پیشینه و مبانی نظری هوش سازمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه و مبانی نظری هوش سازمانی دارای ۸۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه و مبانی نظری هوش سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه و مبانی نظری هوش سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه و مبانی نظری هوش سازمانی :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷۴ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

۳
‏هوش سازمانی
‏ هوش Intelligence
‏اکثر انسان‏‏ها، باهوش و خلاق به دنیا می‏‏آیند. بخش اعظم این هوش و خلاقیت، زمانی که به مدرسه می‏‏رویم از دست می‏‏رود، امّا ممکن است این خلاقیت در دوره‏‏های بعدی زندگی شکوفا شود. در زندگی روزمره افراد باهوش را طبق شیوه صحبت و عملکردشان تشخیص می‏‏دهیم، امّا واقعاً این تشخیص بر مبنای قابلیت آنها برای حل پازل‏‏ها و معماهای ساده در تستهای هوش نیست (غفاری‏‏آشتیانی و چوبندیان،۱۳۸۹: ۲۲۷). هوش یکی از پرمعناترین و کاربردی‏‏ترین مفاهیمی است که در حوزه‏‏های مختلف از جمله روانشناسی مورد استفاده قرار می‏‏گیرد؛ به همین سبب لزوم شناخت آن بر کسی پوشیده نیست.
‏۲-۲-۱-۱)تعریف هوش‏
‏تعاریف بسیاری از هوش ارائه شده است؛ از آن جمله، هوش عبارتست از توانایی یادگیری و بکاربردن آنچه یاد گرفته شده، در سازگاری با اوضاع و احوال تازه و حل مسائل و مشکلات تازه (مان،۱۳۷۸ :۲۲۳). همچنین در تعریفی دیگر هوش را مجموعه یا کل استعداد شخص به منظور تفکر و عمل با هدف، منطقی و سازگاری مؤثر با محیط تعریف کرده‏‏اند (سیدعلوی و عربلو،۱۳۹۰ :۱۰۰). هوش مجموعه استعدادهایی است که بوسیله آنها شناخت پیدا می
۳
‏‏کنیم، شناخت‏‏ها را به یاد می‏‏سپاریم و عناصر تشکیل‏‏دهنده فرهنگ را به کار می‏‏بریم تا مسائل زندگی روزانه را حل کنیم و با محیط ثابت و محیط در حال تغییر سازگار شویم (گنجی،۱۳۸۲ :۵۲).
‏در واقع، این واژه به توانایی دریافت، درک و کاربرد نمادها و سمبل‏‏ها که نوعی توانایی انتزاعی است، اشاره دارد (بیک‏‏زاده؛ علائی و اسگندری،۱۳۸۹: ۱۴۴).احمدی و ماهر (۱۳۸۵: ۱۱۸) مجموعه‏‏ای از تعاریف طرح شده بویژه دانشمندان مختلف از نیمه اول قرن بیستم را گردآوری کرده‏‏اند که برخی از آنها به طرح زیر هستند:
‏هوش عبارت است از ظرفیت توانایی و یادگیری؛
‏هوش عبارت است از سازگاری فرد با محیط؛
‏هوش عبارت است از دانش‏‏پذیری و ظرفیت کسب آن؛
‏هوش توانایی تفکر بر حسب ایده‏‏های انتزاعی است؛
‏هوش توانایی درک اشخاص و ایجاد رابطه با آنها (هوش اجتماعی)، توانایی درک اشیا و کار کردن با آنها (هوش عملی) و توانایی درک نشانه‏‏های کلامی ‏–‏ ریاضی و کار با آنهاست.
۴
‏۲-۲-۱-۲) انواع هوش در سازمان‏‏ها
‏امروزه از انواع مختلف هوش در مجامع گوناگون صحبت به میان می‏‏آید و هوش، پیشوند بسیاری از مفاهیم مدیریتی شده است که خود نشان‏‏دهنده تغییر نگاه سازمان‏‏ها و متفکرانشان از هوش تستی بر رویکردهای نوین به این مقوله است. در این زمینه انواع متعددی از هوش که در سازمان‏‏ها مطرح می‏‏شود، توسط اندیشمندان ذکر شده است؛ که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‏‏گردد.
‏هوش هیجانی Emotional intelligence
‏هوش هیجانی برای موفقیت شغلی ضروری است و حدود ۶۰ درصد عملکرد در تمام شغل‏‏ها را دربرمی‏‏گیرد. این ویژگی به تنهایی بزرگترین عامل برای پیش‏‏بینی عملکرد فرد در محیط کار و قوی‏‏ترین نیرو برای رهبری و موفقیت است (برادبری و گریوز Bradbury and Greaves
‏،۱۳۸۸: ۳۶). هوش هیجانی در زمینه شناسایی و مدیریت تأثیر عواطف بر تفکر و رفتار از طریق آگاهی دادن بیشتر به افراد با استفاده از روش‏‏های بین فردی، سبب توسعه توانایی تشخیص تحرکات اجتماعی در محیط کار و درک چگونگی مدیریت روابط و بهبود آن‏‏ها می‏‏شود (دیگینز Diggins
‏،۲۰۰۴: ۸).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.