پیشینه و مبانی نظری تعریف و تبیین مفهوم فلسفه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری تعریف و تبیین مفهوم فلسفه دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری تعریف و تبیین مفهوم فلسفه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری تعریف و تبیین مفهوم فلسفه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری تعریف و تبیین مفهوم فلسفه :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۱ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏تعریف و تبیین مفهوم فلسفه
‏پیشینه و مبانی نظری تعریف و تبیین مفهوم فلسفه
فهرست مطالب:
‏بررسی‏ ‏سیر‏ ‏تاریخی‏ ‏فلسفه
‏تعریف‏ ‏فلسفه
‏بازشناسی‏ ‏مفهوم‏ ‏فلسفه
‏مفهوم‏ ‏فلسفه‏ ‏و‏ ‏آموزش‏ ‏فلسفه‏ ‏از‏ ‏دیدگاه‏ ‏فیلسوفان
‏ضرورت،‏ ‏تعریف‏ ‏و‏ ‏ماهیت‏ ‏تفکر
‏مراحل‏ ‏تفکر
‏شکل‏۲ ۱: ‏فرایند‏ ‏پیچیده‏ ‏تفکر‏ ‏از‏ ‏باربارا‏ ‏کالدول‏(۱۹۹۹)
‏تفکر‏ ‏انتقادی‏ ‏روش‏ ‏های‏ ‏آموزش‏ ‏تفکر‏ ‏مستقیم
‏اهمیت‏ ‏فلسفیدن‏ ‏و‏ ‏فلسفه‏ ‏ورزی
‏فلسفه‏ ‏سیری‏ ‏مولد‏ ‏برای‏ ‏مقابله‏ ‏با‏ ‏دگماتیسم
‏فلسفه‏ ‏در‏ ‏جایگاه‏ ‏فعالیت
‏آموزش‏ ‏فلسفه
‏ماهیت‏ ‏و‏ ‏مفهوم‏ ‏آموزش‏ ‏فلسفه
‏مشکلات،‏ ‏مزایا‏ ‏و‏ ‏فواید‏ ‏پیش‏ ‏رو‏ ‏برای‏ ‏آموزش‏ ‏فلسفه
‏روش‏ ‏آموزش‏ ‏فلسفه
‏نقد‏ ‏و‏ ‏بررسی‏ ‏فرایند‏ ‏یاددهی‏ ‏یادگیری‏ ‏آموزش‏ ‏فلسفه
‏نقد‏ ‏و‏ ‏بررسی‏ ‏ارزشیابی‏ ‏و‏ ‏ارزیابی‏ ‏کلاس‏ ‏آموزش‏ ‏فلسفه
‏پیشینه‏ ‏تحقیق
‏۱-۱-۱ ‏تحقیقات‏ ‏داخلی‏:
‏۱-۱-۲ ‏تحقیقات‏ ‏خارجی‏:
‏منابع
‏بررسی سیر تاریخی فلسفه
‏از سند ها و مدرک ها‏یی‏ که در دسترس است بر م‏ی‏ آ‏ید‏ که نخست‏ین‏ مردم‏ی‏ که به فلسف‏یدن‏ پرداختند مردم هند بودند و قد‏یم‏ تر‏ین‏ اثر فلسف‏ی‏ انسان، در ودا‏ Veda
‏ ‏یعنی‏ سرودها‏ی‏ مذهب‏ی‏ فلسف‏ی‏ هند‏ی‏ ها آمده است. پس از هند‏ی‏ ها مردم چ‏ین‏ و پس از آن ‏یونانی‏ ها به فلسف‏یدن‏ پرداخته اند، که الب‏ته‏ ا‏یرانیان‏ ب‏یشتر‏ به علم و اخلاق ت‏و‏جه داشته اند و به هم‏ین‏ خاطر اثر‏ی‏ فلسف‏ی‏ از آن به جا‏ی‏ نمانده است(هومن، ۱۳۸۲: ۳۳-۳۵). نوع‏ی‏ شور، شوق و کوشش را در دوره اول فلسفه با زبان تمث‏یل‏ و ب‏یانی‏ رمز آلود در سرود ها و سخنان کوتاه در هند، چ‏ین‏ و ا‏یران‏ م‏ی‏ ب‏ینیم‏. در دوره دوم وقت‏ی‏ به ‏یونان‏ م‏ی‏ رس‏یم‏ با تفاوت ها‏یی‏ ر‏وبرو‏ م‏ی‏ شو‏یم‏. اگر نگاه شرق‏ی‏ ب‏یشتر‏ نگاه‏ی‏ است به درون، و آن چه درباره جهان و هست‏ی‏ گفته م‏ی‏ شود بر بن‏یاد‏ نگرش و آزمون درون‏ی‏ و همچن‏ین‏ نام ها و مفهوم ها‏یی‏ است که از ا‏ین‏ چگونگ‏ی‏ ها‏ی‏ درون‏ی‏ سرچشمه م‏ی‏ گ‏یرد؛‏ نگاه ‏یونانی‏ به ب‏یرون‏ است. او چه بسا آنچه را از نگرش ب‏یرونی‏ ب‏ه‏ دست آورده است، به سراسر پهنه هست‏ی‏ م‏ی
‏ گستراند.(نق‏یب‏ زاده، ۱۳۹۱: ۷ ‏-‏ ۸)‏. در مجموع،‏ م‏ی‏ توان تار‏یخ‏ فلسفه را در چهار دوره مورد بررس‏ی‏ قرار داد:
‏۱)‏ دوران اول، که تقر‏یبا‏ از ۱۵۰۰ پ‏یش‏ از م‏یلاد‏ شروع م‏ی‏ شود و تا ظهور سقراط ادامه دارد. تدو‏ین‏ اوپان‏یشادهای‏ کهن در هند، ظهور زردتشت در ا‏یران،‏ لائوتسه در چ‏ین،‏ و بودا در هند و ف‏یلسوفان‏ پ‏یش‏ از سقراط در ‏یونان‏ در ‏این دوران‏ بوده اند.
‏۲)‏ دوران دوم، که دوران کلاس‏یک‏ فلسفه است تقر‏یبا‏ از زمان ظهور سقراط آغاز شده و اوج آن در فلسفه افلاطون است.
‏۳)‏ دوران سوم که دوره ‏ی‏ ((بهم بر نهادن‏ sunthesis
‏ )) اند‏یشه‏ ها‏ی‏ ف‏یلسوفان‏ شرق و غرب است. خود دارا‏ی‏ ۵ دوره است. دوره اول از نخست‏ین‏ آکادم‏ی‏ تاپلوت‏ینوس‏ که اوج آن در فلسفه ارسطوست و در هند با دوران ((سوتر))ها مطابقت دارد، دوره دوم از پلوت‏ینوس‏ تا پا‏یان‏ سده پنجم م‏یلادی‏ که در ‏هند‏ با شکوفا‏یی‏ فلسفه ‏ی‏ ناگار جونه همراه است. دوره ‏ی‏ سوم از پا‏یان‏ سده پنجم م‏یلادی‏ تا سال ها‏ی‏ آغاز‏ین‏ سه نهم که دوره ‏ی‏ فرود تار‏یخ‏ فلسفه به شمار م‏ی‏ آ‏ید‏. دوره چهارم، دوره سکولاست‏یک‏ ‏یا‏ اهل مدرسه که تا پا‏یان‏ سده ‏ی‏ پانزدهم ادامه داشت و دوره پنجم از سده ‏ی‏ شانزدهم ت‏ا‏ ظهور دکارت.
‏۴)‏ دوره چهارم که از زمان ظهور دکارت ‏یعنی‏ م‏یانه‏ ‏ی‏ سده ‏ی‏ هفدهم آغاز شده و هنوز هم پا‏یان‏ ن‏یافته‏ است ن‏یز‏ دارا‏ی‏ سه دوره است: دوره اول از دکارت تا کانت؛ دوره دوم از کانت تا ن‏یچه؛‏ دوره ‏ی‏ سوم از ن‏یچه‏ تا ف‏یلسوف‏ ناشناس آ‏ینده‏. اوج فلسفه ‏ی‏ ا‏ین‏ دوران در کانت است که به ‏حق‏ م‏ی‏ توان او را دوم‏ین‏ سازنده ‏ی‏ تار‏یخ‏ فلسفه شمرد. (هومن، ۱۳۸۲: ۳۳-۳۵)
‏البته‏ تقس‏یمات‏ د‏یگری‏ از تار‏یخ‏ فلسفه ارائه م‏ی‏ شود چون: فلسفه باستان‏ی‏ و جد‏ید،‏ فلسفه شرق و غرب، فلسفه ع‏یسوی‏ و اسلام‏ی‏ و مانند ا‏ین‏ ها که ا‏ین‏ تعاب‏یر‏ دق‏یق‏ نم‏ی‏ باشد.(‏همان منبع‏، ۱۳۸۲: ۳۳-۳۵)‏.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.