ادبیات نظری تحقیق سیر، پودر سیر، اثرات تغذیه پودر سیر برای طیور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
14 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری تحقیق سیر، پودر سیر، اثرات تغذیه پودر سیر برای طیور دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری تحقیق سیر، پودر سیر، اثرات تغذیه پودر سیر برای طیور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری تحقیق سیر، پودر سیر، اثرات تغذیه پودر سیر برای طیور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری تحقیق سیر، پودر سیر، اثرات تغذیه پودر سیر برای طیور :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۶ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏مقدمه:
‏سیر (Allium sativum) (Garlic)‏ دارای یک پیشینه طولانی در استفاده داروئی می باشد که به آن در بیشتر از ۲۰۰۰ سال پیش در نوشتجات ‏طب قدیمی چین اشاره شده است. ‏در چندین قرن پیش مصریها سیر را برای درمان بسیاری از بیمار‏یهای روده‏‎‏ای بکار می‏‎‏بردند.‏ ‏آریستول و هایپورلکات (۱۹۱۵) به قدرت شفادهی سیر اشاره داشتند و پاستور به خواص داروئی و ضد باکتریائی سیر پی برده بود. علاوه بر خواص ضد باکتریائی آن که به خوبی مکتوب شده است ، خواص ضد قارچی، ضد پروتوزوآئی و ضد انگلی آن هم مشخص شده است (۴). مطالعات اخیر بسیاری از خواص درمانی و پیشگیری کننده آنرا نشان دادند. در بسیاری از این مطالعات جیره‏‎‏های با کلسترول بالا و عصاره‏‎‏های ‏غلیظ شده سیر بکار رفته است.
‏کلمه انگلیسی Garvlic‏ هم از Gar-Leak‏ یا گیاه نیزه‏‎‏دار آنگلوساکسونها منشا گرفته است که اشاره به ساقه میله‏‎‏ای گلدار آن دارد(۶).
‏تا سال ۱۹۹۶ حداقل ۱۸۰۸ مورد مطالعه علمی از جنبه‏‎‏های مختلف شیمیائی ، بالینی، فارماکولوژیکی و اپیدمیولوژیکی بر روی سیر انجام شده است. مطالعات فارماکولوژیکی و بالینی بر روی سیر در زمینه اثرات ضد میکروبی، اثرات ضد سرطان ، کاهش قند خون، تحریک سیستم ایمنی، اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن بوده است و بیشترین مطالعات سیر هم در زمینه اثرات آن در تنظیم چربیهای سرمی صورت گرفته است. چندین گزارش کلینیکی اثر سیر را در کاهش کلسترول در انسانها شرح داده‏‎‏اند. بعضی از تحقیقات پیشنهاد کردند که روغنهای تجاری سیر ، پودر سیر و عصاره‏‎‏های سیر موجود تجاری ممکن است کاهش دهنده کلسترول نباشند، اگرچه دلایل این مطلب روشن نیست ‏ولی‏ به نظر می رسد که به‏ این مطلب‏ روش تهیه مکملهای سیر و پایداری ترکیبات شیمیائی و مدت مطالعه برمی‏‎‏گردد.نگرانیها در مورد سلامتی مصرف کننده از گوشت طیور و ارتباط بین چربی خوراک و بیماریهای عروق قلبی و توصیه‏‎‏های انجام شده بوسیله انجمنهایی مثل انج‏من قلب آمریکا، اهمیت زیادی بر ت‏و‏ل‏ید گوشت کم چربی با کلسترول پائین قرار داده است ، بنابراین جای تعجب ندارد که تلاش برای کاهش چربی خوراک و مصرف کلسترول به سودمندی قابل ملاحظه
‏‎‏ی عموم مردم و رضایت آنها منتهی شود(۱۷) در این بین اثرات سیر خوراکی بر کلسترول و چربیهای طیور و همچنین در عملکرد آنها توسط محققان مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است.
‏استفاده‏‎‏های داروئی از سیر برای جلوگیری و درمان بیماریهای عروق قلبی و کاهش فشا‏ر خون و کلسترول و به عنوان یک عا‏مل ضد میکروبی و عامل جلوگیری کننده از سرطان رایج می باشد. عوامل اصلی فعال تشکیل دهنده سیر چندین ترکیب‏‎‏ حاوی سولفور است که به سرعت جذب شده انتقال یافته و متابولیزه می شوند. نتایج تعداد زیادی از آزمایشات نشان دادند که سیر غلظت کل کلسترول را در حدود ۱۰ درصد کاهش داده و به میزان مطلوبی نس‏ب‏ت HDL‏ به LDL‏ را تغییر می دهد.
‏آزمایشات همچنین از موثر بودن سیر به عنوان ملایم کننده فشار خون بالا حمایت کردند ‏و‏ اظهار داشتند که سیر فشار خون را در حدود ۷-۵ درصد کاهش می دهد. همچنین سیر از تجمع پلاکتی جلوگیری می کند و فعالیت تجزیه فیبرین را تشویق می کند و لخته‏‎‏ها را در بافتهای آسیب دیده کاهش می دهد. داده‏‎‏های in vitro‏ اثرات ضد ویروسی و ضد باکتریائی آنرا گزارش کردند ولی اینها در آزمایشات انسانی مورد ارزیابی قرار نگرفت. داده‏‎‏های محلی ، مطالعات in vitro‏ و مطالعات بر روی حیوانات نشان دادند که سیر ممکن است در جلوگیری از تشکیل بعضی تومورها کمک کند (۶).
‏-‏ پیشینه استفاده از سیر
‏سیر برای هزاران سال جهت اهداف داروئی، پخت و پز و همچنین اهداف معنوی استفاده شده است. این گیاه در بیشتر مناطق جهان می‏‎‏روید، از آب و هوای مدیترانه‏‎‏ای تاسیبری. مصریان قدیم آنرا به صورت شکل رایج آن بکار می بردند. قدرت دارئی و سحرآمیز آن بر روی دیواره‏‎‏های معابد قدیمی نوشته شده است.
‏سیر بوسیله پزشکان یونانی و همچنین در طب بقراطی و جالینوسی استفاده شده‏ ‏است. همچنین به عنوان یک داروی تقویت کننده نیروی جنسی استفاده می‏‎‏شده، به همین جهت در چین سیر غذای ممنوعه برای ‏راهبان بودائی بوده است (۶). سیر
‏ به طور سنتی برای درمان گوش درد، جذام، تقویت شنوائی اسهال شدید ، یبوست و عفونتهای انگلی و برای کاهش تب ، عفونتهای زمان جنگ و تسکین دردهای معده مورد استفاده بوده است. در طب قدیم چین سیر به a suan‏ مشهور بوده است و به عنوان‏ ماد‏ه‏ گرم و تند با اثرات ویژه بر روی روده بزرگ، طحال و معده مورد توجه بوده است و از آن برای کاهش فشار خون ،‏‌‏درمان عفونتهای انگلی، مسمومیت غذائی و مقابله با تومورها و به عنوان ضد لخته ملایم استفاده می کردند (۸ و ۲۸) .فروشندگان گیاهان طبی عرب سیر را برای درمان دردهای شکم گاز معده کودکان، اسهال، دیابت ، عفونتهای چشم، مارگزیدگیها، شوره سر و مرض سل توصیه می کردند (۲۵). گیاهشناسان آفریقائی سیر را برای درمان عفونتهای تنفسی و عفونتهای کرم روده ، استفاده می‏‎‏کردند. بسیاری از خانواده‏‎‏های آفریقائی روغن سیر را برای درمان عفونتهای گوش نوزدان بکار می بردند (۳۴). بعضی از جوامع قدیمی سیر رابه عنوان یک داروی ازدیاد قاعدگی یا عاملی برای سقط های جنینی عنوان کردند (۶۴) . ‏در قرن ۱۹ پزشکان آمریکائی ، است‏ن‏ش‏اق سیر را به عنوان درمانی برای مرض سل توصیه کردند. Louis Pastear‏ (۱۸۵۸) خاصیت ضد عفوکنندگی سیر را شرح داد و Albert Schweitzer‏ ‏ آنرا برای درمان اسه‏ال‏ خونی در آفریقا بکار برد (۷۲).
‏در طول جنگ جهانی اول، مرهم سیر برای جلوگیری از عفونتهای ناشی از جراحات استفاده شده است. در جنگ جهانی دوم سیر در روسیه به پنی سیلین معروف شد و استفاده از آن در جنگ به خاطر کمبود آنتی بیوتیک معمول شد. پزشکان‏ آمریکائی به سیر به عنوان یک عا‏م‏ل‏ ضد فشار خون بالا تا اواخر ۱۹۵۰ اعتماد کردند . (۵۴). سیر در راس لیست دهگانه فروش گیاهان طبی برای چندین سال قرار داشته است و پزشکان و فروشندگان داروهای طبی بعضی مواقع آنرا به عنوان درمانی برای عفونتهای قارچی و مخمری توصیه می کند (۱۱).
‏-‏ بیوشیمی سیر و اجزای سازنده آن
‏ اجزای شیمیایی بالقوه فع‏ال تشکیل دهنده سیر عبارتند از:

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.