ادبیات نظری تحقیق تعاریف،انواع وطبقه بندی ودیدگاههای افسردگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری تحقیق تعاریف،انواع وطبقه بندی ودیدگاههای افسردگی دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری تحقیق تعاریف،انواع وطبقه بندی ودیدگاههای افسردگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری تحقیق تعاریف،انواع وطبقه بندی ودیدگاههای افسردگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری تحقیق تعاریف،انواع وطبقه بندی ودیدگاههای افسردگی :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۹ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏خلاصه ای از کار:
‏تعاریف افسردگی :‏
‏با توجه به اینکه موضوع تحقیق در مورد افسردگی می باشد لذا اشاره به مجموعه ای از تعاریف افسردگی لهذا به مجموعه ای از تعاریف افسردگی در ذیل اشاره می شود .
‏افسردگی از نظر پزشکی عبارت است از کاهش یافتن نیرو و فعالیت جسمانی و روانی به سبب آزردگی و انزوا ، افسردگی را اضطراب ثانوی نیز مینامند (مرات، ۱۳۸۵).
‏…………………
‏طبقه بندی انواع افسردگی :
‏از نظر تاریخی اختلاف نظر در مورد طبقه بندی افسردگی در آغاز این محور بود که آیا افسردگی یک بیماری است . ( دیدگاه وحدت گرا ) و یا در واقع چند نوع بیماری است ( دیدگاه کثرت گرا ) کریپلین در سال ۱۸۹۶ با تفکیک جنونهای فونسکیونل به دو گروه جنون جوانی و مانیک دپرسیو ، سهم خود را در روانپزشکی ادا کرد و مانی کوز یا جنون جوانی را مزمن و بدون دوره های بهبود بوده و عاقبت نیکی نداشته تلقی کرد . اما مانیک و دپرسیو بر خلاف آن به جنون جوانی تبدیل نمی شد ( فیش ، ۱۳۸۴).
‏علائم افسردگی :
‏علائم بالینی در افسردگیهای خفیف : فرد تا حدی غمگین و مضطرب است و نسبت به مسائل زندگی ، بی علاقگی و بی تفاوتی مشهودی از خود نشان میدهد . همواره احساس گناه و بی حوصلگی می کند حرفهایش یکنواخت
‏بررسی نظریه های مربوط به افسردگی و سبب شناسی آن :
‏در این قسمت از پژوهش به بررسی برخی از نظریه های مربوط به سبب شناسی افسردگی خواهد شد . گرچه نظریه های مختلفی در رابطه اختلالات عاطفی و اتیولوژی این ‏اختلالات و همچنین نشانه ها و تشخیص و درمان انها وجود دارد ولی در اینجا فقط به چند نمونه مهم اشاره می شود :
‏الف: دیدگاه زیست شناسی پیش فرضهای نظریه زیست شناسی این ا ست که عادت افسردگی یا در ژنها نهفته است که از طریق توارث از‏ والدین به فرزندان منتقل می‏……….
‏………….
‏دیدگاه روان پویایی:
‏مطالعات روان شناختی درباره افسردگی با زیکموند فروید و کارل آبراهام شروع گردید هر دو در مقالات جداگانه خود درباره افسردگی ، اختلال را بعنوان یک واکنش پیچیده نسبت به از دست دادن چیزی توصیف تمایلات جنسی ، عا‏مل ذکر کرده بود ( آزاد ، ۱۳۸۲).
‏……………
‏دیدگاه یادگیری :
‏نظریه پردازان یادگیری معتقدند که اختلالات روانی بطور کلی نتیجه آموختن پاسخهای ناکافی برای روشن
‏…………
‏رویکرد تقویت‏:
‏افراد به این علت افسرده می شوند که محیط اجتماعی آنها ، تقویت مثبت فراهم نمی آورد مثلاً مرگ یکی از عزیزان ،
‏………..
‏دیدگاه های شناختی :
‏رویکرد شناختنی بر دیدگاه افراد درباره خود و جهان اطراف خود تاکید دارند بر اعمال افراد . بر طبق یکی از نظرهای شناختنی در افراد مستعد افسردگی این نگرش کلی پرورش یافته که خودشان را از یک دیدگاه منفی و انتقاد آمیز بنگرند ( هاناسینکال ، ۱۳۸۱).
‏……….
‏-‏ ‏دیدگاه های شناختی « بک »درباره افسردگی :
‏آرون بک ، معتقد است که افراد افسرده به این دلیل افسرده اند که در روش تفکرشان خطا می کنند یا به راه مبالغه می روند
‏……….
‏علل افسردگی :
‏اگر چه با توجه به موضوع تحقیق نیازی به بررسی علل افسردگی دیده نمی شود ولی برای تکمیل مباحث دیگر بطور خیلی خلاصه علل افسردگی در ذ یل آورده شده ا ست :
‏علل ژنتیکی : علل
‏……….
‏شیوع افسردگی :
‏زنان بیشتر از مردان دچار افسردگی می شوند در واقع نسبت افسردگی در زنان دو برابر مردان است . این اختلاف افسردگی در میان دو جنس در مواردی که افسردگی بعنوان اثرات بالینی بیماران مورد درمان ، بررسی اجتماعی افرادی
‏…………..
‏افسردگی . Depression
‏تعاریف افسردگی :‏ ‏

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.