مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم صنایع دستی و هنرهای سنتی (فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم صنایع دستی و هنرهای سنتی (فصل دوم) دارای ۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم صنایع دستی و هنرهای سنتی (فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم صنایع دستی و هنرهای سنتی (فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه پژوهش تعاریف و مفاهیم صنایع دستی و هنرهای سنتی (فصل دوم) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۲ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏۲- ‏ادب‏ی‏ات‏ ‏و‏ ‏پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ ‏تحق‏ی‏ق‏ ‏۱۶
‏مقدمه‏ ‏۱۶
‏۱-۲- ‏تعار‏ی‏ف‏ ‏جهان‏ی‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏۱۸
‏۱-۱-۲- ‏تعار‏ی‏ف‏ ‏هنرها‏ی‏ ‏سنت‏ی‏ ‏و‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ران‏ ‏۱۹
‏۲-۱-۲- ‏مشخصات‏ ‏کل‏ی‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏۲۰
‏۳-۱-۲- ‏و‏ی‏ژگ‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏ا‏ی‏ران‏ ‏۲۱
‏۴-۱-۲- ‏دسته‏ ‏بند‏ی‏ ‏رشته‏ ‏ها‏ی‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏ا‏ی‏ران‏ ‏۲۱
‏۵-۱-۲- ‏نقش‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏در‏ ‏توسعه‏ ‏اقتصاد‏ی‏ ‏–‏ ‏اجتماع‏ی‏ ‏جامعه‏ ‏۲۴
‏۶-۱-۲- ‏اثرات‏ ‏تول‏ی‏د‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏بر‏ ‏اقتصاد‏ ‏مل‏ی‏ ‏۲۵
‏۷-۱-۲- ‏موقع‏ی‏ت‏ ‏جهان‏ی‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏۳۰
‏۸-۱-۲- ‏موقع‏ی‏ت‏ ‏اقتصاد‏ی‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ران‏ ‏۳۱
‏۹-۱-۲- ‏طبقه‏ ‏بند‏ی‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏۳۴
‏۱۰-۱-۲- ‏مصرف‏ ‏کنندگان‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏۳۷
‏۱۱-۱-۲- ‏رفتار‏ ‏خر‏ی‏د‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏گردشگران‏ ‏۳۸
‏۱-۱۱-۱-۲- ‏گونه‏ ‏شناس‏ی‏ ‏خر‏ی‏داران‏ ‏۴۰
‏۲-۱۱-۱-۲- ‏مع‏ی‏ارها‏ی‏ ‏انتخاب‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏توسط‏ ‏گردشگران‏ ‏۴۱
‏۲-۲- ‏چارچوب‏ ‏کلان‏ ‏نظر‏ی‏ ‏۴۵
‏۱-۲-۲- ‏توسعه‏ ‏گردشگر‏ی‏ ‏و‏ ‏اثرات‏ ‏اقتصاد‏ی‏ ‏۴۵
‏۱-۱-۲-۲- ‏اثرات‏ ‏اقتصاد‏ی‏ ‏توسعه‏ ‏گردشگر‏ی‏ ‏بر‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏ ‏۴۷
‏۱-۱-۱-۲-۲- ‏گردشگر‏ی‏ ‏و‏ ‏کارآفر‏ی‏ن‏ی‏ ‏۵۰
‏۱-۱-۱-۱-۲-۲- ‏انواع‏ ‏کارآفر‏ی‏ن‏ی‏ ‏ها‏ ‏در‏ ‏گردشگر‏ی‏ ‏۵۱
‏۲-۱-۱-۱-۲-۲- ‏تعر‏ی‏ف‏ SMEs‏ ‏۵۳
‏۳-۱-۱-۱-۲-۲- ‏گردشگر‏ی‏ ‏و‏ ‏کارآفر‏ی‏ن‏ی‏ ‏در‏ ‏صنا‏ی‏ع‏ ‏دست‏ی‏:‏ ‏۵۵
‏۲-۱-۱-۲-۲- ‏گردشگر‏ی‏ ‏و‏ ‏افزا‏ی‏ش‏ ‏اشتغال‏ ‏۵۶
‏۳-۱-۱-۲-۲- ‏گردشگر‏ی‏ ‏و‏ ‏افزا‏ی‏ش‏ ‏درآمد‏ ‏صنعتگران‏ ‏۵۸
‏۳-۲- ‏مدل‏ ‏مفهوم‏ی‏ ‏تحق‏ی‏ق‏ ‏۶۰
‏۴-۲- ‏پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ ‏تحق‏ی‏ق‏ ‏۶۱
‏۲- ادبیات و پیشینه تحقیق
‏ ‏مقدمه‏:
‏بنابر اعلام “سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل” (UNWTO‏)، به رغم بی ثباتیهای اقتصادی، آمار گردشگران بین المللی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده است. ‏
‏همچنین پیش بینی ها حاکی از ‏ روند رو به رشد فعلی در سال‏های‏ ‏آتی‏ ‏دارد‏. گزارش این سازمان نشان می دهد آمار گردشگران بین المللی با ۴ درصد افزایش از ۹۹۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۱ به‏۳۵۰ /۱‏ میلیارد نفر در سال ‏۲۰۱۲‏ رسیده است‏. صنعت سفر وگردشگری در حال تبدیل شدن به یکی از قویترین موتورهای رشد در هزاره جدید است (سازمان جهانی جهانگردی). با توجه به این رشد چشمگیر و اهمیت اقتصادی ، گردشگری ابزاری کارآمد برای دستیابی به توسعه ی اقتصادی و اجتماعی در مناطق مقصد به شمار می رود.
‏توسعه این صنعت به عنوان منبع ارزشمند ایجاد منافع اقتصادی متعدد از قبیل درآمد ارزی ، افزایش با ثبات فرصت های شغلی ، بهبود درآمد نیروی کار ، تنوع اقتصادی و رشد درآمدهای مالیاتی مناطق گردشگر پذیر شناخته شده است. بعلاوه توسعه گردشگری محرکی برای تنوع اقتصاد و توسعه سایر صنایع شده است. تا آن حد که می توان گفت در مقایسه با سایر اشکال توسعه اقتصادی ، افزایش آمد و شد گردشگران بهبود تقریبا سریع تری در سطح رفاه زندگی مردم بومی ایجاد می کند ( اپرمان ، ۱۹۹۶).‏ Oppermann
‏یکی از صنایعی که گردشگری می تواند بر آن اثرگذار باشد ، بخش صنایع دستی است. بهره وری صنایع دستی معمولا رابطه مستقیم با توسعه صنعت گردشگری دارد و در اغلب موارد این دو بخش مکمل یکدیگر در توسعه اقتصادی به شمار می آیند. تولید صنایع دستی برای بازار گردشگران به تنوع اقتصاد محلی کمک می کند. این مساله به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته مصداق بیشتری دارد (شفقتی و همکاران ،۲۰۱۳).
‏تولید صنایع دستی فرصت توسعه اقتصادی برای بسیاری از کشورها را فراهم کرده است و به عنوان ابزاری در بهبود وضعیت زندگی افراد فعال در این بخش به کار می رود. همچنین این بخش سهم مهمی در صادرات کشورهای در حال توسعه دارد. با توجه به ماهیت صنایع دستی می توان اهمیت این بخش را در زمینه فرهنگی و اقتصادی جستجو کرد. صنایع دستی یک کشور نشان دهنده سنت ها و فرهنگ هر کشور و منطقه است و بخش مهمی از هویت فرهنگی را تشکیل می دهد. از سوی دیگر صنایع دستی فرصت های زیادی برای اشتغال فراهم کرده و وسیله ای برای کسب درآمد ارزی محسوب می شود. صنایع دستی فعالیتی با مقیاس کوچک است و به سرمایه گذاری کمی نیازمند است. این صنعت فعالیتی کاربر محسوب می شود. این بخش نقش مهمی در کشورهای در حال توسعه و همچنین توسعه یافته بازی می کند. این بخش می تواند مشاغل زیادی برای بخش وسیعی از صنعتگران به خصوص در نواحی روستایی و نیمه شهری ایجاد کند و ارز خارجی معتبر برای کشورها به ارمغان آورد در حالیکه از میراث فرهنگی نیز محافظت می کند. این صنعت پتانسیل زیادی در زمینه ایجاد پایداری نه تنها برای میلیونها نفری که در این زمینه فعالیت می کنند بلکه برای افرادی که تازه به این صنعت وارد می شوند دارد (ضرغام،۱۳۸۵).
‏کمک به ترویج و توسعه صنایع و کسب و کارهای کوچک و متوسط مقیاس منجر به جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می شود. صنایع دستی نیز به دلیل ماهیت کوچک مقیاس بودن این فعالیت می تواند در صورت توسعه منجر به کاهش مهاجرت ،که بسیاری از کشورهای در حال توسعه با آن مواجه اند، شود. شمار زیادی از صنعتگران در کشورهای در حال توسعه را زنان تشکیل می دهند و درآمد اضافی که آنان برای خانوارها فراهم می کنند به کاهش فقر در میان آنها کمک کرده است همچنین اشتغال در صنایع دستی فرصت های برابری را برای زنان ایجاد کرده است تا همپای مردان دستمزد دریافت کنند که این امر به بهبود وضعیت آنها در کشورهای در حال توسعه کمک کرده است. برای این کشورها و کشورهای جهان سوم درآمد حاصل از فروش صنایع دستی و صادرات آن بسیار اهمیت دارد برای مثال در سال ۲۰۰۰ هند به میزان ۱. ۶۸ میلیارد دلار عایدی از فروش و صادرات صنایع دستی داشته است (بچلر و وب ، ۲۰۰۲)‏ Bachelor & Webb
‏.
‏ایران با داشتن ۳۵۰ رشته تولیدی در صنایع دستی به عنوان کشوری که دارای متنوع ترین رشته های تولیدی در این زمینه است، نیازمند توجه به راه های توسعه این صنعت و استفاده از منافع آن می باشد.
‏ بدون وجود بازار بسیاری از مهارت های سنتی به دلیل کمبود تقاضا از بین خواهد رفت. اعتقاد بر این است که گردشگری یکی از راه های اصلی توسعه و رونق صنایع دستی محسوب می شود. با توجه به افزایش آمار جهانی گردشگران بین المللی بازار صنایع دستی و سوغات فرصت های زیادی را پیش رو دارد (اکانر، ۲۰۰۶)‏ Oconnor
‏.
‏گردشگری می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال، ایجاد و افزایش درآمد، رشد اقتصادی، کاهش فقر، افزایش کیفیت زندگی صنعتگران و خانواده های آنها داشته باشد. در این میان نه تنها صنعتگران بلکه کل زنجیره ارزش در صنایع دستی که شامل تامین کنندگان مواد خام ، توزیع کنندگان ، حمل کنندگان و فروشندگان می شود نیز به تبع از توسعه گردشگری سود خواهند برد ( همان).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.