پیشینه و مبانی نظری قیمت سهام و حجم مبادلات


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری قیمت سهام و حجم مبادلات دارای ۷۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری قیمت سهام و حجم مبادلات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری قیمت سهام و حجم مبادلات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری قیمت سهام و حجم مبادلات :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷۰ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :


‏مبانی نظری وپیشینه تحقیق قیمت سهام وحجم مبادلات
‏فصل‏ ‏دوم‏:‏ ‏مرور‏ی‏ ‏بر‏ ‏ادبیات‏ ‏تحقیق
‏۱-۲- ‏مقدمه‏ ‏۱۵
‏۲-۲-‏مبان‏ی‏ ‏نظر‏ی‏ ‏۱۶
‏۱-۲-۲ ‏ق‏ی‏مت‏ ‏سهام‏ ‏۱۶
‏۲-۲-۲-‏تع‏یی‏ن‏ ‏ق‏ی‏مت‏ ‏سهام‏ ‏۱۶
‏۳-۲-۲-‏عوامل‏ ‏موثر‏ ‏بر‏ ‏قیمت‏ ‏سهام‏ ‏۱۹
‏۴-۲-۲- ‏محتوای‏ ‏اطلاعاتی‏ ‏قیمت‏ ‏سهام‏ ‏۲۶
‏۵-۲-۲- ‏دو‏ ‏د‏ی‏دگاه‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏تغ‏یی‏رات‏ ‏گذشته‏ ‏ق‏ی‏مت‏ ‏سهام‏ ‏برا‏ی‏ ‏پ‏ی‏ش‏ ‏ب‏ی‏ن‏ی‏ ‏ق‏ی‏مت‏ ‏در‏ ‏آ‏ی‏نده‏ ‏۲۹
‏۶-۲-۲- ‏نوسانات‏ ‏ق‏ی‏مت‏ ‏سهام‏ ‏ناش‏ی‏ ‏از‏ ‏انتشار‏ ‏اطلاعات‏ ‏۳۰
‏۷-۲-۲- ‏حجم‏ ‏مبادلات‏ ‏۳۳
‏۸-۲-۲- ‏ادب‏ی‏ات‏ ‏موضوع‏ی‏ ‏حجم‏ ‏معاملات‏ ‏۳۵
‏۹-۲-۲- ‏حجم‏ ‏معاملات‏ ‏و‏ ‏نقد‏ی‏نگ‏ی‏ ‏۴۰
‏۱۰-۲-۲- ‏رابطه‏ ‏ی‏ ‏حجم‏ ‏مبادلات‏ ‏و‏ ‏قیمت‏ ‏با‏ ‏اعلان‏ ‏سود‏ ‏۴۲
‏۱۱-۲-۲- ‏اهم‏ی‏ت ‏رابطه ‏حجم ‏معاملات ‏و ‏ق‏ی‏مت ‏سهام‏ ‏۴۳
‏۱۲-۲-۲- ‏مبان‏ی‏ ‏تئور‏ی‏ک‏ ‏موضوع‏ ‏از‏ ‏د‏ی‏دگاه‏ ‏کروچ‏ ‏۴۵
‏۱۳-۲-۲- ‏دلا‏ی‏ل‏ ‏تئور‏ی‏ک‏ ‏ارتباط ‏مثبت ‏حجم ‏معاملات، ‏بازده ‏و ‏تغ‏یی‏ر ‏ق‏ی‏مت‏ ‏سهام‏ ‏۴۸
‏۱۴-۲-۲- ‏بسط ‏مدلهای ‏تئور‏ی‏ک ‏رابطه ‏حجم ‏معاملات،‏ ‏قیمت ‏و ‏بازده ‏سهام‏ ‏۵۴
‏۱۵-۲-۲- ‏بسط ‏فرض‏ی‏ه ‏ورود ‏متوال‏ی ‏اطلاعات‏ ‏۵۴
‏۱۶-۲-۲- ‏بسط‏ ‏مدل‏ ‏ترکیب‏ ‏توزیع‏ ‏ها‏ ‏۵۹
‏۱۷-۲-۲- ‏خلاصه‏ ‏بخش‏ ‏اول‏ ‏۶۰
‏۳-۲ ‏مبانی‏ ‏تجربی‏ ‏۶۱
‏۱-۳-۲-‏مقدمه‏ ‏۶۱
‏۲-۳-۲- ‏سابقه‏ ‏تحقیقات‏ ‏مشابه‏ ‏۶۳
‏۳-۳-۲- ‏خلاصه‏ ‏ی‏ ‏بخش‏ ‏دوم‏ ‏۷۱

‏مقدمه
‏بورس اوراق بهادار یکی از اجزای بازارهای مالی است که حرکت چرخ‏‏های اقتصاد بدون وجود آن تقریباً غیر ممکن می‏‏باشد. امروزه تحولات اقتصادهای صنعتی، بازار سرمایه را به ماشینی تبدیل کرده است که نمی‌توان بدون تغییر اساسی در شیوه زندگی ملی، آن را از اقتصاد حذف کرد.‏ ‏به عقیده‌ی کینز اصلی ترین وظیفه‌ی یک بورس اوراق بهادار، جذب سرمایه‌گذاری‏‏ها با بالاترین بازده می‌باشد‏ ‏(زارعی‏،۱۳۷۱‏،ص۷۹‏)‏۱‏.‏ ‏بنابراین می‏ ‏توان گفت که بورس مکانی برای رقابت طالبان سرمایه در جهت سوق دادن منابع مالی دارندگان سرمایه به جانب فعالیت‏‏های خود است.
‏در مورد تغییرات قیمت سهام در بازار اوراق بهادار می توان گفت که رویدادهای عادی و غیرعادی متعددی از جمله عوامل سیاسی و اقتصادی و بسیاری عوامل دیگر می توانند بر قیمت سهام اثر بگذارند و باعث ایجاد تغییرات فزآینده و یا کاهنده در قیمت‌ها گردند‏ (خاکپور،۱۳۸۷‏،ص۸۹‏)‏۲‏.
‏دو ‏ضرب ‏المثل ‏مهم ‏در ‏بازار ‏بورس ‏وال ‏استریت ‏وجود ‏دار‏د: ۱- ‏حجم ‏معاملات ‏است ‏که ‏تغییرات ‏قیمت‏ ‏ها ‏را ‏به ‏وجود ‏م‏ی ‏آورد‏. ‏۲- ‏حجم ‏معاملات ‏در ‏بازارهای ‏پر ‏رونق ‏نسبتا‏ً ‏سنگین ‏و ‏در ‏بازارهای ‏راکد نسبتا‏ً ‏سبک ‏است‏(زیوداری،۱۳۸۴‏،ص۸۷‏)‏۳‏. ‏مطالعات ‏انجام ‏شده ‏در ‏این ‏حوزه ‏به ‏خوبی ‏توانسته ‏اند ‏این ‏دو ‏ضرب ‏المثل ‏را ‏مورد آزمون ‏قرار ‏دهند‏ ‏که ‏تعداد ‏زیادی ‏از ‏مطالعات ‏تجربی ‏ت‏أ‏ییدهای ‏زیادی ‏را ‏بر ‏رابطه ‏حجم ‏معاملات ‏و ‏قدر مطلق ‏تغییر ‏قیمت ‏بدست ‏آورده ‏(ضرب ‏المثل ‏اول) ‏و ‏ارتباط ‏مثبت ‏بین ‏حجم ‏معاملات ‏و ‏تغییر ‏قیمت نیز ‏تأ‏یید ‏شده ‏است .
‏در‏ بخش اول‏ این فصل به ارائه‌ی مطالبی در‏باره ی مبانی نظری‏ موضوع از جمله ‏عوامل موثر بر قیمت سهام‏، ‏محتوای اطلاعاتی قیمت سهام‏، واکنش قیمت سهام به انتشار اطلاعات، ‏حجم مبادلات، دلایل اهمیت ‏رابطه ‏حجم ‏معاملات ‏و ‏قیمت ‏سهام و مبانی تئوریک این رابطه ‏می‌پردازیم. در نهایت نیز ‏این بخش‏ با ارائه‌ی خلاصه‌ای‏ از موارد مذکور‏ خاتمه می‌یابد.

‏۲-۲-‏مبانی نظری
‏۱-۲-۲ ‏قیمت سهام‏
‏منظور از قیمت سهام، قیمت بازار یا قیمت معاملاتی است که در برگیرنده ارزشی است که برحسب توافق خریدار و فروشنده تعیین می گردد.‏ ‏قیمت هر‏ ‏سهم که بطور روزانه در تابلوی بورس اوراق بهادار منعکس می شود قیمت آخرین معامله ای است که بر روی سهم مذکور انجام شده است.
‏و ‏منظور از تغییر‏ ‏قیمت سهام نیز، تغییرات مختلف در ارزش مبادله ای سهامی است که در بازار بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار می گیرد‏ (قائمی،۱۳۷۹‏،ص۷۶‏)‏۱‏.
‏۲-۲-۲-‏تعیین ‏قیمت‏ سهام‏
‏قیمت سهام هر لحظه و بر‏ ‏اثر تغییرات عرضه و تقاضای بازار قابل تغییر است. اگر تعداد خریداران یک سهم از تعداد فروشندگان آن بیشتر باشد، یعنی تقاضای خرید یک سهم بیشتر از میزان عرضه آن برای فروش باشد، قیمت آن سهم افزایش می‌یابد و برعکس. درک عرضه و تقاضا و تغییرات قیمتی ناشی از آن بسیار آسان است‏،‏ اما آنچه دشوار است، فهم آن چیزی است که به تغییرات عرضه و تقاضا در بازار سهام می‌انجامد و سبب می‌شود برخی خواهان یا خریدار سهم خاصی شوند و برخی دیگر، رویگردان یا فروشنده آن باشند‏ (خاکپور،۱۳۸۷‏،ص۵۸‏)‏۲‏.
‏مطابق تئوری اقتصادی الگوی قیمت گذاری داراییهای سرمایه ای۳.Capital Asset Pricing Model
‏، قیمت یک دارایی تابعی از ریسک و نوسانات شرطی۴.Conditional Volatility
‏ آن است. لذا، پیش بینی نوسانات قیمت یا بازدهی سهام اهمیت زیادی در انتخاب پرتفوی، مدیریت دارایی‏ ‏ها و حتی قیمت گذاری سهام شرکت هایی که تازه وارد بورس می شوند دارد‏ (مهرآرا و عبدلی،۱۳۸۷‏،ص۱۲۶‏)‏۵‏.‏
‏توسعه همه جانبه و تعمق بازار سرمایه به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی، نیازمند اعتماد عموم مشارکت کنندگان به کارایی و درستی آن در تعیین قیمت عادلانه اوراق بهادار است. یک سهم جدید در بازار هیچ قیمتی ندارد، زیرا هنوز در بازار آزاد معامله نشده است. ‏بنابراین‏ این پرسش مطرح می شود که قیمت مناسب برای این سهم چگونه تعیین می شود؟

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.