پرسشنامه مهارتهای ارتباطی جرابک ۲۰۰۴


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پرسشنامه مهارتهای ارتباطی جرابک ۲۰۰۴ دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پرسشنامه مهارتهای ارتباطی جرابک ۲۰۰۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پرسشنامه مهارتهای ارتباطی جرابک ۲۰۰۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پرسشنامه مهارتهای ارتباطی جرابک ۲۰۰۴ :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏پرسشنامه مهارتهای ارتباطی جرابک ۲۰۰۴
‏. وقتی که چیزی را برای دیگران توضیح میدهم، از آنها میپرسم که آیا تا اینجای حرفم را فهمیدهاند.
‏ ‏هرگز‏ ‏ به ندرت ‏ ‏ گهگاهی ‏ ‏ اکثر اوقات‏ ‏ همیشه
‏دیگران متوجه صحبت های من نمیشوند.
‏من سعی میکنم نظراتم را به روشنی بیان کنم.
‏وقتی دیگران در جریان موضوع صحبت من نیستند، بیان عقایدم برایم دشوار میشود.
‏وقتی متوجه سؤالی نمیشوم، درخواست میکنم که سؤال را روشنتر بیان کنند.
‏متوجه منظور صحبت دیگران نمیشوم.
‏اینکه از دیدگاه دیگران به موضوع نگاه کنم، برایم آسانتر است.
‏حتی وقتی که حواسم جای دیگر است، وانمود میکنم که دارم گوش میدهم.
‏ابزار احساسات برایم دشوار است.
۱۰‏. وقتی که حرفی مربوط به موضوع برای گفتن داشته باشم،قطع کردن صحبت دیگران برایم مسئلهای نیست.
۱۱‏. وقتی با دیگران حرف میزنم، میتوانم از چهره آنها احساساتشان را بخوانم.
‏وقتی که میدانم دیگران قصد دارند چه مطلبی را بگویند، زودتر از اینکه تمام کنند جوابشان را میدهم.
‏وقتی که مجبورم چیزی بگویم که از برداشتها و واکنشهای مخاطبم آگاه نیستم، به شدت به هم میریزم.
‏میتوانم نقاط ضعفم را چنان مخفی کنم که بهانهای به دست دیگران ندهم.
‏وقتی که اشتباه کردم، از اینکه اشتباه خود را بپذیرم، نمیترسم.
‏بهترین راه برای اینکه به دیگران کمک کنم تا مرا درک کنند آن است که احساسات، افکار و عقایدم را به آنان بگویم.
‏وقی صحبتها احساسی میشوند، میل دارم موضوع را عوض کنم.
‏وقتی که میفهمم احساسات کسی را جریحه دار کردهام، از او معذرتخواهی میکنم.
‏وقتی از من انتقاد میشود، ناراحت میشوم و مقاومت میکنم.
۲۰‏. وقتی ناراحت هستم و کسی از من میپرسد که «ناراحت هستی؟» پنهان نمیکنم.
۲۱‏. دوست دارم هرچه زودتر به اصل مطلب بپردازم.
‏وقی که با کسی صحبت میکنم، سعی میکنم خودم را جای او بگذارم.
‏وقتی که کسی در پیدا کردن کلمات مناسب مشکل دارد، با کمال میل آنچه که فکر میکنم او میخواهد بگوید، پیشنهاد میکنم.
‏دیگران میگویند که من صدایم را بلند میکنم )بلند صحبت میکنم(، اگرچه خودم از این موضوع آگاه نیستم.
‏به طور طبیعی چنین است که در مکاملات، من بیشتر صحبت میکنم.
‏این طور میکنم که با حضور من مجلس صمیمیتر میشود.
‏به آنچه دیگران میگویند علاقهمند میشوم.
‏اگر کسی با من مخالفت کند، احساس ناراحتی میکنم به ویژه اینکه آن شخص تجربه مرا هم نداشته باشد.
‏وقتی از کسی انتقاد میکنم، مطمئنم که منظورم عمل و رفتار اوست نه خود او، مثلاً به جای این که بگویم «تو دوست خوبی نیستی» میگویم: «من با این برخورد تو موافق نیستم».
۳۰‏. من قادرم مشکلات را بدون از دست دادن کنترل عواطفم حل کنم.
۳۱‏. به هنگام صحبت با دیگران از واکنش عاطفی خودم به آنچه گفته میشود، آگاهم.
‏تمایل دارم بحث بر سر موضوعات رنجش آور را به تأخیر بیندازم.
‏قادرم با کسی که احساساتم را جریحه دار کرده، مقابله به مثل کنم.
۳۴‏. از بیان مخالفتم با دیگران اجتناب میکنم، چون ممکن است از من ناراحت شوند.
‏معرفی پرسشنامه:
‏به منظور سنجش مهارتهای ارتباطی دانشجویان، از نسخه تجدیدنظر شده پرسشنامه مهارتهای ارتباطی که توسط جرابک) ۲۰۰۴‏( ابداع شده استفاده شد. این پرسشنامه دارای ۳۴‏ ماده است که پاسخگویی به آن ها مستلزم استفاده از مقیاس ۵‏ درجهای لیکرت
‏)۱‏= هرگز ،۵‏= همیشه( است .
‏تعریف مفهومی:
‏مهارتهای ارتباطی به منزله آن دسته از مهارتهایی هستند که به واسطه آنها افراد می توانند درگیر تعاملهای بین فردی و فرآیند ارتباط شوند، یعنی فرآیندی که افراد در طی آن اطلاعات، افکار و احساس های خود را از طریق مبادله پیامهای کلامی و غیرکلامی با یکدیگر در میان میگذارند.
‏تعریف عملیاتی:
‏در این پژوهش منظور از نمره استاندارد مهارتهای ارتباطی نمرهای است که فرد به سوالات ۳۴‏ ماده ای پرسشنامه ‏ ‏جرابک می‏ ‏دهد.
‏شماره گویههای مربوط به هریک از خرده مهارتهای ارتباطی
‏شماره

‏گویه
‏هایی
‏صورت
‏که

‏به

‏وارونه

‏نمره
‏گذاری
‏می
‏شوند
‏قاطعیت
‏بینش
‏درک
‏پیام
‏تنظیم
‏عواطف
‏گوش
‏دادن
-۱۷-۱۳-۱۲-۱۰-۹-۶-۴-۲
۳۳-۳۲-۲۸-۲۵-۲۴-۱۹
۱
۳
۱۰
۳۲
۳۳
۱۶
۲۴
۲۵
۲۹
۳۴
۲
۱۱
۱۲
۱۳
۱۴
۱۸
۱۹
۲۱
۲۸
۴
۹
۱۵
۱۷
۲۰
۲۶
۳۰
۳۱
۵
۶
۷
۸
۲۲
۲۳
۲۷
‏نمره گذاری:
‏نمرهگذاری پرسشنامه براساس طیف لیکرت و از هرگز تا همیشه طبق جدول زیر است:
‏ ‏هرگز‏ ‏ به ندرت ‏ ‏ گهگاهی ‏ ‏ اکثر اوقات‏ ‏ همیشه
‏هرگز
‏به ندرت
‏گهگاهی
‏اکثر اوقات
‏همیشه
۰
۲
۳
۴
۵

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.