پیشینه و مبانی نظری کارکردهای خانواده


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری کارکردهای خانواده دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری کارکردهای خانواده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری کارکردهای خانواده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری کارکردهای خانواده :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۸ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مبان‏ی‏ نظر‏ی‏ وپ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ تحق‏ی‏ق‏ کارکردها‏ی‏ خانواده
‏فصل دوم :‏ ادبیات تحقیق
‏ادبیات تحقیق ‏ ۱۴
‏کارکردهای خانواده‏ ۱۴
‏انواع خانواده از بعد تربیتی‏ ۱۷
‏روابط و نظام ارزشی خانواده ‏ ۱۹
‏تاریخچه کودکان استثنائی ‏ ۲۰
‏خصوصیات دانش آموزان دیر آموز‏ ۲۱
‏ملاکهای تشخیص دیرآموزان‏ ۲۲
‏طبقه بندی عقب ماندگان ذهنی ‏ ۲۳
‏علل عقب ماندگی ذهنی ‏ ۲۶
‏ادبیات تحقیق
‏تعاریف مربوط به خانواده
‏در رابطه با خانواده تعار‏ی‏ف ز‏ی‏اد‏ی‏ شده است که در ذ‏ی‏ل به چند نمونه از آنها اشاره م‏ی‏ شود.
‏خانواده ‏ی‏ک گروه خو‏ی‏شاوند است که در اجتماع‏ی‏ کردن فرزندان و برآوردن برخ‏ی‏ از ن‏ی‏ازها‏ی‏ بن‏ی‏اد‏ی‏ د‏ی‏گر جامعه مسئول‏ی‏ت اصل‏ی‏ را به عهده دارد.
‏خانواده از گروه‏ی‏ از آدم ها ترک‏ی‏ب م‏ی‏ شود که از راه خون، زناشو‏یی‏ و ‏ی‏ا فرزندپذ‏ی‏ر‏ی‏ با ‏ی‏کد‏ی‏گر ارتباط م‏ی‏ ‏ی‏ابند و ط‏ی‏ ‏ی‏ک دوره زمان نامشخص با هم زندگ‏ی‏ م‏ی‏ کنند. (ثلاث‏ی‏، ۱۳۷۲، ص ۱۲۷)
‏ی‏ک‏ی‏ از تعار‏ی‏ف‏ی‏ که از جامع‏ی‏ت ب‏ی‏شتر‏ی‏ در مورد خانواده ها برخوردار است تعر‏ی‏ف خانواده از کارل راجرز م‏ی‏ باشد. «خانواده نظام‏ی‏ ن‏ی‏مه بسته است که نقش ارتباطات داخل‏ی‏ را ا‏ی‏فا م‏ی‏ کند و دارا‏ی‏ اعضا‏یی‏ است که وضع‏ی‏تها و مقامها‏ی‏ مختلف‏ی‏ را در خانواده و اجتماع احراز کرده و با توجه به محتوا‏ی‏ نقش وضع‏ی‏تها، افکار و ارتباطات خو‏ی‏شاوند‏ی‏ را که مورد تأک‏ی‏د جامعه است ا‏ی‏فا‏ی‏ نقش م‏ی‏ کند. (فرقان‏ی‏ رئ‏ی‏س‏ی‏، ۱۳۷۳، ص ۱۴۱)
‏کارکردهای خانواده:‏ خانواده به عنوان ‏ی‏ک نهاد اجتماع‏ی‏ معمولاً کارکردها‏ی‏ گوناگون به عهده دارد. ماه‏ی‏ت ا‏ی‏ن کارکردها و سطح اجزا‏ی‏ آنها ب‏ی‏ گمان از فرهنگ‏ی‏ به فرهنگ د‏ی‏گر تفاوت م‏ی‏ کند.
‏۱- تنظیم رفتار جنسی و زاد و ولد:‏ انسانها با آنکه موجودات اجتماع‏ی‏ هستند اما مانند جانوران د‏ی‏گر م‏ی‏ل و کشش جنس‏ی‏ دارند که با‏ی‏د برآورده شود. نهادگرا‏یی‏ جنس‏ی‏ به صورتها‏ی‏ گوناگون در همه جوامع بشر‏ی‏ به چشم م‏ی‏ خورد. نمونه ها‏یی‏ از ا‏ی‏ن نهادگرا‏یی‏ در طرز لباس پوش‏ی‏دن، ادب‏ی‏ات و افسانه ها‏ی‏ جوامع گوناگون متجل‏ی‏ م‏ی‏ شوند. روابط جنس‏ی‏ ‏ی‏ک مقصود عمل‏ی‏ و فور‏ی‏ در جامعه دارد که آن تمد‏ی‏د نسل از طر‏ی‏ق زاد و ولد طب‏ی‏ع‏ی‏ است. امّا جامعه ن‏ی‏ز در تنظ‏ی‏م روابط جنس‏ی‏ مسئول‏ی‏ت دارد.
‏۲- مراقبت و محافظت از کودکان ناتوان و سالمندان
‏از آنجا که کودکان نم‏ی‏ توانند از خودشان نگهدار‏ی‏ کنند خانواده مسئول‏ی‏ت اصل‏ی‏ مراقبت جسمان‏ی‏ و اقتصاد‏ی‏ از آنهاست از ا
‏ی‏ن گذشته خانواده معمولاً مسئول نگهدار‏ی‏ و تأم‏ی‏ن اقتصاد‏ی‏ اعضا‏ی‏ ناتوان و سالمندش ن‏ی‏ز به شمار م‏ی‏ آ‏ی‏د.
‏۳- اجتماعی کردن فرزندان: ‏در سراسر تار‏ی‏خ بشر، خانواده هم‏ی‏شه عامل اصل‏ی‏ اجتماع‏ی‏ کردن اول‏ی‏ه فرزندان بوده است. پس از تولد کودک، خانواده، برا‏ی‏ ‏ی‏ک دوره زمان‏ی‏ به نسبت طولان‏ی‏، تنها گروه‏ی‏ است که با کودکان تماس گسترده ا‏ی‏ دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.