مبانی نظری و پیشینه رابطه بین مولفه های کیفیت زندگی کاری با رفتار ضد بهره ور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه رابطه بین مولفه های کیفیت زندگی کاری با رفتار ضد بهره ور دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه رابطه بین مولفه های کیفیت زندگی کاری با رفتار ضد بهره ور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه رابطه بین مولفه های کیفیت زندگی کاری با رفتار ضد بهره ور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه رابطه بین مولفه های کیفیت زندگی کاری با رفتار ضد بهره ور :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۲ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏۲- ۰ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………۱۶
‏چارچوب نظری تحقیق …………………………………………………………………………………………………………۱۶
‏گفتاراول : کیفیت زندگی کاری…………………………………………………………………………………………………………..۱۶
‏تاریخچه کیفیت زندگی کاری…………………………………………………………………………………………………۱۶
‏تعارف و مفاهیم کیفیت زندگی کاری………………………………………………………………………………………۱۷
‏برنامه ها و شاخص های کیفیت زندگی کاری…………………………………………………………………………..۱۹
‏نظریه های کیفیت زندگی کاری………………………………………………………………………………………………۲۲
‏گفتار دوم : رفتار ضد بهره ور ……………………………………………………………………………………………………………۳۰
‏تعاریف و مفاهیم رفتار ضد بهره ور………………………………………………………………………………………..۳۰
‏انواع رفتار های ضد بهره ور و طبقه بندی آنها………………………………………………………………………….۳۳
‏مدل طبقه بندی رفتار ضد بهره ور ………………………………………………………………………………………….۳۸
‏پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..۳۸
‏۲ ‏–‏ ۰ مقدمه
‏در این فصل ابتدا به چارچوب نظری تحقیق می پردازیم که در دو گفتار مجزا تهیه شده است. در گفتار اول آن تاریخچه کیفیت زندگی کاری و تعاریف و مفاهیم آن و همچنین برنامه ها و شاخص های کیفیت زندگی کاری و نظریه های مربوط به آن بطور کامل تشریح می شود و در گفتار دوم آن تعاریف و مفاهیم رفتارهای ضد بهره‎‏ور و ابعاد آن و همچنین طبقه بندی آنها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در پایان فصل نیز به تعدادی از تحقیقات پیشین مرتبط با موضوع اشاره می شود.
‏۲-۱ چارچوب نظری تحقیق
‏گفتار اول : کیفیت زندگی کاری‏
‏۲-۱-۱ تاریخچه کیفیت زندگی کاری:
‏کیفیت زندگی کاری ابتدا در اروپا و طی دهه ( ۵۹ ‏–‏ ۱۹۵۰ ) و بر اساس تحقیقات اریک تریست و همکارانش در دانشکده تاویستاک در زمینه روابط انسانی در لندن شکل گرفت. پژوهشهای یاد شده هم بعد فنی و هم بعد انسانی سازمانها را بررسی و چگونگی روابط بین آنها را ارزیابی کرد که این امر باعث به وجود آمدن سیستم‎‏های تکنیکی- اجتماعی (سوسیو تکنیکال) مربوط به طراحی شغل شد. امروزه ایالت متحده آمریکا بیشترین اقدامات مربوط به کیفیت زندگی کاری را تحت پوشش قرار می دهد. متخصصان اولیه کیفیت زندگی کاری در بریتانیا، ایرلند، نروژ و سوئد طراحی های شغلی را برای هماهنگی هر چه بهتر، منسجم تر کردن کارکنان و تکنولوژی ایجاد کرده اند. احتمالا بارزترین مشخصه های کیفیت زندگی کاری پدیدار شدن و توسعه گروههای کاری خود گردان به عنوان شکل جدیدی از طراحی کار بود. کیفیت زندگی کاری طی دهه شصت به ایالات متحده آمریکا رسید و برعکس اروپا، پژوهشهای مربوط به کیفیت زندگی کاری در آمریکا پیچیده تر بوده است و در آنجا به جای روش واحد از شیوه های متعددی استفاده شده است. کیفیت زندگی کاری به عنوان بخش مهمی از تجربیات کارکنان در محیط کار از سال ۱۹۷۰ وارد ادبیات مدیریت شد. مرحله دوم این نهضت از سال ۱۹۷۹ آغاز شد و تاکنون ادامه دارد و مهمترین عامل آن ایجاد رقابت فزاینده در بازارهای بین المللی و نیز در بازارهای داخلی بواسطه وجود اطلاعات خارجی بود. (سلمانی، ۱۳۸۴، ۱۵‏–‏۱۴)
‏بعد از سال ۱۹۷۹، کیفیت زندگی کاری به طور موثری به دلیل کاهش رقابت پذیری صنایع آمریکایی در مقابل رقبای ژاپنی شان، مورد توجه قرار گرفت. این کاهش منجر به بررسی راههای مدیریتی بکار گرفته شده در سایر کشورها و شرح برنامه های بهره وری آنها برای مطالعه و بررسی تاثیر پذیری توسعه کیفیت زندگی کاری مورد توجه قرار گرفت. (غلامی، ۱۳۸۸، ۸۴)
‏۲-۱-۲ تعاریف و مفاهیم کیفیت زندگی کاری:
‏کیفیت زندگی کاری عبارت است از میزان توان اعضای یک سازمان در برآوردن نیازهای مهم فردی از طریق تجربیات خود. (والکر و جیمز، ۱۹۸۰، ۱۸۵‏–‏۱۸۳)
‏کیفیت زندگی کاری فرآیندی است که به وسیله آن همه اعضای سازمان از راه مجاری ارتباطی باز و متناسبی که برای این مقصود ایجاد شده است، در تصمیم هایی که بر شغلشان بطور خاص و بر محیط کارشان بطور عام اثر می گذارد، به نوعی دخالت می یابند و در نتیجه رضایت و مشارکت شغلی آنها بیشتر می شود و فشار عصبی ناشی از فشار کار برایشان کاهش می یابد. (دولان و شیمون، ۱۳۷۸، ۳۵۴)
‏”کامینگز” مفهوم کیفیت زندگی کاری را بر حسب فنون و روشهای خاص کار مانند غنی سازی شغلی، گروههای کاری خودگردان و کمیته کارکنان مدیریت تعریف کرده است. (سلطانی و داستانی، ۱۳۸۹، ۵۱ – ۵۰)
‏”ورتر و دیویس” کیفیت زندگی کاری مناسب را برخورداری از حقوق و مزایای مکفی و سرپرستی خوب، شرایط کاری خوب، شغل چالش انگیز سودمند تعریف کرده اند. ” سیشور” بیان کرده است که رویکرد کیفیت زندگی کاری به جنبه هایی از شغل و محیط کاری که تاثیر خیلی زیادی روی رضایت، عملکرد شغلی و عمر کاری کارکنان دارد، اشاره دارد. (سلطانی و داستانی، ۱۳۸۹، ۵۱-۵۰)
‏کیفیت زندگی کاری یکی از فنون بالندگی سازمان است که سعی دارد عوامل سه گانه انگیزش و رضایت، پذیرش مسئولیت و احساس تعهد نسبت به کار را توامان تامین کند، یعنی کیفیت زندگی کاری یکی از فنون بالندگی سازمان است که به منظور بهبود کارکرد سازمان، از طریق انسانی تر و مردم سالارانه تر کردن محل کار و دخالت دادن کارکنان در تصمیم گیری طراحی شده است؛ اگر چه “رز” و همکارانش کیفیت زندگی کاری را وسیعتر و متفاوت تر از توسعه سازمانی می دانند. (سلطانی و داستانی، ۱۳۸۹، ۵۱-۵۰)
‏اصطلاح کیفیت زندگی کاری در سالهای اخیر رواج زیادی داشته است. اما در مورد معنای آن توافق کمی وجود دارد. حداقل سه استفاده رایج از این اصطلاح وجود دارد. اول اینکه کیفیت زندگی کاری اشاره به

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.