مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۱ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و‏ ‏دلالت های اجتماعی قیام عاشور
‏فصل دوم:‏ بررسی ادبیات تحقیق
‏مقدمه‏ ‏۹
‏بخش اول) ادبیات و مبانی نظری‏ ‏۱۰
‏۲-۱- دلالت های تربیتی قیام عاشور‏ ‏۱۰
‏۲-۱-۱-گزارشی از واقعه عاشورا‏ ‏۱۰
‏۲-۱-۲-عوامل و موجبات قیام عاشورا‏ ‏۱۱
‏۲-۱-۳- اهداف بنیادین تربیتی قیام عاشورا‏ ‏۱۲
‏۲-۱-۴-مفهوم اخلاق و تربیت‏ ‏۱۳
‏۲-۱-۵- باور ها و پیام های اخلاقی و تربیتی عاشورا‏ ‏۱۳
‏۲-۱-۵-۱- توحید‏ ‏۱۳
‏۲-۱-۵-۲- معاد‏ ‏۱۴
‏۲-۱-۵-۳- اخلاص‏ ‏۱۵
‏۲-۱-۵-۴-رسالت و امامت‏ ‏۱۶
‏۲-۱-۶- ارزش ها و پیام های اخلاقی و تربیتی عاشورا‏ ‏۱۷
‏۲-۱-۶-۱- جاودانگی‏ ‏۱۹
‏۲-۱-۶-۲- تکریم انسان‏ ‏۱۹
‏۲-۱-۶-۳- توکل‏ ‏۲۰
‏۲-۱-۶-۴- ایثار‏ ‏۲۱
‏۲-۱-۶-۵- جهاد با نفس‏ ‏۲۱
‏۲-۱-۶-۶-صبر و استقامت‏ ‏۲۲
‏۲-۱-۶-۷- عمل به تکلیف‏ ‏۲۳
‏۲-۱-۶-۸- محبت به خدا و مردم‏ ‏۲۴
‏۲-۲- دلالت های اجتماعی قیام عاشور‏ ‏۲۵
‏۲-۲-۲- تعدادی از دلالت های اجتمایی حادثه عاشورا‏ ‏۲۷
‏۲-۲-۲-۱- تشدید جریان رجعت‏ ‏۲۷
‏۲-۲-۲-۲- سیاست تبعیض نژادی‏ ‏۲۹
‏۲-۲-۲-۳- اشرافیت اموی و سوء استفاده از بیت المال‏ ‏۳۱
‏۲-۲-۲-۴-تبدیل خلافت اسلامی به سلطنت موروثی‏ ‏۳۳
‏۲-۲-۲-۵- الحاق «زیاد» به ابوسفیان‏ ‏۳۴
‏۲-۲-۲-۶- بدعت های دیگر معاویه‏ ‏۳۶
‏۲-۲-۲-۷- سلب جانشین پیامبر (ص)‏ ‏۳۷
‏۲-۲-۲-۸-سرکوب شدید محبان اهل بیت (ع)‏ ‏۳۸
‏۲-۲-۳-تحولات سیاسی و اجتماعی قیام عاشور‏ ‏۴۰
‏۲-۲-۴- تحولات سیاسی و اجتماعی متاثر از نهضت عاشورا‏ ‏۴۲
‏۲-۲-۴-۱-اعتراض زیدبن ارقم‏ ‏۴۲
‏۲-۲-۴-۲- افشاگری ها و پیام رسانی های بازماندگان واقعه‏ ‏۴۲
‏۲-۲-۴-۳- فعالیت های حضرت زینب در مدینه‏ ‏۴۵
‏بخش دوم) ادبیات و مبانی پژوهشی‏ ‏۴۶
‏۲-۳- پیشینه پژوهش های داخلی‏ ‏۴۶
‏۲-۴- پیشینه پژوهش های خارجی‏ ‏۵۰
‏فصل دوم:‏ بررسی ادبیات تحقیق

‏مقدمه
‏امام حسین (ع) در کربلا مکتبی را بنیان نهاد که انسان ها را به سوی انسانی زیستن، نجات و تربیت فراخواند، مکتب سرخ ابا عبدالله (ع) و قیام حیات بخش عاشورا یکی از بهترین الگوها برای همگان به خصوص شیعیان است که همواره در بستر تاریخ شیعه را به ستیز با ظلم و طغیان واداشته و می دارد، از این رو قیام خونین عاشورا و پیامدهای فراوان تربیتی و اخلاقی دارد، و هر کس که در این راه قدم بگذارد و الگوهای خویش را قیام عاشورا قرار دهد، همواره زنده و متعالی زندگی خواهد کرد. زیرا آرمان ابا عبدالله (ع) بلند و خدایی؛ و مکتبش بر محور ارزش ها بوده است. و هر مکتبی که بنیانش بر ارزش ها استوار باشد، همواره شاگردانی تربیت خواهد کرد که سرآمد روزگار باشند. بنابراین واقعه کربلا، سخنان امام حسین (ع) روحیات و خلق و خویی که از حماسه سازان عاشورا به ثبت رسیده است؛ منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی و تربیت دینی است. این قیام به دلایل مختلفی انجام شده است که مهمترین آن دلایل تربیتی و اجتماعی است (رشید پور، ۱۳۹۴، ۲۰).
‏ فصل دوم این پژوهش در دو بخش کلی بیان می شود. در بخش اول تحت عنوان ادبیات و مبانی نظری به مباحث مرتبط در خصوص دلالت های اجتماعی و تربیتی قیام عاشورا پرداخته می شود. بخش دوم این فصل تحت عنوان ادبیات و مبانی پژوهشی به بیان پیشینه های مرتبط در حوزه عنوان یعنی دلالت های تربیتی و اجتماعی قیام عاشورا و در آخر نیز به بیان جمع بندی و خلاصه ای از مطالب بیان شده، پرداخته می شود.
‏بخش اول) ‏ادبیات و مبانی نظری
‏۲-۱- دلالت های تربیتی قیام عاشور
‏۲-۱-۱-گزارشی از واقعه عاشورا
‏معاویه در نیمه ماه رجب سال شصت هجری درگذشت، و یزید جانشین او شد، یزید به ولید بن عقبه فرماندار مدینه از جانب معاویه نوشت که از حیسن (ع)، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر بیعت بگیرد. نامه بزید در اواخر ماه رجب رسید (عقیقی بخشایشی، ۱۳۸۹، ۳۷)
‏عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر از مدینه گریختند، ولید خواست از امام حسین (ع) بیعت بگیرد، که امام در برابر خواست ولید فرمود: شخصی چون او نباید پنهان بیعت کند. بیعت باید در مسجد و آشکار تحقق یابد. در همین مجلس، امام (ع) که پافشاری مروان بر بیعت را دید، ضمن برشمردن خصوصیات یزید، فرمود: اگر قرار باشد یزید سر کار آید، باید فاتحه اسلام را خواند. (نصیری، ۱۳۹۱، ۲۷۷)

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.