مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه (فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه (فصل دوم) دارای ۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه (فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه (فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه (فصل دوم) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۲ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مبانی نظری وپیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه
‏۲-۱ : ‏مقدمه‏ ‏۱۱
‏۲-۲: ‏فناور‏ی‏ ‏اطلاعات‏ ‏و‏ ‏ارتباطات‏ ‏۱۲
‏۲‏-۳: ‏ا‏ی‏نترنت‏ ‏۱۴
‏۲‏-۴: ‏وب‏ (‏شبکه‏)‏ ‏۱۵
‏۲-۵‏ ‏جامعه‏ ‏اطلاعات‏ی‏ ‏۱۵
‏۲-۶: ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏۱۶
‏۲-۷ : ‏تار‏ی‏خچه‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏۱۸
‏۲-۸: ‏سطوح‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏۱۹
‏۲-۹: ‏شاخص‏ ‏ها‏ی‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏۲۰
‏۲-۱۰: ‏عوامل‏ ‏موثر‏ ‏بر‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏۲۲
‏۲-۱۰-۱: ‏درآمد‏ ‏و‏ ‏اقتصاد‏:‏ ‏۲۲
‏۲-۱۰-۲: ‏نسل‏ ‏و‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏۲۴
‏۲-۱۰-۳: ‏جنس‏ی‏ت‏ ‏و‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏۲۵
‏۲-۱۰-۴: ‏سواد‏ ‏را‏ی‏انه‏ ‏ا‏ی‏ ‏۲۷
‏۲-۱۰-۵: ‏مهارت‏ ‏و‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏۲۷
‏۲-۱۰-۶: ‏نگرش‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏فناور‏ی‏ ‏اطلاعات‏ ‏و‏ ‏ارتباطات‏ ‏۲۹
‏۲-۱۰-۷:‏م‏ی‏زان‏ ‏تسلط‏ ‏بر‏ ‏زبان‏ ‏انگل‏ی‏س‏ی‏ ‏۳۰
‏۲-۱۰-۸: ‏دسترس‏ی‏ ‏به‏ ‏فناور‏ی‏ ‏اطلاعات‏ ‏وارتباطات‏ ‏۳۰
‏۲-۱۰-۸-۱ ‏انواع‏ ‏دسترس‏ی‏ ‏۳۱
‏۲-۱۱: ‏جهان‏ ‏و‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏۳۳
‏۲-۱۲: ‏ا‏ی‏ران‏ ‏و‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏جبتال‏ی‏ ‏۳۴
‏۲-۱۳ : ‏وضع‏ی‏ت‏ ‏ا‏ی‏ران‏ ‏درجهان‏:‏ ‏۳۵
‏۲-۱۴: ‏تئور‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏کاهش‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏۳۶
‏۲-۱۵: ‏اضطراب‏ ‏۳۶
‏۲-۱۶: ‏اضطراب‏ ‏را‏ی‏انه‏ ‏۳۸
‏۲-۱۷: ‏سطوح‏ ‏اضطراب‏ ‏را‏ی‏انه‏:‏ ‏۴۰
‏۲-۱۸: ‏عوامل‏ ‏موثر‏ ‏بر‏ ‏اضطراب‏ ‏را‏ی‏انه‏ ‏۴۱
‏۲-۱۸-۱: ‏خودکار‏ ‏آمد‏ی‏ ‏و‏ ‏اضطراب‏ ‏را‏ی‏انه‏ ‏۴۱
‏۲-۱۸-۲: ‏نگرش‏ ‏و‏ ‏اضطراب‏ ‏را‏ی‏انه‏ ‏۴۲
‏۲-۱۸-۳: ‏آموزش‏ ‏واضطراب‏ ‏را‏ی‏انه‏ ‏۴۳
‏۲-۱۹: ‏پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ ‏ی‏ ‏پژوهش‏ ‏شکاف‏ ‏د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ ‏و‏ ‏اضطراب‏ ‏را‏ی‏انه‏ ‏۴۴
‏۲-۱۹-۱: ‏تحق‏ی‏قات‏ ‏انجام‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏داخل‏ ‏کشور‏ ‏۴۴
‏۲-۱۹-۲‏: ‏تحق‏ی‏قات‏ ‏انجام‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏خارج‏ ‏از‏ ‏کشور‏ ‏۴۸
‏۲-۲۰ ‏نت‏ی‏جه‏ ‏گ‏ی‏ر‏ی‏ ‏۵۳
‏۱ : مقدمه
‏فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت های بی نظیری را برای جوامع بوجود آورده است. با وجود توسعه روزافزون این فناوری یکی از دغدغه های کلیدی در سطح بین المللی وجود شکاف دیجیتال بین کشورها و ملت های مختلف برای بهره گیری از این فناوری است.
‏شکاف دیجیتالی معمولا به عنوان فاصله ای بین آن دسته از افرادی که به اشکال جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند و کسانی که دسترسی ندارند تعریف می شود. متاسفانه همه مردم به فناوری اطلاعات وارتباطات دسترسی ندارند( سطح اول شکاف دیجیتالی) و شگفت آور اینکه تعداد زیادی از مردم توانایی و مهارت استفاده از ICT ‏ Information and Communication Technology
‏به روش درست را ندارند. بنابراین نمی توانند از مزایای این فناوری بهره ببرند.(سطح دوم شکاف دیجیتالی) .آیا براستی مردم از رسانه های جدید اطلاع ندارند و یا توانایی استفاده از آن را ندارند؟.(دونات Donat
‏ ،‏براند وینر Brandtweiner
‏، کرسچ باوم Kerschbaum
‏، ‏ ۲۰۰۹) ‏برا‏ی‏ بس‏یاری‏ از ما ا‏ین‏ نوع فناور‏ی‏ در قالب را‏یانه‏ ها‏ی‏ د‏یجیتالی‏ تجل‏ی‏ کرده و به ابزار‏ی‏ لازم برا‏ی‏ انجام کارها و رفع ن‏یازهای‏ ‏ش‏خص‏ی‏ تبد‏یل‏ شده است.‏(درخشان، ۱۳۸۷)همچنین مقدار رو به رشد اطلاعات به مهارت استفاده از اینترنت بستگی دارد، پس اینترنت نیز باید به عنوان یک منبع حیاتی در جامعه معاصر در نظر گرفته شود.(ون دایک van Dijk
‏،ون دارسن van Deursen
‏۲۰۱۰ )
‏اگر چه مفهوم شکاف دیجیتالی به دسترسی فیزیکی به فناوری اطلاعات و ارتباطات خطاب می شود. ‏ ‏اسپرول Sproull
‏، زوبروف Zubrow
‏، و ک‏یسلر‏ Kiesler
‏(۱۹۸۶) در‏یافتند‏ که برخ‏ی‏ از دانشجو‏یان‏ هنگام مواجهه با فن آور‏ی،‏ احساس سردرگم‏ی‏ و عدم کنترل شخص‏ی‏ ‏و اضطراب می شوند. که به این اضطراب ، اضطراب رایانه اطلاق می شود در واقع ‏اضطراب‏ رایانه ‏با عنوان ‏ترس از ‏رایانه ها ‏ در هنگام استفاده از آنها، و ‏یا‏ ترس از امکان استفاده از ‏رایانه ‏ تعر‏یف‏ شده است (چوآ Chua
‏، چن Chen
‏، وونگ Wong
‏، ۱۹۹۹).
‏پس یکی از عواملی که در ایجاد شکاف دیجیتالی می تواند مهم باشد ترس از استفاده از رایانه ها و اینترنت است که همان اضطراب رایانه ای است می باشد.
‏۲-۲: فناوری اطلاعات و ارتباطات
‏علم ‏و ‏فن ‏آوری ‏هر ‏دو ‏سازنده ‏تمدن ‏بشر ‏هستند ‏و ‏توسعه ‏هرکدام ‏بدون ‏دیگری ‏ممکن ‏نیست . ‏علم‏ ‏به ‏معنی ‏شناخت ‏عالم ‏هستی ‏و ‏یافتن ‏قوانین ‏حاکم ‏بر ‏طبیعت ‏است . ‏در ‏صورتی ‏که ‏منظور ‏از‏ ‏فن ‏آوری، ‏کاربرد ‏علوم ‏و ‏یافته ‏های ‏علمی ‏در ‏عمل ‏با ‏استفاده ‏از ‏رویه ‏ها ‏و ‏مطالعات ‏منظم ‏و ‏جهت ‏دار‏ ‏برای ‏ارضای ‏خواسته ‏های ‏مادی ‏است ‏و ‏غالباً ‏با ‏اختراع ‏ها ‏و ‏کاربرد ‏وسایل ‏و ‏تجهیزات ‏در ‏ارتباط‏ ‏است. ‏فن ‏آوری ‏دانستن ‏چگونگی ‏انجام ‏کار ‏و ‏فرآیند ‏خلاقی ‏است ‏که ‏در ‏آن ‏ابزار، ‏منابع ‏و ‏نظام ‏ها‏ ‏برای ‏حل ‏مسایل ‏به ‏کار ‏گرفته ‏می ‏شوند ‏تا ‏کنترل ‏انسان ‏را ‏در ‏محیط ‏طبیعی ‏افزایش ‏دهند ‏و ‏شرایط‏ ‏ زندگی ‏انسان ‏را ‏بهتر ‏سازند.(یونسکو، ‏۱۳۸۴ )‏
“‏ ‏فناور‏ی‏ اطلاعات و ارتباطات از تعامل سه بخش بوجود م‏ی‌آید‏. بخش اول را‏یانه‏ است که به عنوان سخت افزار در فرا‏یند‏ انتقال اطلاعات، عمل م‏ی‌کند‏. بخش دوم، مجموعه داده ها و ‏یا‏ اطلاعات است. در ا‏ین‏ بخش، داده ها به عنوان محتوا و خم‏یر‏ ما‏ی‏ فرا‏یند‏ انتقال اطلاعات در درون ‏شبکه‏ به جر‏یان‏ م‏ی‌افتند‏. در واقع آنچه در فرا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.