مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور :
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۱ صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق دلالت های تربیتی قیام عاشور و دلالت های اجتماعی قیام عاشور
فصل دوم: بررسی ادبیات تحقیق
مقدمه ۹
بخش اول) ادبیات و مبانی نظری ۱۰
۲-۱- دلالت های تربیتی قیام عاشور ۱۰
۲-۱-۱-گزارشی از واقعه عاشورا ۱۰
۲-۱-۲-عوامل و موجبات قیام عاشورا ۱۱
۲-۱-۳- اهداف بنیادین تربیتی قیام عاشورا ۱۲
۲-۱-۴-مفهوم اخلاق و تربیت ۱۳
۲-۱-۵- باور ها و پیام های اخلاقی و تربیتی عاشورا ۱۳
۲-۱-۵-۱- توحید ۱۳
۲-۱-۵-۲- معاد ۱۴
۲-۱-۵-۳- اخلاص ۱۵
۲-۱-۵-۴-رسالت و امامت ۱۶
۲-۱-۶- ارزش ها و پیام های اخلاقی و تربیتی عاشورا ۱۷
۲-۱-۶-۱- جاودانگی ۱۹
۲-۱-۶-۲- تکریم انسان ۱۹
۲-۱-۶-۳- توکل ۲۰
۲-۱-۶-۴- ایثار ۲۱
۲-۱-۶-۵- جهاد با نفس ۲۱
۲-۱-۶-۶-صبر و استقامت ۲۲
۲-۱-۶-۷- عمل به تکلیف ۲۳
۲-۱-۶-۸- محبت به خدا و مردم ۲۴
۲-۲- دلالت های اجتماعی قیام عاشور ۲۵
۲-۲-۲- تعدادی از دلالت های اجتمایی حادثه عاشورا ۲۷
۲-۲-۲-۱- تشدید جریان رجعت ۲۷
۲-۲-۲-۲- سیاست تبعیض نژادی ۲۹
۲-۲-۲-۳- اشرافیت اموی و سوء استفاده از بیت المال ۳۱
۲-۲-۲-۴-تبدیل خلافت اسلامی به سلطنت موروثی ۳۳
۲-۲-۲-۵- الحاق «زیاد» به ابوسفیان ۳۴
۲-۲-۲-۶- بدعت های دیگر معاویه ۳۶
۲-۲-۲-۷- سلب جانشین پیامبر (ص) ۳۷
۲-۲-۲-۸-سرکوب شدید محبان اهل بیت (ع) ۳۸
۲-۲-۳-تحولات سیاسی و اجتماعی قیام عاشور ۴۰
۲-۲-۴- تحولات سیاسی و اجتماعی متاثر از نهضت عاشورا ۴۲
۲-۲-۴-۱-اعتراض زیدبن ارقم ۴۲
۲-۲-۴-۲- افشاگری ها و پیام رسانی های بازماندگان واقعه ۴۲
۲-۲-۴-۳- فعالیت های حضرت زینب در مدینه ۴۵
بخش دوم) ادبیات و مبانی پژوهشی ۴۶
۲-۳- پیشینه پژوهش های داخلی ۴۶
۲-۴- پیشینه پژوهش های خارجی ۵۰
فصل دوم: بررسی ادبیات تحقیق
مقدمه
امام حسین (ع) در کربلا مکتبی را بنیان نهاد که انسان ها را به سوی انسانی زیستن، نجات و تربیت فراخواند، مکتب سرخ ابا عبدالله (ع) و قیام حیات بخش عاشورا یکی از بهترین الگوها برای همگان به خصوص شیعیان است که همواره در بستر تاریخ شیعه را به ستیز با ظلم و طغیان واداشته و می دارد، از این رو قیام خونین عاشورا و پیامدهای فراوان تربیتی و اخلاقی دارد، و هر کس که در این راه قدم بگذارد و الگوهای خویش را قیام عاشورا قرار دهد، همواره زنده و متعالی زندگی خواهد کرد. زیرا آرمان ابا عبدالله (ع) بلند و خدایی؛ و مکتبش بر محور ارزش ها بوده است. و هر مکتبی که بنیانش بر ارزش ها استوار باشد، همواره شاگردانی تربیت خواهد کرد که سرآمد روزگار باشند. بنابراین واقعه کربلا، سخنان امام حسین (ع) روحیات و خلق و خویی که از حماسه سازان عاشورا به ثبت رسیده است؛ منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی و تربیت دینی است. این قیام به دلایل مختلفی انجام شده است که مهمترین آن دلایل تربیتی و اجتماعی است (رشید پور، ۱۳۹۴، ۲۰).
فصل دوم این پژوهش در دو بخش کلی بیان می شود. در بخش اول تحت عنوان ادبیات و مبانی نظری به مباحث مرتبط در خصوص دلالت های اجتماعی و تربیتی قیام عاشورا پرداخته می شود. بخش دوم این فصل تحت عنوان ادبیات و مبانی پژوهشی به بیان پیشینه های مرتبط در حوزه عنوان یعنی دلالت های تربیتی و اجتماعی قیام عاشورا و در آخر نیز به بیان جمع بندی و خلاصه ای از مطالب بیان شده، پرداخته می شود.
بخش اول) ادبیات و مبانی نظری
۲-۱- دلالت های تربیتی قیام عاشور
۲-۱-۱-گزارشی از واقعه عاشورا
معاویه در نیمه ماه رجب سال شصت هجری درگذشت، و یزید جانشین او شد، یزید به ولید بن عقبه فرماندار مدینه از جانب معاویه نوشت که از حیسن (ع)، عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر بیعت بگیرد. نامه بزید در اواخر ماه رجب رسید (عقیقی بخشایشی، ۱۳۸۹، ۳۷)
عبدالله بن زبیر و عبدالله بن عمر از مدینه گریختند، ولید خواست از امام حسین (ع) بیعت بگیرد، که امام در برابر خواست ولید فرمود: شخصی چون او نباید پنهان بیعت کند. بیعت باید در مسجد و آشکار تحقق یابد. در همین مجلس، امام (ع) که پافشاری مروان بر بیعت را دید، ضمن برشمردن خصوصیات یزید، فرمود: اگر قرار باشد یزید سر کار آید، باید فاتحه اسلام را خواند. (نصیری، ۱۳۹۱، ۲۷۷)
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.