مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی روشها و معیارهای ارزیابی متوازن (فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی روشها و معیارهای ارزیابی متوازن (فصل دوم) دارای ۴۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی روشها و معیارهای ارزیابی متوازن (فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی روشها و معیارهای ارزیابی متوازن (فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی روشها و معیارهای ارزیابی متوازن (فصل دوم) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۵ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏۲-۱- ‏مقدمه‏ ‏۹
‏۲-۲- ‏ارزیابی عملکرد ‏ ‏۱۱
‏۲-۲-۱- معیارهای مالی سنتی ارزیابی عملکرد‏ ‏۱۳
‏۲-۲-۲- مشکلات معیارهای مالی سنتی ‏ ‏۱۳
‏۲-۳- ‏روش ارزیابی متوازن.‏ ‏۱۴
‏۲-۴-‏ چهار منظر ارزیابی متوازن‏ ‏۱۶
‏۲-۴-۱- منظر مالی ‏ ‏۱۶
‏الف
‏۲-۴-۲- منظر مشتری ‏ ‏۱۷
‏۲-۴-۳- منظر فرایندهای درون سازمانی‏ ‏۱۸
‏۲-۴-۴- منظر یادگیری و رشد ‏ ‏۱۹
‏۲-۱- ‏ضرورت وجود ارزیابی متوازن‏ ‏۲۰
‏۲-۲- ‏ویژگیهای عمده ارزیابی متوازن ‏ ‏۲۴
‏۲-۶-۱- توازن بین عوامل داخلی و خارجی‏ ‏۲۵
‏۲-۶-۲- توازن بین شاخص ها و معیارهای پیشرو و کندرو ‏ ‏۲۵
‏۲-۶-۳- توازن بین معیارهای مالی و غیر مالی‏ ‏۲۶
‏۲-۶-۴- توازن بین اهداف بخش های مختلف و اهداف کلی شرکت ‏ ‏۲۷
‏۲-۶-۵- توازن بین اولویت های مالی و عملیاتی ‏ ‏۲۷
‏۲-۷- ‏معیارهای ارزیابی متوازن ‏ ‏۲۸
‏۲-۷-۱- معیارها در منظر مالی ‏ ‏۲۸
‏۲-۷-۲- معیارها در منظر مشتری ‏ ‏۲۹
‏۲-۷-۳- معیارها در منظر فرایندهای داخلی ‏ ‏۳۰
‏۲-۷-۴- معیارها در منظر یادگیری و رشد ‏ ‏۳۱
‏۲-۸- ‏استراتژی و ارتباط آن با ارزیابی متوازن .‏ ‏۳۱
‏۲-۹- ‏ارتباطات معیارهای چند گانه کارت امتیازی .‏ ‏۳۵
‏۲-۹-۱- روابط علت و معلولی ‏ ‏۳۵
‏۲-۹-۲- محرک های عملکرد‏ ‏۳۶
‏۲-۱۰- ‏سازمانهای موفق در اجرای ارزیابی متوازن‏ ‏۳۷
‏۲-۱۱- ‏ایجاد ارزش برای شرکت‏ ‏۳۸
‏۲-۱۲- پیشینه تحقیق‏ ۴۰
‏۲-۱۲-۱- پژوهش‌های خارجی‏ ۴۰
‏۲-۱۲-۲- پژوهش‌های داخلی‏ ۴۵
‏۲-۱- مقدمه:
‏در دهه های اخیر حسابداری مدیریت در زمینه های گوناگون پیشرفتهای قابل توجهی داشته است. سیستم های تولیدی قابل انعطاف، سیستم های تولیدی، ایجاد سیستم های هوشمند و خبره و هوش مصنوعی، استفاده از مجموعه های فازی، ایجاد شبکه های عصبی، سیستم های نوین تولیدی و هزینه یابی از جمله سیستم ABC‏ ‏ ‏- Activity-Based Costing
‏ ، سیستم کایزن، سیستم JIT‏ ‏ ‏- Just-in-Time
‏ ، سیستم هزینه یابی معکوس، حسابداری مدیریت استراتژیکSCM)‏) ‏ ‏- Strategic Cost Management
‏ و ارزیابی متوازن نمونه هایی از این پیشرفتها هستند.تغییرات نوین در اوضاع فعالیتهای تجاری و تولیدی سازمانها، تکنیکهای سنتی ارزیابی عملیات را با مشکل همراه ساخته است.
‏ادبیات نوین حسابداری مدیریت بر استفاده از معیارهای غیر مالی بصورت ابزاری برای غلبه بر اشکالات نسبت داده شده به معیارهای مالی تاکید دارد و در واقع معتقد است، که معیارهای غیر مالی باید در کنار معیارهای مالی استفاده شود. بعنوان نمونه، نیون(۲۰۰۱) پیشنهاد می نماید، که معیارهای عملکرد مالی سنتی باید با معیارهای غیر مالی همانند معیارهایی برای بهره وری، سهم بازار، مسئولیت اجتماعی، گسترش تولیدات و
‏۴
‏۳
‏عملکرد کارکنان بصورت مکمل استفاده شود(الهیاری،۱۳۸۷: ۲۷)‏.‏ ارزیابی شرط لازم برای مدیریت است. اگر چیزی را نتوان ارزیابی کرد، نمی توان آنرا مدیریت کرد. کلید دستیابی به بهبود مستمر، توانایی ارزیابی هماهنگ پیوسته عملکرد فرایندهای کلیدی در شرکت است. مدیران ارشد اجرائی می دانند که سیستم ارزیابی سازمان به شدت تحت تاثیر رفتار مدیران و کارکنان است و معیارهای حسابداری مالی سنتی مانند بازده سرمایه گذاری و سود هر سهم‏ ‏- Earnings Per Share
‏، ممکن است درباره فعالیت های نوآور و بهبود مداوم، که نیازهای محیط رقابت امروز است، سیگنال های گمراه کننده ای به آنها بدهد. معیارهای مالی سنتی ارزیابی عملکرد، در عصر رقابت صنعتی به خوبی موثر واقع می شدند ،ولی این معیارها، با توجه به مهارت ها و توانایی هایی که امروز سازمان ها در تلاش برای دسترسی به آنها هستند، نمی توانند موثر باشند. مدیران و پژوهشگران سعی می کردند، تا سیستم های ارزیابی عملکرد را اصلاح کنند. برخی بر « معیارهای مالی مربوط‏ ‏- Relevant Financial Measures
‏ » و برخی دیگر بر بهبود « معیارهای عملیاتی ‏ ‏- Operational Measures
‏» مانند زمان تولید و نرخ ضایعات تمرکز می کردند. با مشاهده و مطالعه در بسیاری از سازمان ها مشخص شده است، که مدیران تنها بر یک سری از معیارها(بدون توجه به سایر معیارها) تکیه نمی کنند و آنها خواستار بکارگیری توازن بین معیارهای مالی و همچنین عملیاتی هستند(Kaplan and Norton,1992:p.19‏). ‏ سیلک در سال ۱۹۹۸ بیان کرد که تقریباً ۶۰ درصد از هزار شرکت مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی روشها و معیارهای ارزیابی متوازن (فصل دوم)
فهرست فورچون در آمریکا، مفهوم ارزیابی متوازن را پذیرفته یا با آن آشنا هستند. ارزیابی متوازن، نیاز بسیاری از ۱۰۰۰ شرکت جزو مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی روشها و معیارهای ارزیابی متوازن (فصل دوم)
فهرست فورچون برای ایجاد استراتژی قابل اجرا را برطرف

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.