مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاون و همیاری (فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاون و همیاری (فصل دوم) دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاون و همیاری (فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاون و همیاری (فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاون و همیاری (فصل دوم) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۹ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏تعاون و همیاری
‏مقدمه‏ ۱۸
‏درآمدی بر همیاری‏ ۱۹
‏تعریف همیاری‏ ۲۱
‏انواع همیاری‏ ۲۳
‏گونه آمیزی یاریگریها ‏ ۲۴
‏خود- همیاری‏ ۲۴
‏خود-دگریاری‏ ۲۷
‏پیشینه تعاون و همیاری ‏ ۲۸
‏پیشینه همیاری در ایران‏ ۲۹
‏همیاری در ادبیات فارسی و ضرب المثلها‏ ۳۰
‏نگرش ادیان به همیاری‏ ۳۲
‏نگرش دین اسلام به قرض الحسنه‏ ۳۴
‏مفهوم قرض‏ ۳۴
‏همدلی ‏ ‏ ۳۸
‏همدردی در قرآن‏ ۴۰
‏همدردی در سیره امامان‏ ۴۱
‏شیوه های همیاری در کشورهای دیگر ‏ ۴۲
‏چین باستان‏ ۴۳
‏یونان باستان‏ ۴۴
‏همیاری‏ ۴۵
‏انجمنهای نژادی‏ ۴۷
‏اسامی گوناگون همیاری‏ ۴۹
‏همیاری در گروه های انسانی‏ ۵۰
‏همیاری در جوامع سنتی‏ ۵۳
‏آیین های همیاری‏ ۵۸
‏کارکردهای همیاری‏ ۶۴
‏کارکرد اجتماعی‏ ۶۵
‏کارکرد اقتصادی‏ ۶۶
‏کارکرد فرهنگی‏ ۶۶
‏کارکرد روانی‏ ۶۶
‏چهارچوب نظری‏ ۶۶
‏مکتب کنش متقابل نمادین‏ ۶۷
‏نظر دورکیم در مورد همیاری‏ ۶۸
‏شیوه های دیگر از همیاری‏ ۶۹
‏مقدمه
‏ مردم‌شناسی‏، معنی اصطلاح اتنولوژی است و از سال ۱۷۸۷ «شوان ‏ ‏- Chavanne
‏» سویسی آن را به کار برده‌است. این رشته، اکنون برای مطالعه جوامع ابتدایی و انسان فسیل در کنار انسان‌شناسی جسمانی به کار می‌رود. مردم‌شناسی زندگی اجتماعی و حیات فکری و فرهنگ انسان را با توجه به سیر تاریخی و مناسبات طبیعی و اجتماعی بررسی می‌کند و ویژگی‌های جسمانی و زندگی فکری و فرهنگی انسان‌های نخستین و جوامع ابتدایی را می‌کاود. می‌توان گفت این علم آیینه تمام نمای جامعه معاصر است یعنی می‌تواند علل به وجود آمدن سازمان‌ها و بنیان‌های کهن فرهنگی جامعه بشری را که برخی در جوامع معاصر رایج و برخی دیگر متروک شده‌اند کشف نماید.مردم شناسی رابطه مستقیم با انسان، شناخت خصوصیات و روحیات وی دارد.یکی از خصوصیات انسان ها، داشتن روحیه تعاون و همیاری است که دراین فصل به بررسی آن پرداخته می شود.

‏درآمدی بر همیاری
‏ تعاون و همکاری و همیاری ریشه در زندگی اجتماعی انسانها دارد. در جوامع اولیه دوام و ادامه حیات بدون کمک و یاری متقابل مشکل بوده و غلبه بر دشواریها امکان پذیر نبوده است(کریمی،درمنی،حمیدرضا،۱۳۸۹،۱۱)
‏هیچ انسانی بدون معاضدت دیگران نمی تواند برای مدتی به زندگی خود ادامه دهد، به بیان دیگر، نیاز به امنیت برای غلبه بر« ترس ها و اضطراب های اجتماعی » از ضروریات حفظ تعادل در زندگی انسان است که از طریق زندگی اجتماعی و همیاری برقرار می گردد.
‏همیاری و همکاری یک کنش متقابل پیوند دهنده است و مولفه هایی نظیر عاطفه، دوستی و عشق را که نشانگر رابطه انسانی میان گروههای اجتماعی برقرار می نماید. تداوم این رابطه انسانی رسم و آییین همیاری را پدید می آورد. همیاری روشی برای ترقی زندگی اجتماعی است که اعضاء به منظور حل مسائل ویژه ای که با آن روبه رو شده اند گرد هم آمده و به فعالیت می پردازند.
‏امام محمد غزالی (۴۵۰-۵۵۵) نیز منشأ تعاون و همیاری را ضرورتهای زندگی آدمی دانسته است. او نیز خانواده را شروع این راه می داند و می نویسد:
‏«آدمی چنان آفریده شده است که تنها نزید بلکه مضطر است به فراهم آمدن با غیری از جنس خود و آن برای دوسبب است: یکی از آن که به نسل حاجت است برای بقای جنس آدمی، و آن جز به اجتماع مرد و زن و عشرت ایشان نباشد و دوم یاری دادن در مهیا کردن اسباب طعام و لباس و در پروردن فرزند و غیر آن، و او محتاج باشد. به آلت ها و برای آلت، آهنگر درودگر باید طعام به آس کنند و پزنده محتاج باشد و همچنین تنها لباس را چگونه حاصل کند؟ و او محتاج باشد به کشتن پنبه و آلات بافتن و دوختن و کارهای بسیار. پس برای آن «تنها زیستن آدمی» ممتنع شد و حاجت افتاد به اجتماعات».
‏اصولا همیاری امر تازه ای نیست و زاییده عصر و زمان خاصی نمی باشد،‌ منتها در هر دوره ای به نحوی خاص و منطبق با مقتضیات آن دوره آشکار گردیده است.(همان ۱۱).
‏ به طور کلی، می توان گفت همیاری و تعاون پدیده جدیدی نبوده و دارای سابقه بسیار طولانی است و در دوره های مختلف زندگی انسانی همیشه به عنوان راه و وسیله مناسبی برای رفع مشکلات و حل مسائل که او در مقابل خود داشته است، مورد استفاده او قرار گرفته و در آینده نیز از آن سود خواهد برد.
‏پدیده همیاری امری است که در هر جامعه انسانی می توان آن را دید از جوامع ابتدایی گرفته تا جوامع امروزی و پیشرفته، در اصل در هر جایی انسانی زندگی می کند همیاری و همکاری نیز مشاهده می شود. برای مثال می توان به واره پرداخت. و حتی دکتر مرتضی فرهادی برای نخستین بار به واره در برخی روستاهای کمره برخورد، تصور می کرد که با رسمی کاملاَ محلی برخورده کرده است. ولی بعداً هنگامیکه واره را در روستاهای اراک، الیگودرز، گلپایگان و خوانسار نیز یافت اندیشید که با رسمی ناحیه ای روبروست؛ اما به تدریج دانست که واره در شهرستانها و استانهای دیگر با تفاوت های جزئی در نام و شیوه اندازه گیری و غیره وجود دارد، بالاخره دریافت که واره در افغانستان در تاجیکستان و جمهوری آذربایجان نیز وجود داشته

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.