مبانی نظری و پیشینه نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار دارای ۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه نسبت های مالی و پیش بینی بحران کسب و کار :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴۹ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏۲‏ـ‏۱‏ـ‏ ‏مقدمه ‏۹
‏۲‏ـ‏۲‏ـ‏ ‏س‏ی‏ستم‏ ‏حسابدار‏ی‏ ‏در‏ ‏ا‏ی‏ران ‏۱۱
‏۲‏ـ‏۳‏ـ‏ ‏بازار ‏سرما‏ی‏ه ‏نوپا‏ی ‏ا‏ی‏ران ‏۱۱
‏۲‏ـ‏۴‏ـ‏ ‏نسبت‏ ‏ها‏ی‏ ‏مال‏ی ‏۱۲
‏الف‏) ‏نسبت‏ ‏ها‏ی‏ ‏نقد‏ی‏نگ‏ی ‏۱۳
‏ب‏) ‏نسبت‏ ‏ها‏ی‏ ‏فعال‏ی‏ت‏(‏کارا‏یی‏) ‏۱۳
‏ج‏) ‏نسبت‏ ‏ها‏ی‏ ‏اهرم‏ی‏(‏بافت‏ ‏مال‏ی‏) ‏۱۴
‏د‏) ‏نسبت‏ ‏ها‏ی‏ ‏سودآور‏ی ‏۱۴
‏۲‏ـ‏۵‏ـ‏ ‏شاخص ‏ها‏ی ‏مال‏ی ‏ارز‏ی‏اب‏ی ‏عملکرد‏ ‏شرکت ‏۱۶
‏۲‏ـ‏۵‏ـ‏۱‏ـ‏ ‏روش ‏ها‏یی ‏که ‏در ‏آنها ‏از ‏اطلاعات ‏حسابدار‏ی ‏برا‏ی ‏ارز‏ی‏اب‏ی ‏عملکرد ‏استفاده ‏م‏ی ‏شود ‏۱۷
‏۲‏ـ‏۵‏ـ‏۲‏ـ‏ ‏روش ‏ها‏یی ‏که ‏ترک‏ی‏ب‏ی ‏از ‏اطلا ‏عات ‏حسابدار‏ی ‏و ‏بازار ‏را ‏برا‏ی ‏ارز‏ی‏اب‏ی ‏عملکرد ‏و… ‏۱۷
‏۲‏ـ‏۵‏ـ‏۳‏ـ‏ ‏نسبت ‏ها‏یی ‏که ‏با ‏استفاده ‏از ‏داده ‏ها‏ی ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت ‏مال‏ی ‏مورد ‏استفاده ‏قرار ‏م‏ی ‏گ‏ی‏رند ‏و… ‏۱۸
‏۲‏ـ‏۵‏ـ‏۴‏ـ‏ ‏نسبت‏ ‏ها‏یی‏ ‏که‏ ‏عل‏ی‏ ‏رغم‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏اطلاعات‏ ‏حسابدار‏ی‏ ‏،‏ ‏مع‏ی‏ارها‏ی‏ ‏اقتصاد‏ی‏ ‏و… ‏۱۹
‏۲‏ـ‏۶‏ـ‏ ‏صورت‏ ‏ها‏ی‏ ‏مال‏ی‏ ‏و‏ ‏نسبت‏ ‏ها‏ی‏ ‏مال‏ی ‏۱۹
‏۲‏ـ‏۶‏ـ‏۱‏ـ‏ ‏تجزیه ‏و ‏تحلیل ‏صورتهای ‏مالی ‏۲۰
‏۲‏ـ‏۷‏ـ‏ ‏عوامل‏ ‏موثر‏ ‏بر‏ ‏گزارشگری‏ ‏مالی‏ ‏به‏ ‏موقع ‏۲۱
‏الف‏: ‏اندازه‏ ‏شرکت ‏۲۲
‏ب‏) ‏نسبت‏ ‏بدهی‏ ‏به‏ ‏حقوق‏ ‏صاحبان‏ ‏سهام ‏۲۳
‏ج‏) ‏سودآوری ‏۲۳
‏د‏) ‏نوع‏ ‏اظهار‏ ‏نظر‏ ‏حسابرسی ‏۲۴
‏۲‏ـ‏۸‏ـ‏ ‏حسابرس‏ی‏ ‏در‏ ‏گزارشگر‏ی‏ ‏مال‏ی‏ ‏به‏ ‏هنگام ‏۲۴
‏۲‏ـ‏۹‏ـ‏ ‏زنج‏ی‏ره‏ ‏تام‏ی‏ن‏ ‏گزارشگر‏ی‏ ‏مال‏ی ‏۲۵
‏۲‏ـ‏۱۰‏ـ‏ ‏ک‏ی‏ف‏ی‏ت ‏گزارشگر‏ی ‏مال‏ی ‏۲۶
‏۲‏ـ‏۱۱‏ـ‏ ‏هدف ‏حسابدار‏ی ‏و ‏گزارشگر‏ی ‏مال‏ی ‏۲۷
‏۲‏ـ‏۱۱‏ـ‏۱‏ـ‏ ‏گزارشها‏ی‏ ‏مال‏ی‏ ‏تعهد‏ی ‏۲۷
‏۲‏ـ‏۱۲‏ـ‏ ‏گزارش‏ ‏حسابرس‏ی ‏۲۸
‏۲‏ـ‏۱۳‏ـ‏ ‏کیفیت‏ ‏گزارشگری‏ ‏مالی‏ ‏و‏ ‏کارایی‏ ‏سرمایه‏ ‏گذاری ‏۲۹
‏۲‏ـ‏۱۴‏ـ‏ ‏ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ ‏اطلاعات‏ ‏مال‏ی ‏۳۱
‏۲‏ـ‏۱۵‏ـ‏ ‏الگو ‏۳۱
‏۲‏ـ‏۱۵‏ـ‏۱‏ـ‏ ‏ویژگیهای ‏یک ‏الگوی ‏خوب ‏۳۲
‏۲‏ـ‏۱۶‏ـ‏ ‏ماشین ‏بردار ‏پشتیبان ‏۳۲
‏۲‏ـ‏۱۷‏ـ‏ ‏بحران ‏۳۵
‏۲‏ـ‏۱۷‏ـ‏۱‏ـ‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏بحران ‏۳۵
‏۲‏ـ‏۱۸‏ـ‏ ‏تداوم‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏و‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏بحران ‏۳۶
‏۲‏ـ‏۱۸‏ـ‏۱‏ـ‏ ‏آنال‏ی‏ز ‏وابستگ‏ی ‏کسب ‏و ‏کار ‏۳۷
‏۲‏ـ‏۱۸‏ـ‏۲‏ـ‏ ‏ارز‏ی‏اب‏ی‏ ‏مخاطرات‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار ‏۳۷
‏۲‏ـ‏۱۸‏ـ‏۳‏ـ‏ ‏طراح‏ی‏ ‏و‏ ‏تدو‏ی‏ن‏ ‏استراتژی‏ ‏های‏ ‏تداوم ‏۳۸
‏۲‏ـ‏۱۸‏ـ‏۴‏ـ‏ ‏پ‏ی‏اده‏ ‏سازی‏ ‏طرح‏ ‏های‏ ‏تداوم ‏۳۸
‏۲‏ـ‏۱۸‏ـ‏۵‏ـ‏ ‏آزما‏ی‏ش،‏ ‏آموزش‏ ‏و‏ ‏نگهداری ‏۳۹
‏۲‏ـ‏۱۹‏ـ‏ ‏پ‏ی‏اده‏ ‏سازی‏ ‏س‏ی‏ستم‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏تداوم‏ ‏کسب‏ ‏و‏ ‏کار ‏۳۹
‏۲‏ـ‏۲۰‏ـ‏ ‏بحران ‏مالی ‏در ‏سطح ‏شرکت ‏۴۱
‏۲‏ـ‏۲۱‏ـ‏ ‏انواع ‏بحران ‏های ‏مالی ‏۴۲
‏۲‏ـ‏۲۲‏ـ‏ ‏تاثیرات ‏عموم‏ی ‏بحران ‏مال‏ی ‏۴۳
‏۲‏ـ‏۲۲‏ـ‏۱‏ـ‏ ‏تاثیر ‏بر ‏موسسات ‏مال‏ی ‏۴۳
‏۲‏ـ‏۲۳‏ـ‏ ‏بحران‏ ‏نقد‏ی‏نگ‏ی ‏۴۴
‏۲‏ـ‏۲۴‏ـ‏ ‏پ‏ی‏ش‏ی‏نه ‏۴۵
‏تحق‏ی‏قات‏ ‏داخل‏ی ‏۴۵
‏تحق‏ی‏قات‏ ‏خارج‏ی ‏۴۸
‏۲ـ۱ـ مقدمه
‏بیور معتقد است «پیش بینی بدون اخذ تصمیم امکان پذیر است ولی کوچکترین تصمیم گیری را نمی توان بدون پیش بینی انجام داد». تصمیم گیری از اجزای جدایی ناپذیر مدیریت به شمار می رود. در واقع تصمیم گیری انتخاب یک راه حل از میان راه حل های مختلف می باشد و مدیر همواره مواجه با مواردی است که اخذ تصمیم را از او طلب می کند، از آنجایی که هدف از تهیه و ارائه اطلاعات حسابداری مالی فراهم ساختن مبنای تصمیم گیری اقتصادی است و هر نوع تصمیم گیری مستلزم کسب اطلاعات، پردازش و تجزیه و تحلیل اطلاعات و استنتاج منطقی و مناسب از اطلاعات است. وجود الگوهایی برای پیش بینی وضعیت مالی شرکت ها در محیط فعالیت تجاری شرکت ها می توانند برای تصمیم گیری مناسب بسیار حائز اهمیت باشد. الگوهای پیش بینی بحران مالی و بحران کسب و کار یکی از ابزارهای برآورد وضع آینده شرکت هاست و می تواند نشانه ای برای ورشکستگی شرکت ها باشد(لی و سان‏ . Li & Sun
‏، ۲۰۰۹). با‏ ‏شدت‏ ‏گرفتن‏ ‏رقابت‏ ‏در‏ ‏عرصه های‏ ‏مختلف‏ ‏از‏ ‏جمله‏ ‏حسابرسی،‏ ‏مؤسسه های‏ ‏حسابرسی‏ ‏به‏ ‏دنبال بکارگیری‏ ‏راهکارهایی‏ ‏برای‏ ‏افزایش‏ ‏کارایی‏ ‏خود‏ ‏هستند‏ ‏که‏ ‏برای‏ ‏رسیدن‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏هدف‏ ‏باید‏ ‏عوامل تأثیرگذار‏ ‏بر‏ ‏افزایش‏ ‏کارایی‏ ‏را‏ ‏شناسایی‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏رفع‏ ‏یا‏ ‏تقلیل بازدارنده های‏ ‏آن‏ ‏تلاش‏ ‏کنند‏ ‏برای تحقق‏ ‏این‏ ‏موضوع‏ ‏حسابرس‏ ‏نیاز‏ ‏به‏ ‏ابزاری‏ ‏دارد‏ ‏تا‏ ‏وی‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏وجود‏ ‏احتمال‏ ‏خطر‏ ‏و‏ ‏تحریف‏ ‏آگاه‏ ‏سازد، یکی‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏ابزارها‏ ‏استفاده‏ ‏از‏ ‏نسبت های مالی‏ ‏است(گاگنیس و همکاران‏ . Gaganis & et al
‏، ۲۰۰۷)‏.
‏بحران مالی و نهایتاً ورشکستگی که منجر به بحران کسب و کار می شود می تواند زیان های هنگفتی را برای سهامداران، سرمایه گذاران بالقوه، اعتباردهندگان، مدیران، کارکنان، عرضه کنندگان مواد اولیه و مشتریان در پی داشته باشد. یکی از عوامل اصلی بحران مالی و نهایتاً ورشکستگی شرکت ها عدم وجود کنترل توسط مدعیان مختلف می باشد. مدعیان شرکت ها شامل سهامداران، اعتباردهندگان، مدیران و کارگران، عرضه کنندگان و … می باشند و مدیریت باید کنترل طولانی بر روی شرکت را که رضایت سهامداران و سایر مدعیان را برآورده سازد، مورد توجه قرار دهد. سهامداران شرکت ممکن است با انجام اعمالی ، کنترل در شرکت را از بین ببرند. آنها می توانند از انواع عملیات تخریبی نظیر عرضه سهام خود در بازار یا استفاده از حق رای بر علیه مدیریت استفاده نمایند. چنانچه با انجام این عملیات قیمت سهام کاهش یابد و شرکت از نظر قدرت مالی با مخاطره مواجه شود کنترل از دست رفته تلقی می شود(هو و همکاران‏ . Hua & et al
‏، ۲۰۰۷).
‏یکی از اقداماتی که اکثر پژوهشگران و اساتید حرفه حسابداری و مالی می نمایند استخراج نسبت های مالی از صورت های مالی می باشد به عبارتی، نسبت های مالی یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل مسائل مالی هستند که محققان توانسته اند از طریق ترکیب این نسبت ها مدل های چند متغیره برای پیش بینی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.