سیاههی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ نسخه والدین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سیاههی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ نسخه والدین دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سیاههی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ نسخه والدین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سیاههی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ نسخه والدین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سیاههی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ نسخه والدین :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏سیاههی رفتاری کودک (CBCL)‏ آخنباخ – نسخه والدین
The child behavior checklist
‏سیاههی رفتاری کودک (CBCL)‏ آخنباخ – نسخه والدین
‏در زیر سیاههی رفتاری کودک (CBCL) آخنباخ نسخه والدین
فهرستی از رفتارها و حالات مختلف آورده شده است چنانچه هر کدام از آنها در مورد کودک یا نوجوان شما در حال حاضر یا
‏در طول ۶‏ ماه گذشته وجود داشته است، آن را با علامت (×)‏ مشخص نمایید.
‏معرفی آزمون
‏سـیاههی رفتاری کودک از مجموعه فرمهای موازی آخنباخ ASEBA‏ بوده و مشکلات کودکان و نوجوانان را در ۸‏ عامل اضطراب/
‏افسـردگی، انزوا/‏ افسـردگی، شـکایتهای جسمانی، مشکلات اجتماعی، مشکلات تفکر، مشکلات توجه، نادیده گرفتن قواعد و رفتار
‏پرخاشـگرانه ارزیابی میکند. دو عامل نادیده گرفتن قواعد و رفتار پرخاشگرانه عامل مرتبه دوم مشکلات برون سازی شده را تشکیل
‏میدهند.
‏این پرسـشـنامه مشـکلات عاطفی- رفتاری و همچنین توانمندیها و شـایستگیهای تحصیلی و اجتماعی کودکان ۶-۱۸‏ سال را از
‏دیدگاه والدین مورد سنجش قرار میدهد و نوعاً در ۲۰‏ الی ۲۵‏ دقیقه تکمیل میشود (مینائی، .(۱۳۸۴
‏شیوه نمره گذاری
‏این پرسـشـنامه ۱۱۵‏ سـوال در رابطه با انواع حالات رفتاری کودکان تشـکیل شده است. پاسخ به سوالات این پرسشنامه به صورت لیکرت ۳‏ گزینـهای از ۰‏ تـا ۲‏ میباشـــد. بدین ترتیب که نمره “۰”‏ به مواردی تعلق میگیرد که هرگز در رفتار کودک وجود ندارد؛ نمره “۱”‏ به حالات و رفتارهایی داده میشود که گاهی اوقات در کودک مشاهده میشود و نمره “۲”‏ نیز به مواردی داده
‏میشود که بیشتر مواقع یا همیشه در رفتار کودک وجود دارد.
‏این فرم، ۸‏ مشکل یا سندرم عاطفی- رفتاری را اندازه میگیرد که عبارت است از:
-۱‏ اضطراب/‏ افسردگی (AD)‏ (شامل مواد ۱۲‏، ۱۴‏، ۲۹‏، ۳۰‏، ۳۱‏، ۳۲‏، ۳۳‏، ۳۵‏، ۴۵‏، ۵۰‏، ۵۲‏، ۷۱‏، ۹۱‏ و (۱۱۲‏؛ -۲‏ گوشهگیری/‏ افسردگی (WD)‏ (شامل مواد ۵‏، ۴۲‏، ۶۵‏، ۶۹‏، ۷۵‏، ۱۰۲‏، ۱۰۳‏و (۱۱۱‏؛
-۳‏ شکایات جسمانی (SC)‏ (شامل مواد ۴۷‏، ۴۹‏، ۵۱‏، ۵۴‏، ۵۶a‏، ۵۶b‏، ۵۶c‏، ۵۶d‏، ۵۶e‏، ۵۶f‏، ۵۶g‏ و در صورت امکان (۵۶h‏؛ -۴‏ مشکلات اجتماعی (SP)‏ (شامل مواد ۱۱‏، ۱۲‏، ۲۵‏، ۲۷‏، ۳۴‏، ۳۶‏، ۳۸‏، ۴۸‏، ۶۲‏، ۶۴‏ و (۷۹‏؛
-۵‏ مشکلات تفکر (TP)‏ (شامل مواد ۹‏، ۱۸‏، ۴۰‏، ۴۶‏، ۵۸‏، ۵۹‏، ۶۰‏، ۶۶‏، ۷۰‏، ۷۶‏، ۸۰‏، ۸۳‏، ۸۴‏، ۸۵‏، ۹۲‏ و (۱۰۰‏؛
-۶‏ مشکلات توجه (مربوط به اختلال نارسایی توجه/‏بیشفعالی) (AP)‏ (شامل مواد ۱‏، ۴‏، ۸‏، ۱۰‏، ۱۳‏، ۱۷‏، ۴۱‏، ۶۱‏، ۷۸‏، و (۸۰‏، -۷‏ رفتار قانون شکنی (RB)‏ (شامل مواد ۲‏، ۲۶‏، ۲۸‏، ۳۹‏، ۴۳‏، ۶۳‏، ۶۷‏، ۷۲‏، ۷۳‏، ۸۱‏، ۸۲‏، ۹۰‏، ۹۶‏، ۹۹‏، ۱۰۱‏، ۱۰۵‏ و (۱۰۶‏؛
-۸‏ رفتار پرخاشگری (AG)‏ (شامل مواد ۳‏، ۱۶‏، ۱۹‏، ۲۰‏، ۲۱‏، ۲۲‏، ۲۳‏، ۲۷‏، ۳۷‏، ۵۷‏، ۶۸‏، ۸۶‏، ۸۷‏، ۸۸‏، ۸۹‏، ۹۴‏، ۹۵‏، ۹۷‏ و .(۱۰۴
‏علاوه بر شیوه بالا CBCL‏ سه نمره پهنباند۱‏ شامل -۱‏ مشکلات رفتاری درونیسازی شده۲‏، -۲‏ مشکلات برونیسازی
‏شده۳‏ و -۳‏ مشکلات کلی۴‏ نیز دارد.
‏-مقیاس مشـکلات رفتاری درونیسـازی شـده ‏شـامل گویههای خردهمقیاسهای گوشـهگیری/‏ ‏افســردگی‏ (WD)‏، شکایات‏ ‏جسمانی (SC)‏ و مقیاس اضطراب/‏ افسردگی (AD)‏ میباشد.
‏-مقیاس مشـکلات رفتاری برونیسـازی شده ‏شـامل گویههای خردهمقیاسهای رفتار قانون شکنی‏ (RB)‏ ‏و رفتار پرخاشگری
(AG)‏ میباشد.
‏-مقیاس مشکلات کلی ‏شامل همهی گویهها به جز گویههای‏ ۲‏ ‏و‏ ۴‏ ‏(آلرژی و آسم) میباشد.
‏در مورد تفســیر نمرات آزمون چنانکه آخنباخ (۱۹۹۱)‏ اذعان میدارد در مقیاسهای مشــکلات رفتاری درونیســازی شــده و برونی سـازی شـده و مشـکلات کلی اگر نمرهی (T score) T‏ فرد کمتر از ۶۰‏ باشد در محدودهی نرمال یا غیربالینی و اگر نمرهی T‏ بین ۶۰-۶۳‏ باشد در محدودهی مرزی-بالینی و اگر نمرهی T‏ بزگتر از ۶۳‏ باشد در محدودهی بالینی قرار دارد.
‏همچنین در مقیاسهای ۸‏ مشکل یا سندرم عاطفی- رفتاری اگر نمرهی (T score) T‏ فرد کمتر از ۶۵‏ باشد در محدودهی نرمال یا غیربالینی و اگر نمرهی T‏ بین ۶۵-۶۹‏ باشد در محدودهی مرزی-بالینی و اگر نمرهی T‏ بزرگتر از ۶۹‏ باشد در محدودهی بالینی قرار دارد. (طریقه محاسبه نمرهی T‏ در ذیل ارائه شده است)
‏سـیاههی رفتاری کودکان (CBCL)‏ ابزاری اسـت که توسـط یکی از والدین یا فرد دیگری که با شــایســتگیها و مشکلات رفتاری کودک به خوبی آشــناســت تکمیل میگردد. این ابزار را هم میتوان به صــورت خودگزارشــی و هم به صــورت مصــاحبه اجرا کرد. همچنین CBCL‏ را میتوان به منظور اندازهگیری تغییرات رفتاری کودک در زمان یا به دنبال درمان مورد استفاده قرار داد.
‏بررسی روایی و پایایی
‏ضــرایب کلی اعتبار فرمهای CBCL‏ با اســتفاده از آلفای کرانباخ ۰/۹۷‏ و با اســتفاده از اعتبار بازآزمایی ۰/۹۴‏ گزارش شــده اســت. روایی محتوایی (انتخاب منطق سؤالات و استفاده از تحلیل کلاس یک سؤالات)، روایی ملاکی (با استفاده از مصاحبه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.