پرسشنامه مقیاس سرسختی روانشناختی اهواز (AHI)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پرسشنامه مقیاس سرسختی روانشناختی اهواز (AHI) دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پرسشنامه مقیاس سرسختی روانشناختی اهواز (AHI)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پرسشنامه مقیاس سرسختی روانشناختی اهواز (AHI)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پرسشنامه مقیاس سرسختی روانشناختی اهواز (AHI) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مقیاس سرسختی روانشناختی اهواز . Ahvaz Hardiness Inventory
‏ (AHI‏)
‏این پرسشنامه را کیامرثی (۱۳۷۷) تهیه و اعتباریابی کرده است. پرسشنامه سرسختی اهواز یک مقیاس خودگزارشی مدادکاغذی ۲۷ ماده ای است. نمره گذاری این پرسشنامه به این صورت است که آزمودنی ها به یکی از چهار گزینه هرگز، به ندرت، گاهی اوقات، بیشتر اوقات پاسخ می دهند و بر اساس مقادیر ۰، ۱، ۲، ۳ نمره گذاری انجام می شود.‏ به جز برای ماده های ۶، ۷، ۱۰، ۱۳، ۱۷ و ۲۱ که دارای بار منفی هستند و برای هر یک از چهار گزینه بالعکس نمره گذاری می شود که بر طبق جدول زیر انجام می شود. حد پایین نمرات پرسشنامه؛ ۰ و حد بالای آن؛ ۸۱ می باشد.
‏ دامنه نمره در این پرسشنامه، نشان دهنده سرسختی روان شناختی زیاد در فرد است. در پژوهش کیامرثی (۱۳۷۶) ضرایب کرونباخ کل ازمودنی ها برابر با ۷۶/۰، برای آزمودنی های دختر برابر با ۷۴/۰ و برای آزمودنی های پسر برابر با ۷۶/۰ به دست آمد. برای بررسی روایی همزمان، این پرسشنامه به طور همزمان با چهار پرسشنامه ی ملاک، مقیاس خودشکوفایی مزلو، مقیاس اعتبار سازه ای سرسختی، مقیاس افسردگی اهواز و پرسشنامه اضطراب به گروههایی از دانشجویان داده شد. ضرایب همبستگی بین نمره های کل آزمودنی ها در پرسشنامه سرسختی و اضطراب برای کل نمونه، آزمودنی های دختر و پسر به ترتیب ۵۵/۰-، ۷۰/۰- و ۴۴/۰- به دست آمد. این ضرایب گویای همبستگی منفی معنادار بین سرسختی و اضطراب است. ضرایب همبستگی منفی معنادار بین سرسختی و اضطراب است. ضرایب همبستگی بین نمره های کل ازمودنی ها در مقیاس سرسختی و افسردگی برای کل نمونه، آزمودنی های دختر و پسر به ترتیب ۶۲/۰-، ۷۱/۰- و ۵۷/۰- بود. ضریب های همبستگی بین نمره های کل آزمودنی ها، آزمودنی ها دختر و پسر در مقیاس خودشکوفایی با پرسشنامه سرسختی روان شناختی اهواز به ترتیب ۵۵/۰، ۶۵/۰ و ۴۵/۰ بود. نتایج آزمون های همبستگی پیرسون بین نمره های آزمودنی ها در مقیاس اعتبار سازه ای سرسختی و پرسشنامه سرسختی روان شناختی اهواز نشان داد که ضرایب های همبستگی از نظر آماری مهنادار هستند و این ضریب ها به ترتیب برای کل آزمودنی ها، آزمودنی های دختر و پسر ۵۱/۰، ۶۱/۰ و ۴۶/۰ بودند (به نقل از رحیمیان بوگر و اصغرنژاد فرید، ۱۳۸۷).
‏رحیمیان بوگر، اسحاق؛ اصغرنژاد فرید، علی اصغر (۱۳۸۷). رابطه سرسختی روان شناختی و خودتاب آوری با سلامت روان در جوانان و بزرگسالان بازمانده زلزله شهر بم. ‏مجله روانپزشکی و روان شناسی بالینی ‏ایران، ۱۴ (۱): ۶۲-۷۰.
‏خواهشمند ‏است ‏عبارتهای ‏زیر ‏با ‏به ‏دقت ‏مطالعه ‏نموده ‏و ‏یکی ‏از ‏چهار ‏گزینه ‏را ‏که ‏به ‏بهترین ‏وجه ممکن، ‏ویژگیهای ‏شخصیت ‏شما ‏را ‏توصیف ‏می‏ ‏کند، ‏انتخاب ‏نمایید. ‏ سعی ‏نمایید ‏به ‏تمامی ‏سؤالات ‏پاسخ ‏دهید.
‏ردیف
‏عبارات
‏هرگز
‏به ندرت
‏گاهی اوقات
‏بیشتر اوقات
‏۱
‏خوب ‏می‏ ‏دانم ‏که ‏چه ‏عقاید ‏و ‏افکاری ‏دارم.
‏۲
‏احساس ‏می کنم ‏عمرم ‏صرف ‏انجام ‏کارهایی ‏شده ‏است ‏که ‏با ‏معنا ارزشمند ‏است.
‏۳
‏تلاش ‏من ‏در ‏نتایج ‏و ‏پیامدهای ‏زندگیم ‏موثر ‏است.
‏۴
‏تصمیم گیری ‏در ‏مورد ‏مسائل ‏برایم ‏آسان ‏است.
‏۵
‏از ‏شرکت ‏کردن ‏در ‏بحث ها ‏و ‏گفتگوهای ‏اجتماعی ‏استقبال ‏می کنم.
‏۶
‏در ‏مقابل ‏مسائل ‏زندگی ‏دچار ‏سردرگمی ‏می شوم.
‏۷
‏حوادث ‏فشارزای ‏زندگی ‏برایم ‏تهدیدآمیزند.
‏۸
‏اگر ‏فردی ‏سعی ‏کند ‏مرا ‏آزار ‏دهد، ‏حقش ‏را ‏کف ‏دستش ‏می گذارم.
‏۹
‏واقعیات ‏برای ‏من ‏جالب تر ‏از ‏رؤیاها ‏هستند.
‏۱۰
‏هر ‏قدر ‏هم ‏که ‏سخت ‏تلاش ‏می کنم ‏در ‏هر ‏حال ‏کوشش هایم ‏بدون ‏ثمر هستند.
‏۱۱
‏زندگی ‏روزانه ‏من ‏پر ‏از ‏چیزهایی ‏است ‏که ‏برایم ‏جالبند.
‏۱۲
‏هر ‏چقدر ‏سخت کوش تر ‏باشم، ‏در ‏رسیدن ‏به ‏هدف های ‏خود ‏موفق ترم.
‏۱۳
‏پرشورترین ‏و ‏مهیج ترین ‏چیز ‏برای ‏من ‏خیالبافی ‏است.
‏۱۴
‏زندگی ‏کاری ‏من ‏جالب ‏است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.