مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی و عوامل مؤثر در آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی و عوامل مؤثر در آن دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی و عوامل مؤثر در آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی و عوامل مؤثر در آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشرفت تحصیلی و عوامل مؤثر در آن :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۰ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مبانی نظری وپیشینه تحقیق ‏پیشرفت تحصیلی و عوامل مؤثر در آن
‏فصل دوم : پیشینه ی تحقیق ……………‏……………..‏…………………………………. ۱۷
‏مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۸
‏تاریخچه ی تحقیق ……………………………………………………………………………………………… ۲۰
‏ارائه ی نظریات درباره تحقیق ……………………………………………………………………………….. ۲۲
‏تحقیقات انجام شده ……………………………………………………………………………………………. ۲۵
‏ویژگی های تحقیق از نظر تاک من ………………………………………………………………………. ‏۲۹
‏ویژگی های تحقیق از نظر جان بست …………………………………………………………………….. ۳۰
‏پیشرفت تحصیلی و عوامل مربوط به آن …………………………………………………………………. ۳۲
‏خلاصه فصل دوم ………………………………………………………………………………………………. ۳۴
‏مقدمه :
‏تحقیق زاده ی بارقه ی ناگهانی یک فکر نیست ، بلکه فعالیتی نظام مند در جهت پی بردن به چرائی و چگونگی های یک مسئله با استفاده از ابزارهای علمی مناسب است .‏۱‏- مصطرزاده ، تحقیق و پژوهش ، ۱۳۷۵ ، انتشارات آگاه ، صفحه ۲۰۵ .
‏اصولاً از آغاز پیدایش انسان اندیشیدن با ذات و سرشت او در انطباق بوده است به این معنی که انسان نخستین ، اولین پرسش ها را در برابر دگرگونی های پیرامون خود برای شناخت عوامل مؤثر در این دگرگونی ها مطرح ساخت و کنجکاوی در جهت مهار ساختن طبیعت و تحصیل اراده ی خویشتن بر اطراف را با بکار بستن شیوه های گوناگون آغاز کرد . به این ترتیب پیدائی سؤالاتی در ذهن انسان او را به اندیشیدن وا داشت و دستیابی به ‏پاسخ به شناخت انجامید ، یعنی در حقیقت می توان گفت اندیشیدن به منظور پاسخگویی به ابهامات جزء جدا نشدنی ذات و سرشت آدمی بوده است و بسیاری از متفکران یونان باستان تا کنون اندیشیدن در باب جهان هستی را از اساسی ترین نیازهای بشر دانسته اند .
‏در کشورهایی نظیر ایران که طیف پیچیده ای از نظام های کهن و جدید در کنار یکدیگر زندگی می کنند و با توجه به تنوع فرهنگی جوامع و توصیف های این کشور و سرعت غیر یکنواخت هر یک از فرهنگ های موجود در انطباق با تحولات آینده ی کاری به مراتب بیشتر و دشوارتر را پیش روی برنامه ریزان کشور قرار خواهد داد . قدر مسلم این است که نمی توان تنها بخشی از جامعه ی ایران اسلامی را انتخاب و آمادگی و همسویی با آینده را در آن تزریق کرد ، بلکه ضروری است سر تا سر یک کشور در یک برنامه ریزی وسیع ملی شرکت داده شده ، رشد اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی هر بخش آن با توجه به سابقه ی فرهنگی و در زمینه ی اقتصادی و اجتماعی خاص آن منطقه در برنامه ریزی برای آینده مدنظر قرار گیرد .
‏برخی از متفکران با خوش بینی اعتقاد دارند که ایران از توان و زمینه ی لازم و کافی برای این انطباق برخوردار است و با سازماندهی نیروهای خود و مدیریت صحیح و خلاق خواهد توانست نقش در خوری را در جهان آینده ایفا کند . برخی دیگر تا این اندازه خوش بین ‏نیستند و اعتقاد دارند که ایران در حال حاضر از کشورهای صنعتی جهان بسیار دور است و برای رسیدن به یک آینده ی مطمئن نیاز به یک عزم ملی احساس می شود . در هر حال هر یک از این تفکرات بر اهمیت تحقیقات و نهادینه کردن آن تأکید دارد . آینده ی روشن نیاز به برنامه ریزی روشن و حساب شده و مبتنی بر آرمان های انسانی و الهی دارد و اسوه ای در زمینه ی رشد متوازن فرهنگی بپردازد و برای تحقیق این امر در رسیدن به یک توسعه ی پایدار ضروری است . هر گام در این حرکت دشوار بر اساس تحقیقات جامع و بسنده ای برداشته می شود . ‏۱‏- مکنون ، مجله ی علمی و کاربردی پژوهشی در علم‏ و صنعت ، ۱۳۷۴ ، انتشارات دانشگاه صنعتی شریف ، صفحه ۸۴ .
‏تاریخچه تحقیق :
‏تحقیقات به معنای امروزی آن با تأسیس مؤسسه ی تحقیقات پاستور در سال ۱۲۹۹ در ایران آغاز می شود ، پس از آن مؤسسه ی رازی در سال ۱۳۱۰ ، مرکز تحقیقات دامپروری حیدرآباد در سال ۱۳۱۲ ، انستیتوتون ایران در سال ۱۳۱۶ و مؤسسه ی لغت نامه ی دهخدا در سال ۱۳۲۴ تأسیس می شوند . این روند رشد ادامه پیدا می کند به نحوی که در سال ۱۳۲۰ طبعاً ۵ مؤسسه ی پژوهشی در سال ۱۳۴۰ ، ۱۹ مؤسسه پژوهشی در سال ۱۳۵۰ ، جمعاً ۵۱ مؤسسه پژوهشی در سال ۱۳۶۰ ، ۸۶ مؤسسه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.