کار بازار رقابت تلقی شده و خواهد شد. تأمین رضایت مشتری یعنی تلفیق مناسب و منطقی افزایش کیفیت با کاهش قیمت محصولات و خدماتی که سلیقه مشتریان خصوصیات آن را تعیین کرده است. به هر حال سودآوری و رشد و موفقیت یک موسسه در شرایط رقابتی امروزین عمیقاً بستگی به میزان فروش داشته و نقطه آغاز حرکت چرخه فعالیت بنگاههای اقتصادی اعلام نیاز مشتری سهم بازار و فروش است.
‏تعریف مجدد از عوامل تولید و شناسایی عامل محدود کننده کسب و کار یکی دیگر از مشخصات تحولات در اقتصاد و سازمان است. امروز دیگر عوامل متعارف تولید، یعنی مواد، کار و سرمایه به عنوان عوامل اصلی و کمیاب تولید محسوب نمی گردند بلکه عامل اساسی تاثیر گذار بر تولید و کسب و کار بنگاه عبارت است از ارزش آفرینی برای مشتریان.
‏۳
‏براین اساس مدیریت بیش از آنکه نگران صرفه جویی در مواد و دستمزد باشد در جستجوی شناسایی عوامل و امکانات ارزش آفرینی برای مشتریان است.
‏امروزه ارزش آفرینی برای مشتری گسترش یافته و مفهومی بنام مدیریت ارزش آفرینی برای گروههای ذینفع در دستور کار سازمانها قرار گرفته و جایگزین مفهوم ساده ایجاد و اندازه گیری ارزش برای سهامداران شده است.
‏سیستم حسابداری مدیریت سنتی دیرزمانی است که ظرفیت و قابلیت پاسخ گویی به نیازهای مدیریت نوین و کمک به حل مسئله در محیط های سازمانی جدید را از دست داده است. آثار ناشی از تغییرات تکنولوژیک، تشدید رقابت و تغییرات سریع در انتظارات و خواسته های مشتریان و تلقی بنگاههای اقتصادی از مشتریان خود، جهانی شدن تجارت و تغییرات ساختاری که در نگرش مدیریت و الگوهای سازمانی پدید آمده، مجموعاً موجب شده است که دست اندرکاران و صاحب نظران دانش و حرفه حسابداری مدیریت در بخشهای مختلف آکادمیک و حرفه ای با در هم آمیختن جنبه های نظری و کاربردی مفاهیم حسابداری مدیریت به ابداع روشها و تکنیکها برای پاسخ گویی به نیازهای جدید سازمانها و مدیران بپردازند و به حل مسائل سازمانی کمک نمایند. در عین حال باید این نکته اساسی را به خاطر داشت که حسابداری مدیریت امروزین حاصل تلاشهای تاریخی گذشته و گام هایی است که هماهنگ و همقدم با تحولات در عرصه تولید و نگرشهای مدیریت در قالب یک تحول تدریجی برداشته شده است. فلسفه ها و ‏رویکردهای جدید سازمان و پیدایش فن آوریهای پیشرفته تولید قبل از هر چیز به کارگیری مفهومی بنام مدیریت هزینه را برجسته نموده است. مدیریت هزینه به مفهوم جدید خود عبارت است از به کارگیری مناسب منابع و امکانات سازمان در جهت ارزش آفرینی برای مشتری. مدیریت هزینه تلاش توامان برای شکل دادن به فرایند تجدید مهندسی و بهبود مستمر از یک سو و تجزیه و تحلیل اطلاعات در خصوص انتظارات مشتری و مهندسی ارزش برای پاسخ گویی به نیاز مشتریان می باشد. به کارگیری روشهای تولید بهنگام‏ ‏- Just-In-Time Manufacturing
‏، مدیریت کیفیت جامع‏ ‏-Total Quality Management ( TQM )
‏، برنامه ریزی جامع تامین مواد و تکنیکهایی مانند هزینه یابی بر مبنای فعالیت، هزینه یابی هدف‏ ‏-Target Costing
‏، هزینه یابی ارزش افزوده‏ ‏-Value- added Costing
‏، هزینه یابی چرخه حیات تولید‏ ‏-Life Cycle Costing
‏، هزینه یابی معکوس از جمله این تکنیکها می باشد.
‏البته شواهد و مصادیقی که نشان دهد تمام این تکنیکها مسائل سازمانها را به طور کامل حل کرده باشد اندک است اما بسیاری از سازمانها از لحاظ نظری و فنی به مفید بودن این روشها اعتقاد جدی دارند و در بکارگیری آنها پیگیر می باشند. بی تردید در ارزیابی این روشها منافع روشنی تعریف شده که باید در آینده آثار و نتایج آن را دید.
‏در یک بنگاه اقتصادی ارزش از طریق بهره برداری از مزیت نسبی ایجاد می گردد و دستیابی به مزیت نسبی مستلزم تغییر مداوم و بهبود مستمر است. حسابداری مدیریت باید با توسعه و ارتقای دائمی خود و ارائه راه حل های هوشمندانه در زمینه تصمیمات استراتژیک، تخصیص بهینه منابع و ارزیابی عملکرد به ایجاد مزیت نسبی کمک نماید. در صورتی که حسابداری مدیریت بتواند چنین وظیفه ای را به درستی انجام دهد آن گاه توانسته است نقش محوری خود را در سازمانهای فردا و حرفه حسابداری هزاره سوم ایفا نماید.
‏۳
‏ایجاد ارزش به طور ساده عبارت است از ایجاد منافع فزونتر از هزینه. توفیق یک بنگاه اقتصادی در درازمدت این است که مدیران برای همه ی ذینفع های سازمان یعنی مشتریان، سهامداران، فروشندگان، ‏کارکنان و جامعه به مفهوم وسیع آن ارزش ایجاد نماید. در غیر این صورت هر یک از ذینفع ها که در یابد از سازمان ارزش حاصل نمی نماید سازمان را رها می کند و موفقیت سازمان را با مخاطره مواجه می سازد. از این رو و برای ارزش آفرینی باید مزیت نسبی پایدار ایجاد نمود. برای تعیین نقش حسابداری مدیریت در ایجاد ارزش مقدمتاً باید نگاه مجددی به وظایف حسابداری مدیریت بنماییم. حسابداری مدیریت دامنه وسیعی از وظایف را به عهده دارد که شامل کمک به تصمیم گیری های مدیریت در سطوح استراتژیک و تاکتیکی، اعمال کنترل مدیریت، فراهم نمودن امکان اعمال مدیریت هزینه و مدیریت ریسک، ارزیابی عملکرد و تحکیم ارزشهای سازمان از طریق ارائه گزارشهای سودمند به مدیریت می باشد.
‏با چنین دامنه وسیعی از وظایف و مسئولیتها، حسابدار مدیریت فرصتهای فراوانی برای مشارکت در ارزش آفرینی سازمان خواهد داشت.
‏بسیاری از ارزشها می تواند در نتیجه یک تصمیم گیری به دست آید یا از دست برود. در تصمیمات مطلوب و متضمن ایجاد ارزش برای سازمان، مانند ادغام شرکت و یا واگذاری بخشهایی از فعالیتها و ایجاد خط تولید و یا تصمیمات مرتبط با چگونگی اختصاص منابع و امکانات شرکت حسابدار مدیریت می تواند حضوری فعال و هدایت گر داشته باشد.
‏با توجه به اهمیت یابی ارزش آفرینی در سازمانها امروزه حسابداران مدیریت در پی مفهومی بنام مرکز ارزش می باشند که بنابر یک تعریف ساده عبارت است از یک فعالیت و یا گروهی از فعالیتها که در سازمان منشأ ایجاد ارزش است. با این نگرش به این اعتبار که تمام واحدهای سازمان به نوعی در ایجاد ارزش نقش دارند دیگر چیزی بنام مرکز هزینه وجود نخواهد داشت.
‏گزارشاتی که به نگرش تفکیک سازمان به مراکز ارزش توسط حسابدار مدیریت تهیه و ارائه‏ ‏ می شود‏ علاوه بر آنکه در پیشبرد وظایف و عملیات شرکت به مدیریت درون سازمان کمک می نماید به سهامداران نیز تصویری جامع و شفاف از ارزشهای بنگاه اقتصادی که در آن سرمایه گذاری نموده اند بدست می دهد. بانک لویدز در انگلیس و شرکت کوکاکولا در آمریکا نمونه های برجسته استفاده از گزارشگری بر مبنای مراکز ارزش می باشند.
‏نقش حسابدار مدیریت در کمک به تصمیم گیری مدیران، آنگاه که تصمیم گیری استراتژیک مانند سرمایه گذاری ها مطرح است از اهمیت بیشتری برخوردار است و با پیچیدگیهای بیشتری همراه می باشد. ‏در چنین مواردی حسابدار مدیریت باید با استفاده از تکنیک های مناسب به ارزیابی و تحلیل ریسک بر پایه بررسی احتمالات و سایر روشهای مقداری و همچنین سناریوسازی برای انتخاب بهترین گزینه بپردازد.
‏۳ـ۲ـ۲ـ‏ هزینه یابی بر مبنای فعا‏ل‏یت (ABC‏)

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.