مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه (فصل دوم)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه (فصل دوم) دارای ۵۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه (فصل دوم) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه (فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه (فصل دوم) :
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۲ صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق شکاف دیجیتالی واضطراب رایانه
۲-۱ : مقدمه ۱۱
۲-۲: فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۲
۲-۳: اینترنت ۱۴
۲-۴: وب (شبکه) ۱۵
۲-۵ جامعه اطلاعاتی ۱۵
۲-۶: شکاف دیجیتالی ۱۶
۲-۷ : تاریخچه شکاف دیجیتالی ۱۸
۲-۸: سطوح شکاف دیجیتالی ۱۹
۲-۹: شاخص های شکاف دیجیتالی ۲۰
۲-۱۰: عوامل موثر بر شکاف دیجیتالی ۲۲
۲-۱۰-۱: درآمد و اقتصاد: ۲۲
۲-۱۰-۲: نسل و شکاف دیجیتالی ۲۴
۲-۱۰-۳: جنسیت و شکاف دیجیتالی ۲۵
۲-۱۰-۴: سواد رایانه ای ۲۷
۲-۱۰-۵: مهارت و شکاف دیجیتالی ۲۷
۲-۱۰-۶: نگرش نسبت به فناوری اطلاعات و ارتباطات ۲۹
۲-۱۰-۷:میزان تسلط بر زبان انگلیسی ۳۰
۲-۱۰-۸: دسترسی به فناوری اطلاعات وارتباطات ۳۰
۲-۱۰-۸-۱ انواع دسترسی ۳۱
۲-۱۱: جهان و شکاف دیجیتالی ۳۳
۲-۱۲: ایران و شکاف دیجبتالی ۳۴
۲-۱۳ : وضعیت ایران درجهان: ۳۵
۲-۱۴: تئوری های کاهش شکاف دیجیتالی ۳۶
۲-۱۵: اضطراب ۳۶
۲-۱۶: اضطراب رایانه ۳۸
۲-۱۷: سطوح اضطراب رایانه: ۴۰
۲-۱۸: عوامل موثر بر اضطراب رایانه ۴۱
۲-۱۸-۱: خودکار آمدی و اضطراب رایانه ۴۱
۲-۱۸-۲: نگرش و اضطراب رایانه ۴۲
۲-۱۸-۳: آموزش واضطراب رایانه ۴۳
۲-۱۹: پیشینه ی پژوهش شکاف دیجیتالی و اضطراب رایانه ۴۴
۲-۱۹-۱: تحقیقات انجام شده در داخل کشور ۴۴
۲-۱۹-۲: تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ۴۸
۲-۲۰ نتیجه گیری ۵۳
۱ : مقدمه
فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت های بی نظیری را برای جوامع بوجود آورده است. با وجود توسعه روزافزون این فناوری یکی از دغدغه های کلیدی در سطح بین المللی وجود شکاف دیجیتال بین کشورها و ملت های مختلف برای بهره گیری از این فناوری است.
شکاف دیجیتالی معمولا به عنوان فاصله ای بین آن دسته از افرادی که به اشکال جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند و کسانی که دسترسی ندارند تعریف می شود. متاسفانه همه مردم به فناوری اطلاعات وارتباطات دسترسی ندارند( سطح اول شکاف دیجیتالی) و شگفت آور اینکه تعداد زیادی از مردم توانایی و مهارت استفاده از ICT Information and Communication Technology
به روش درست را ندارند. بنابراین نمی توانند از مزایای این فناوری بهره ببرند.(سطح دوم شکاف دیجیتالی) .آیا براستی مردم از رسانه های جدید اطلاع ندارند و یا توانایی استفاده از آن را ندارند؟.(دونات Donat
،براند وینر Brandtweiner
، کرسچ باوم Kerschbaum
، ۲۰۰۹) برای بسیاری از ما این نوع فناوری در قالب رایانه های دیجیتالی تجلی کرده و به ابزاری لازم برای انجام کارها و رفع نیازهای شخصی تبدیل شده است.(درخشان، ۱۳۸۷)همچنین مقدار رو به رشد اطلاعات به مهارت استفاده از اینترنت بستگی دارد، پس اینترنت نیز باید به عنوان یک منبع حیاتی در جامعه معاصر در نظر گرفته شود.(ون دایک van Dijk
،ون دارسن van Deursen
۲۰۱۰ )
اگر چه مفهوم شکاف دیجیتالی به دسترسی فیزیکی به فناوری اطلاعات و ارتباطات خطاب می شود. اسپرول Sproull
، زوبروف Zubrow
، و کیسلر Kiesler
(۱۹۸۶) دریافتند که برخی از دانشجویان هنگام مواجهه با فن آوری، احساس سردرگمی و عدم کنترل شخصی و اضطراب می شوند. که به این اضطراب ، اضطراب رایانه اطلاق می شود در واقع اضطراب رایانه با عنوان ترس از رایانه ها در هنگام استفاده از آنها، و یا ترس از امکان استفاده از رایانه تعریف شده است (چوآ Chua
، چن Chen
، وونگ Wong
، ۱۹۹۹).
پس یکی از عواملی که در ایجاد شکاف دیجیتالی می تواند مهم باشد ترس از استفاده از رایانه ها و اینترنت است که همان اضطراب رایانه ای است می باشد.
۲-۲: فناوری اطلاعات و ارتباطات
علم و فن آوری هر دو سازنده تمدن بشر هستند و توسعه هرکدام بدون دیگری ممکن نیست . علم به معنی شناخت عالم هستی و یافتن قوانین حاکم بر طبیعت است . در صورتی که منظور از فن آوری، کاربرد علوم و یافته های علمی در عمل با استفاده از رویه ها و مطالعات منظم و جهت دار برای ارضای خواسته های مادی است و غالباً با اختراع ها و کاربرد وسایل و تجهیزات در ارتباط است. فن آوری دانستن چگونگی انجام کار و فرآیند خلاقی است که در آن ابزار، منابع و نظام ها برای حل مسایل به کار گرفته می شوند تا کنترل انسان را در محیط طبیعی افزایش دهند و شرایط زندگی انسان را بهتر سازند.(یونسکو، ۱۳۸۴ )
“ فناوری اطلاعات و ارتباطات از تعامل سه بخش بوجود میآید. بخش اول رایانه است که به عنوان سخت افزار در فرایند انتقال اطلاعات، عمل میکند. بخش دوم، مجموعه داده ها و یا اطلاعات است. در این بخش، داده ها به عنوان محتوا و خمیر مای فرایند انتقال اطلاعات در درون شبکه به جریان میافتند. در واقع آنچه در فرا
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.