پیشینه و مبانی نظری یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۲ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مبانی نظری وپیشینه تحقیق یادگیری خواندو ونوشتن دانش آموزان
‏چکیده تحقیق :
‏مفاهیم یادگیری عبارتند از : ۱- انتقال مفاهیم علمی از فردی به فرد دیگر ۲- کسب اطلاعات معلومات و مهارتهای ویژه‏. ‏۳- تغییر در رفتار قابل مشاهده و قابل ‏اندازه‌گیر‏ی‏. ‏۴- کسب بینش های جدید با تغییر دادن بینش های گذشته ۵- فرایندی که از طریق آن رفتار موجود زنده در اثر کسب تجربه تغییر ‏می‌ی‏ابد‏. ‏۶- ایجاد و تقویت رابطه و پیوند محرک و پاسخ در سیستم عصبی انسان‏. ‏۷- کسب شناخت و ادراک و بصیرت‏. ‏۸- فرآیند تغییراتی نسبتاٌ پایدار در رفتار بالقوه انسان دراثر کسب تجربه‏.
‏عوامل مؤثر در یادگیری عبارتند از : ۱- آمادگی جسمانی ‏ـ‏ عقلانی ‏ـ‏ عاطفی فراگیر‏ـ‏ ۲- تجربیات گذشته‏. ‏۳- شرایط و محیط یادگیری ۴- فعالیت یادگیرنده‏. ۵- محرک (‏نیازهای اساسی مثل تعلق به گروه ‏ـ‏ ابراز خود ‏ـ‏ امنیت ‏ـ‏ میل و رغبت و علایق ‏. ‏۶- انگیزه و هدف‏. ‏۷- روش تدریس معلم‏. ‏۸- تمرین و تکرار‏. ‏۹- تقویت و یادگیری‏. ‏۱۰- استفاده از تکنولوژی آموزشی در جریان تدریس
‏ نارسایی در حواس‏، ‏هدف معلم از هر گونه تدریس یا آموزش اینست که یادگیری ‏دانش‌آموز‏ان را برانگیزد، آسان سازد‏، ‏سرعت بخشد و راهنمایی کند‏، ‏بنابراین معلم نباید تصور کند که بار آموزش کلاٌ بر دوش اوست و ‏دانش‌آموز‏ان جز گوش
‏کردن و اجرا کردن وظیفه ای ندارند بلکه معلم بیشتر نقش راهنمایی یادگیری را خواهد داشت و مسئولیت یادگیری به عهده ‏دانش‌آموز‏ان است‏. ‏تمرینات زیر بیانگر روش هائی است که ‏می‌ت‏واند در کمک به فراگیری نوشتن کودکان مفید باشد‏. ‏۱- تمرینات روی تابلو‏. ‏۲- پرورش حرکات نوشتن‏. ‏۳- حالت نشستن در موقع نوشتن‏. ‏۴- وضعیت کاغذ‏. ‏۵- گرفتن صحیح مداد موقع نوشتن‏. ‏۶- الگوها و قالبها‏. ‏۷- ترسیم از روی مدل‏. ‏۸- ترسیم بین خطوط‏. ‏۹- نقطه چین‏. ‏۱۰- ترسیم یا کاهش‏. ‏۱۱- کاغذ خط دار‏. ‏۱۲- خطوط معیار‏. ‏۱۳- حروف ساده به مشکل‏. ‏۱۴- راهنمائی شفاهی‏. ‏۱۵- کلملات و جملات‏، ‏که بیشتر این موارد در بنویسیم پایه اول مشهود است .
‏ مهارت خواندن در پایه اول و دوم و مهارت نوشتن در دوره ابتدائی دارای ۲ دوره است‏. ‏۱- دوره آمادگی‏. ‏۲- دوره آموزش خواندن پایه .
‏ الف : دوره آمادگی‏ که به دو هدف عمده اختصاص دارد‏. ‏اهداف مربوط به زبان گفتاری‏، ‏اهداف مربوط به زبان نوشتاری‏، ‏تقویت و اصلاح زبان گفتاری .
‏ ب :‌آموزش خواندن پایه :‏‌ هدف اصلی آموزش خواندن در پایه اول ابتدائی این است که ‏دانش‌آموز‏ان مهارتهای اساسی خواندن به زبان فارسی را بیاموزند‏. ‏چکیده ‌حروف الفبای فارسی را بشناسند و کلمات ساده‏، ‏جلمه های ساده و متون ساده را براحتی بخوانند‏. ‏گسترش مهارتهای ‏دانش‌آموز‏ان برای شناسایی کلمات جدید از کلاس دوم به بعد سعی شود با استفاده از متونی که به زبان ساده تدوین شده اند و هر کدام موضوع خاصی را دنبال ‏می‌ک‏نند‏. دانش‌آموز‏ان با روان
‏خوانی متون ساده فارسی آشنا میشوند‏. ‏که بدین ترتیب ‏دانش‌آموز‏ان را برای استفاده از متون عادی موجود در فرهنگ مکتوب جامعه آماده ‏می‌ک‏نند .
‏تعریف یادگیری :‌
‏یادگیری عبارت است از اثراتی که محیط از طریق حواس بینائی ‏ـ‏ شنوائی‏، ‏بویائی‏، ‏چشایی و بساوایی بر ذهن انسان ‏می‌گ‏ذارد‏. ‏این اثرات که به صورت تغییراتی کم و بیش دائ‏می‌د‏ر رفتار بالقوه یادگیرنده بوجود می آید‏. ‏با نتیجه ی عوامل موقتی و زودگذر مانند خستگی‏، ‏دارو‏، ‏عوامل انگیزشی و تغییرات ناشی از رشد ( پختگی ) یا بلوغ نیست یادگیری فقط آن چیزی نیست که به صورت تغییرات رفتار – عملکرد تجلی ‏می‌ک‏ند بلکه آن چیزی است که جزئی از یادگیرنده ‏می‌ش‏ود‏. ‏یادگیری تغییری است که در توانایی انسان ایجاد ‏می‌ش‏ود و برای مدتی باقی می ماند و ن‏می‌ت‏وان آن را به سادگی به فرایندهای رشد و نمو نسبت داد‏. ‏نوع تغییری که یادگیری نامیده ‏می‌ش‏ود در رفتار ظاهر ‏می‌گ‏ردد و استنباط یادگیری با مقایسه ی اینکه چه رفتاری قبل از قرار گرفتن فرد در موقعیت یادگیری وجود داشته و چه رفتاری ‏می‌ت‏واند پس از قرار گرفتن او در این موقعیت از او سر بزند‏. ‏صورت ‏می‌گ‏یرد‏، ‏این تغییر ممکن است افزایش توانایی برای نوعی عملکرد باشد و غالباٌ هم چنین است همچنین ‏می‌ت‏واند تمایل تغییر یافته ای از نوع آنچه که نگرش یا علاقه یا ارزش نهادن نامیده ‏می‌ش‏ود باشد‏. ‏چنین تغییری باید عملکردی نسبتاٌ ‌پایدار باشد و برای مدتی در فرد حفظ گردد سرانجام اینکه این گونه تغییر باید از نوع

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.