پیشینه و مبانی نظری یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پیشینه و مبانی نظری یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پیشینه و مبانی نظری یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان :
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۲ صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان
چکیده تحقیق :
مفاهیم یادگیری عبارتند از : ۱- انتقال مفاهیم علمی از فردی به فرد دیگر ۲- کسب اطلاعات معلومات و مهارتهای ویژه. ۳- تغییر در رفتار قابل مشاهده و قابل اندازهگیری. ۴- کسب بینش های جدید با تغییر دادن بینش های گذشته ۵- فرایندی که از طریق آن رفتار موجود زنده در اثر کسب تجربه تغییر مییابد. ۶- ایجاد و تقویت رابطه و پیوند محرک و پاسخ در سیستم عصبی انسان. ۷- کسب شناخت و ادراک و بصیرت. ۸- فرآیند تغییراتی نسبتاٌ پایدار در رفتار بالقوه انسان دراثر کسب تجربه.
عوامل مؤثر در یادگیری عبارتند از : ۱- آمادگی جسمانی ـ عقلانی ـ عاطفی فراگیرـ ۲- تجربیات گذشته. ۳- شرایط و محیط یادگیری ۴- فعالیت یادگیرنده. ۵- محرک (نیازهای اساسی مثل تعلق به گروه ـ ابراز خود ـ امنیت ـ میل و رغبت و علایق . ۶- انگیزه و هدف. ۷- روش تدریس معلم. ۸- تمرین و تکرار. ۹- تقویت و یادگیری. ۱۰- استفاده از تکنولوژی آموزشی در جریان تدریس
نارسایی در حواس، هدف معلم از هر گونه تدریس یا آموزش اینست که یادگیری دانشآموزان را برانگیزد، آسان سازد، سرعت بخشد و راهنمایی کند، بنابراین معلم نباید تصور کند که بار آموزش کلاٌ بر دوش اوست و دانشآموزان جز گوش
کردن و اجرا کردن وظیفه ای ندارند بلکه معلم بیشتر نقش راهنمایی یادگیری را خواهد داشت و مسئولیت یادگیری به عهده دانشآموزان است. تمرینات زیر بیانگر روش هائی است که میتواند در کمک به فراگیری نوشتن کودکان مفید باشد. ۱- تمرینات روی تابلو. ۲- پرورش حرکات نوشتن. ۳- حالت نشستن در موقع نوشتن. ۴- وضعیت کاغذ. ۵- گرفتن صحیح مداد موقع نوشتن. ۶- الگوها و قالبها. ۷- ترسیم از روی مدل. ۸- ترسیم بین خطوط. ۹- نقطه چین. ۱۰- ترسیم یا کاهش. ۱۱- کاغذ خط دار. ۱۲- خطوط معیار. ۱۳- حروف ساده به مشکل. ۱۴- راهنمائی شفاهی. ۱۵- کلملات و جملات، که بیشتر این موارد در بنویسیم پایه اول مشهود است .
مهارت خواندن در پایه اول و دوم و مهارت نوشتن در دوره ابتدائی دارای ۲ دوره است. ۱- دوره آمادگی. ۲- دوره آموزش خواندن پایه .
الف : دوره آمادگی که به دو هدف عمده اختصاص دارد. اهداف مربوط به زبان گفتاری، اهداف مربوط به زبان نوشتاری، تقویت و اصلاح زبان گفتاری .
ب :آموزش خواندن پایه : هدف اصلی آموزش خواندن در پایه اول ابتدائی این است که دانشآموزان مهارتهای اساسی خواندن به زبان فارسی را بیاموزند. چکیده حروف الفبای فارسی را بشناسند و کلمات ساده، جلمه های ساده و متون ساده را براحتی بخوانند. گسترش مهارتهای دانشآموزان برای شناسایی کلمات جدید از کلاس دوم به بعد سعی شود با استفاده از متونی که به زبان ساده تدوین شده اند و هر کدام موضوع خاصی را دنبال میکنند. دانشآموزان با روان
خوانی متون ساده فارسی آشنا میشوند. که بدین ترتیب دانشآموزان را برای استفاده از متون عادی موجود در فرهنگ مکتوب جامعه آماده میکنند .
تعریف یادگیری :
یادگیری عبارت است از اثراتی که محیط از طریق حواس بینائی ـ شنوائی، بویائی، چشایی و بساوایی بر ذهن انسان میگذارد. این اثرات که به صورت تغییراتی کم و بیش دائمیدر رفتار بالقوه یادگیرنده بوجود می آید. با نتیجه ی عوامل موقتی و زودگذر مانند خستگی، دارو، عوامل انگیزشی و تغییرات ناشی از رشد ( پختگی ) یا بلوغ نیست یادگیری فقط آن چیزی نیست که به صورت تغییرات رفتار – عملکرد تجلی میکند بلکه آن چیزی است که جزئی از یادگیرنده میشود. یادگیری تغییری است که در توانایی انسان ایجاد میشود و برای مدتی باقی می ماند و نمیتوان آن را به سادگی به فرایندهای رشد و نمو نسبت داد. نوع تغییری که یادگیری نامیده میشود در رفتار ظاهر میگردد و استنباط یادگیری با مقایسه ی اینکه چه رفتاری قبل از قرار گرفتن فرد در موقعیت یادگیری وجود داشته و چه رفتاری میتواند پس از قرار گرفتن او در این موقعیت از او سر بزند. صورت میگیرد، این تغییر ممکن است افزایش توانایی برای نوعی عملکرد باشد و غالباٌ هم چنین است همچنین میتواند تمایل تغییر یافته ای از نوع آنچه که نگرش یا علاقه یا ارزش نهادن نامیده میشود باشد. چنین تغییری باید عملکردی نسبتاٌ پایدار باشد و برای مدتی در فرد حفظ گردد سرانجام اینکه این گونه تغییر باید از نوع
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.