ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف ارزیابی عملکرد (فصل دوم )
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف ارزیابی عملکرد (فصل دوم ) دارای ۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف ارزیابی عملکرد (فصل دوم ) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف ارزیابی عملکرد (فصل دوم )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف ارزیابی عملکرد (فصل دوم ) :
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۰ صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
۱-۲ مقدمه
۱-۱-۲ اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد
۲-۱-۲ آشنایی با مفهوم ارزیابی عملکرد
۳-۱-۲ مفهوم و ماهیت مدیریت عملکرد
۴-۱-۲ هدف مدیریت عملکرد
۵-۱-۲ مدیریت عملکرد به عنوان یک فرآیند
۶-۱-۲ نحوه ارتباط بین مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد
۷-۱-۲ معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان
۸-۱-۲ اهداف، کاربردها و انواع ارزیابی عملکرد
الف) اهداف و کاربردها
ب) انواع ارزیابی
۹-۱-۲ شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها
۱۰-۱-۲ اصول ارزیابی عملکرد
الف) ارزیابی عملکرد نیاز به تطبیق شدن با استراتژی سازمان دارد.
ب) ارزیابی زیر واحدها باید به طور پیوسته در پهنه اندازه گیریهای سازمان انجام گیرد.
ج) روش ارزیابی الزام آور باشد.
د) ارزیابی باید روی عملکرد اثر گذار باشد.
ه) ارزیابی باید قابل اطمینان باشد.
۱۱-۱-۲ روشهای ارزیابی عملکرد
۱۲-۱-۲ فرآیند ارزیابی عملکرد
۱- تدوین شاخص ها
مخصوص:
قابل اندازه گیری:
قابل دستیابی:
واقع گرایانه :
چهارچوب زمانی :
بانک اطلاعاتی :
۲- تعیین وزن شاخص ها و اهمیت آنها
۳-استاندارد گذاری و تعیین وضعیت عملکرد مطلوب شاخص ها برای پایان دوره ارزیابی
۴-سنجش و اندازه گیری و استخراج نتایج
۱۳-۱-۲ مدل های ارزیابی عملکرد
شکل شماره ۲-۱: عناصر کارت امتیازی متوازن
۱۴-۱-۲ مزایای ارزیابی عملکرد سازمان
۱۵-۱-۲ سیر تکاملی مدلهای سرآمدی کسب و کار و جوایز کیفیت
۱۶-۱-۲ بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و مدل سرآمدی EFQM
۳-۲ پیشینه تحقیق
۱-۳-۲ تحقیقات داخلی
۲-۳-۲ تحقیقات خارجی
مقدمه :
امروزه نقش نظامهای ارزیابی و نظارت کارآمد در بهبود و تعالی سازمانها کاملا شناخته شده است. ازریابی عملکرد سازمانها جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف به منظور استفاده بهینه از منابع و امکانات از جایگاه خاصی برخوردار بوده و شایان توجه زیادی می باشد، در واقع مقوله ارزیابی عملکرد، توجه به “باید” و “هست” است. با استفاده از ارزیابی است که می توان به شکاف میان عملکرد و هدف دست یافت. در هر سازمانی مجموعه فعالیت ها و عواملی هستند که در ارتباط با یکدیگر و محیط، عملکرد نهایی آن را می سازند. پس این مجموعه ها باید مورد سنجش قرار گیرند تا بتوان نسبت به آن آگاهی یافت. البته این امر از آنجا ناشی می شود که در دنیای پر رقابت امروزی، تنها شرط بقاء و حضور در عرصه فعالیتها، صحت عمل و برخورداری از کارآیی و اثربخشی است و اینها بدست نمی آید مگر با برنامه ریزی، نظارت، کنترل و ارزیابی مستمر فعالیتها. در همین راستا مدل های تعالی سازمانی۱. European Foundation for Quality Management(EFQM)
بعنوان ابزاری قوی در پاسخگویی به این نیاز سازمانها از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده و توانسته تا حدود زیاد در آسیب شناسی سازمانی و تعیین مسیر حرکت جهت دسترسی به تعالی منابع انسانی مورد استفاده قرار گیرند. در واقع مدلهای تعالی سازمانی، در پی پاسخ به این سؤال هستند که سازمان برتر چگونه سازمانی است، چه اهدافی را دنبال می کند و معیارهایی که بر رفتارهای آن حاکم هستند، چیستند. با بکارگیری این مدل ها ضمن اینکه سازمان می تواند میزان موفقیت خود را در اجرای برنامه های بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قرار دهد، می تواند عملکرد خود را با سایر سازمانها به ویژه بهترین آنها مقایسه کند. امروزه اکثر کشورهای دنیا، با تکیه بر این مدلها، جوایزی را در سطح ملی و منطقه ای ایجاد کرده اند که محرک سازمانها و کسب و کارها در تعالی، رشد و ثروت آفرینی است. در بین این مدلها، مدل تعالی سازمانی، بعنوان یکی از جامع ترین مدلهای ارزیابی عملکرد شناخته شده است و الگویی برای بسیاری از کشورهای دیگر در طراحی این جوایز بوده است. مدل تعالی سازمانی به عبارت دیگر تصویری کلان از نقشه ای است که هر سازمان می تواند از آن بهره گیرد تا ابعاد مختلف مدیریتی و عملیاتی خود را در قالبی یکپارچه و جامع بهبود و تعالی بخشد.
۱-۱-۲ اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.