مبانی نظری و پیشینه توسعه ژئوتوریسم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه توسعه ژئوتوریسم دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه توسعه ژئوتوریسم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه توسعه ژئوتوریسم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه توسعه ژئوتوریسم :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۲ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏۲-۱- ‏انسان‏ ‏و‏ ‏طب‏ی‏عت ‏۱۴
‏۲-۲- ‏انواع‏ ‏مناطق‏ ‏طب‏ی‏ع‏ی ‏۱۴
‏۲-۳- ‏مفهوم‏ ‏گردشگر‏ی ‏۱۴
‏۲-۴- ‏جغراف‏ی‏ا‏ی‏ ‏گردشگر‏ی ‏۱۵
‏۲-۵- ‏انواع‏ ‏تور‏ی‏سم ‏۱۵
‏۲-۶- ‏توسعه‏ ‏پا‏ی‏دار‏ ‏و‏ ‏گردشگر‏ی‏ ‏پا‏ی‏دار ‏۱۶
‏۲-۷- ‏گردشگر‏ی‏ ‏بر‏ ‏پا‏ی‏ه‏ ‏طب‏ی‏عت‏ ( ‏اکوتور‏ی‏سم‏ ) ‏۱۷
‏۲-۸- ‏ارکان‏ ‏اصل‏ی‏ ‏اکوتور‏ی‏سم ‏۱۷
‏۲-۹- ‏مفهوم‏ ‏ژئوتور‏ی‏سم ‏۱۷
‏۲-۱۰- ‏قلمرو‏ ‏ژئوتور‏ی‏سم ‏۱۸
‏۲-۱۱- ‏شکل‏ ‏ها‏ی‏ ‏جالب‏ ‏زم‏ی‏ن ‏۱۸
‏۲-۱۲- ‏فرا‏ی‏ندها‏ی‏ ‏زم‏ی‏ن ‏۱۸
‏۲-۱۳- ‏ژئوسا‏ی‏ت‏ ‏ها ‏۱۹
‏۲-۱۳-۱- ‏ژئوسا‏ی‏ت‏ ‏ها‏ی‏ ‏اول‏ی‏ه ‏۱۹
‏۲-۱۳-۲- ‏ژئوسا‏ی‏ت‏ ‏ها‏ی‏ ‏ثانو‏ی‏ه ‏۱۹
‏۲-۱۴- ‏نمونه‏ ‏ا‏ی‏ ‏از‏ ‏ژئوسا‏ی‏تها‏ی‏ ‏ا‏ی‏ران‏ ‏و‏ ‏جهان ‏۱۹
‏۲-۱۵- ‏مفهوم‏ ‏ژئوپارک ‏۲۰
‏۲-۱۶- ‏مفهوم‏ ‏ژئوپارک‏ ‏از‏ ‏د‏ی‏دگاه‏ ‏ی‏ونسکو ‏۲۰
‏۲-۱۷- ‏چشم‏ ‏انداز‏ ‏ی‏ا‏ LANDSCAPE ‏۲۰
‏۲-۱۸- ‏پتانس‏ی‏ل‏ ‏بالقوهٌ‏ ‏ژئوپارک‏ ‏ها‏ی‏ ‏ا‏ی‏ران ‏۲۰
‏۲-۱۹- ‏گونه‏ ‏ها‏ی‏ ‏مختلف‏ ‏ژئوتور‏ی‏سم ‏۲۱
‏۲-۲۰- ‏ژئوتور‏ی‏سم‏ ‏ماجراجو‏ی‏انه ‏۲۲
‏۲-۲۱- ‏ژئوتور‏ی‏سم‏ ‏پا‏ی‏دار ‏۲۳
‏۲-۲۲- ‏ابزارهایى‏ ‏مورد‏ ‏استفاده‏ ‏در‏ ‏تفسیر‏ ‏ژئوتوریسم‏ ‏و‏ ‏ژئوسایت‏ ‏ها ‏۲۳
‏۲-۲۳- ‏مزیت‏ ‏ها‏ ‏واثرهاى‏ ‏مثبت‏ ‏ژئوتوریسم‏ ‏و‏ ‏ژئوپارک ‏۲۵
‏۲-۲۴- ‏س‏ی‏است‏ ‏گذار‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏کلان‏ ‏کشور‏ ‏بر‏ ‏روند‏ ‏توسعه‏ ‏ژئوتور‏ی‏سم ‏۲۶
‏۲-۲۵- ‏حفاظت‏ ‏از‏ ‏محیط‏ ‏زیست ‏۲۷
‏۲-۲۶- ‏طرح‏ ‏پایدار‏ ‏و‏ ‏اقامتگاه‏ ‏های‏ ‏طبیعی ‏۲۷
‏۲-۲۷- ‏نوشتن‏ ‏طرح‏ ‏اکوتور‏ی‏ست‏ی‏ ‏برا‏ی‏ ‏منطقه ‏۲۷
‏۲-۲۸- ‏ظرفیت ‏قابل‏ ‏تحمل ‏۲۷
‏۲-۲۹- ‏نقش‏ ‏مناطق‏ ‏حفاظت‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏توسعه‏ ‏پا‏ی‏دار ‏۲۷
‏۲-۳۰- ‏دشوار‏ی‏ ‏طرح‏ ‏ر‏ی‏ز‏ی‏ ‏در‏ ‏مناطق‏ ‏حفاظت‏ ‏شده ‏۲۸
‏۲-۳۱- ‏وظا‏ی‏ف‏ ‏گردشگران‏ ‏طب‏ی‏عت ‏۲۹
‏۲-۳۲- ‏وظا‏ی‏ف‏ ‏دولت‏ ‏برا‏ی‏ ‏طب‏ی‏عت‏ ‏گرد‏ی ‏۲۹
‏۲-۳۳- ‏انواع‏ ‏طبیعت‏ ‏گردها ‏۲۹
‏۲-۳۴- ‏منطقه‏ ‏بندی‏ ‏پارک‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏طرح‏ ‏های‏ ‏مدیریتی ‏۳۰
‏۲‏-۱- انسان و طبیعت
‏ذات وجودی انسان از خاک است و انسان ها بطور ناخود آگاه طبیعت را دوست می دارند. جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی، عبارت از مجموع ویژگی هایی است که انسان با چشم قادر به مشاهده و با دیگر حواس قادر به درک آن است. (رضوانی، ۱۳۸۷ ص ۱۹)
‏کمتر کسی است که در سفرهای بین شهری از چشم اندازهای طبیعت بی جان از جمله کوه، دشت و دره‏‎‏های کنار جاده لذت نبرد و به توصیف آنچه دیده نپردازد. (حاج علیلو – نکویی صدر، ۱۳۹۰ ص۱)
‏ارزش طبیعت در میان ایرانیان به حدی است که در فرهنگ باستانی ما روزی را به عنوان سپاس از طبیعت نام گذاری کرده اند. ارزش طبیعت و میراث آن به سرعت در حال تبدیل به نیروی مولد جدیدی در صنعت گردشگری است (فور و مگرلی، ۱۳۸۸)‏.
‏۲-۲- انواع مناطق طبیعی‏
‏به صورت کلی می توان طبیعت را به دو بخش جاندار و بی جان تقسیم نمود. طبیعت جاندار آن دسته از طبیعت است که ویژگی اصلی آن منابع تفرجگاهی، چشم اندازهای بدیعی است، که سبب آرامش روحی انسان و احساس رضایت می شود. (رضوانی، ۱۳۸۷ ص ۱۹)
‏طبیعت بی جان عبارتند از کوه و کوهستان، دره دشت، غار، رودخانه، چشمه، آبشار، دریا و ساحل، دریاچه و تالاب و کویر می باشد.
‏۲-۳- مفهوم گردشگری‏
‏گردشگری یا توریسم واژه ای است فرانسوی که از ریشهٌ “تور” گرفته شده است. تور در زبان فرانسه به معانی زیر آمده است : حرکت دورانی (چرخش) عمل پیمودن، طی کردن پیرامون، سیر کردن و گردش نمودن. به نظر پیرلاروس، توریسم یا گردشگری عمل مسافرت به منظور تفنن و لذت است و گردشگر یا توریست، کسی است که برای خوشنودی خود و لذت بردن مسافرت می کند( محلاتی ۱۳۸۰ :۲)
‏بنابراین توریسم یعنی مکتبی که پایه فکری آن سیاحت و گردشگری است. (کاظمی، ۱۳۸۶)
‏در لغت نامه دهخدا توریسم به معنای جهان گرداننده، سائح، سیاح و رحاله بکار رفته است. (دهخدا، ۱۳۶۵).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.