پرسشنامه سنجش نگرشهای مذهبی مسلمانان توسط سراج زاده(۱۳۷۷; به نقل از شریفی،۱۳۸۱)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پرسشنامه سنجش نگرشهای مذهبی مسلمانان توسط سراج زاده(۱۳۷۷; به نقل از شریفی،۱۳۸۱) دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پرسشنامه سنجش نگرشهای مذهبی مسلمانان توسط سراج زاده(۱۳۷۷; به نقل از شریفی،۱۳۸۱)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پرسشنامه سنجش نگرشهای مذهبی مسلمانان توسط سراج زاده(۱۳۷۷; به نقل از شریفی،۱۳۸۱)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پرسشنامه سنجش نگرشهای مذهبی مسلمانان توسط سراج زاده(۱۳۷۷; به نقل از شریفی،۱۳۸۱) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏پرسشنامه سنجش نگرش های مذهبی – Religion Assessment Questionnaire

‏پرسشنامه سنجش نگرشهای مذهبی مسلمانان توسط سراج زاده(۱۳۷۷;‏ به نقل از شریفی،۱۳۸۱) و بر اساس مدل گلاک و ستارک Glock & Stark
‏ (۱۶۹۵;‏ به نقل از همان منبع) با اسلام، بویژه اسلام شیعی تطبیق داده و متناسب شده است . این ‏پرسشنامه دارای ۲۶‏ عبارت است که چهار بعد (زیر مقیاس) را می سنجد که شامل:
‏۱- ‏بعد اعتقادی belief
‏(عبارات شماره ۱ تا ۷) :‏ باورهایی که انتظار آن می رود پیروان آن دین به آنها اعتقاد داشته باشند
‏ ۲- ‏بعد تجربه ای یا عواطف دینی experiential
‏(عبارات شماره ۸ تا ۱۳) :‏ که ناظر بر عواطف،تصورات و احساسات مربوط به داشتن رابطه با جوهری روحانی همچون خداست.
‏ ۳- ‏بعد پیامدی یا آثار دینی consequential
‏(عبارات شماره ۱۴ تا ۱۹) :‏ که ناظر به تاثیر باورها،اعمال،تجارب و دانش دینی بر زندگی روزمره پیروان آن دین است.
‏ ۴- ‏بعد مناسکی یا اعمال دینی ritual
‏(عبارات شماره ۲۰ تا ۲۶) :‏ که شامل اعمال دینی مشخصی همچون عبادت و نماز، شرکت در آئینهای دینی خاص،روزه گرفتن و …است که انتظار می رود پیروان هر دین آن ها را بجا آورند، می باشد.
‏ آزمودنی باید میزان باور خود را در زمینه هر یک از عبارت ها روی یک مقیاس پنج گزینه ای لیکرت مشخص نماید. برای نمره گذاری این پرسشنامه برای پاسخهای آزمودنی به دو صورت، بطوریکه برای نمره گذاری عبارات ۷‏،‏۱۴،۱۶،۱۷و۱۹ بصورت نمره صفر(کاملا موافق) تا چهار(کاملا مخالف) و برای سایر عبارات برعکس و بصورت صفر (کاملا مخالف) تا چهار (کاملا موافق) انجام می گیرد. بدیهی است میزان نمره آزمودنی در هر یک از این خرده مقیاس ها و همچنین میزان نمره فرد در شاخص نمره کل به عنوان میزان شدت نگرش مذهبی کلی فرد و یا شدت آن بعد تفسر می شود. هر چقدر نمره فرد در بعدی بالاتر باشد، شدت نگرش مذهبی فرد درآن بعد خاص بیشتر است. همین تفسیر در مورد نمره در شاخص نمره کل نیز صدق می کند. سراج زاده(۱۳۷۷;‏ ‏به نقل از شریفی،۱۳۸۱) روایی صوری consequential
‏ این پرسشنامه را از طریق نظر خواهی از تعدادی دانشجویان دکترا که با اسلام، آشنایی کامل داشتند، بدست آورد. ‏در ابتدا از پاسخگویان خواست تا ا‏ ‏لتزام دینی خود را بر روی یک طیف خطی ده قسمتی مشخص کنن‏د .‏ رابطه بین نمره های دینداری آنان در مقیاس گلاک و ستارک و نمره ارزیابی خود آنان از دینداریشان از طریق ضریب همبستگی پیرسون ۶۱/۰ گزارش شد. این میزان به عنوان روایی بیرونی در نظر گرفته شد. در پژوهش شریفی (۱۳۸۱) نیز پایایی کل این آزمون به روش تنصیف و آلفای کرونباخ به ترتیب ۷۵/۰ و ۷۸/۰ و اعتبار آن ۴۵/۰ بر آورد ش
‏پرسشنامه سنجش نگرش های مذهبی – Religion Assessment Questionnaire

‏پرسشنامه سنجش نگرشهای مذهبی مسلمانان توسط سراج زاده(۱۳۷۷;‏ به نقل از شریفی،۱۳۸۱) و بر اساس مدل گلاک و ستارک Glock & Stark
‏ (۱۶۹۵;‏ به نقل از همان منبع) با اسلام، بویژه اسلام شیعی تطبیق داده و متناسب شده است . این ‏پرسشنامه دارای ۲۶‏ عبارت است که چهار بعد (زیر مقیاس) را می سنجد که شامل:
‏۱- ‏بعد اعتقادی belief
‏(عبارات شماره ۱ تا ۷) :‏ باورهایی که انتظار آن می رود پیروان آن دین به آنها اعتقاد داشته باشند
‏ ۲- ‏بعد تجربه ای یا عواطف دینی experiential
‏(عبارات شماره ۸ تا ۱۳) :‏ که ناظر بر عواطف،تصورات و احساسات مربوط به داشتن رابطه با جوهری روحانی همچون خداست.
‏ ۳- ‏بعد پیامدی یا آثار دینی consequential
‏(عبارات شماره ۱۴ تا ۱۹) :‏ که ناظر به تاثیر باورها،اعمال،تجارب و دانش دینی بر زندگی روزمره پیروان آن دین است.
‏ ۴- ‏بعد مناسکی یا اعمال دینی ritual
‏(عبارات شماره ۲۰ تا ۲۶) :‏ که شامل اعمال دینی مشخصی همچون عبادت و نماز، شرکت در آئینهای دینی خاص،روزه گرفتن و …است که انتظار می رود پیروان هر دین آن ها را بجا آورند، می باشد.
‏ آزمودنی باید میزان باور خود را در زمینه هر یک از عبارت ها روی یک مقیاس پنج گزینه ای لیکرت مشخص نماید. برای نمره گذاری این پرسشنامه برای پاسخهای آزمودنی به دو صورت، بطوریکه برای نمره گذاری عبارات ۷‏،‏۱۴،۱۶،۱۷و۱۹ بصورت نمره صفر(کاملا موافق) تا چهار(کاملا مخالف) و برای سایر عبارات برعکس و بصورت صفر (کاملا مخالف) تا چهار (کاملا موافق) انجام می گیرد. بدیهی است میزان نمره آزمودنی در هر یک از این خرده مقیاس ها و همچنین میزان نمره فرد در شاخص نمره کل به عنوان میزان شدت نگرش مذهبی کلی فرد و یا شدت آن بعد تفسر می شود. هر چقدر نمره فرد در بعدی بالاتر باشد، شدت نگرش مذهبی فرد درآن بعد خاص بیشتر است. همین تفسیر در مورد نمره در شاخص نمره کل نیز صدق می کند. سراج زاده(۱۳۷۷;‏ ‏به نقل از شریفی،۱۳۸۱) روایی صوری consequential
‏ این پرسشنامه را از طریق نظر خواهی از تعدادی دانشجویان دکترا که با اسلام، آشنایی کامل داشتند، بدست آورد. ‏در ابتدا از پاسخگویان خواست تا ا‏ ‏لتزام دینی خود را بر روی یک طیف خطی ده قسمتی مشخص کنن‏د .‏ رابطه بین نمره های دینداری آنان در مقیاس گلاک و ستارک و نمره ارزیابی خود آنان از دینداریشان از طریق ضریب همبستگی پیرسون ۶۱/۰ گزارش شد. این میزان به عنوان روایی بیرونی در نظر گرفته شد. در پژوهش شریفی (۱۳۸۱) نیز پایایی کل این آزمون به روش تنصیف و آلفای کرونباخ به ترتیب ۷۵/۰ و ۷۸/۰ و اعتبار آن ۴۵/۰ بر آورد ش
‏د.‏ ( p
‏پرسشنامه نگرش مذهبی
‏بعد اعتقادی
‏۱-شیطان واقعا وجود دارد.
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏۲-اگر ما امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنیم فساد و فحشا همه جا را پر می کند.
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏۳-در روز قیامت به اعمال و رفتار ما رسیدگی می شود و نیکوکاران به بهشت و بدکاران به جهنم خواهند رفت.
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏۴-قران کلام خدا است و هرچه می گوید حقیقت محض است .
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏۵-این دنیا پر از ظلم و جور با ظهور حضرت مهدی ‏«‏عج‏»‏ پر از عدل و داد خواهد شد.
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏۶- من به وجود فرشتگان اعتقاد دارم.
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏۷-هنوز مطمئن نیستم که خداوند واقعا وجود دارد.
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏بعد عاطفی(تجربی)
‏۱-کسی که به خدا ایمان دارد از مرگ نمی ترسد.
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏۲-گاهی احساس میکنم به خدا نزدیک شده ام.
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏۳-بدون اعتقادات دینی احساس می کنم زندگی ام پوچ و بی هدف است.
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏۴-هرگاه به حرم یکی از امامان و اولیا می روم ، احساس معنویت عمیقی به من دست می دهد.
‏کاملا موافق۰‏ موافق ۰ ‏ بینابین۰‏ مخالف۰‏ کاملا مخالف۰
‏۵-بعضی وقت ها احساس ترس از خداوند به من دست می دهد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.