پرسشنامه انتخاب شغل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پرسشنامه انتخاب شغل دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پرسشنامه انتخاب شغل  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پرسشنامه انتخاب شغل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پرسشنامه انتخاب شغل :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏پرسشنامه انتخاب شغل
‏معرفی
‏شغل، یکی از عوامل بسیار مهم و سرنوشتساز زندگی فرد به شمار میرود (کاوه،.(۱۳۸۶‏ هدفگذاری شغلی ابزار قدرتمندی برای اثربخشی شغلی در اختیار فرد قرار میدهد و همانند قطبنمایی در میان یک اقیانوس تاریک و بیپایان او را در جهت درست و مناسب به سوی پیشرفت و ارتقاء شغلی هدایت میکند (گبر۱‏، .(۲۰۰۱‏ تحقیقات اخیر در مورد بررسی موفقیت شغلی هم در مورد تعیینکنندههای عینی (مانند حقوق و دستمزد، ارتقاء، وضعیت سلسله مراتب) و هم تعیینکنندههای ذهنی (مانند ارزیابیهای ذهنی فرد از شغلش)، حاکی از آن است که دو متغیر معروف تفاوتهای فردی به نام اعتقاد به خودکارآمدی و اهداف شخصی بیش از همه مورد بررسی قرار گرفتهاند .اعتقاد به خودکارآمدی (بندوا۲‏،(۱۹۸۶‏ و اهداف شخصی (آستین و ونکوور۳‏،۱۹۹۶‏؛ لیتل۴‏،۱۹۸۳‏؛ لاک و
‏لاتام۱‏، (۲۰۰۲‏ از ساختارهای اصلی و مهم مدل شناختی- اجتماعی برای تعیین علایق و عملکرد شغلی هستند. همچنین یافتههایی در مورد تأثیر اهداف بر مراحل اولیه انتخاب شغل به صورت فردی وجود دارد (آبلی و اسپارک۲‏،.(۲۰۰۹
‏اریکسون۳‏ معتقد است هدفگذاری در دوره نوجوانی یکی از عوامل پیشرفتهای شغلی مؤثر در آمادهسازی شغلی و رشد هویت شغلی است(هیرشی و اندراک۴‏، .(۲۰۰۹‏ هدف شغلی به فرد کمک میکند تا تمرکز داشته باشد و تصمیم بگیرد که در زندگی چه میخواهد بکند. این هدف او را هدایت میکند، به او انگیزه میدهد و کمک میکند تا به آنچه میخواهد برسد.
‏آنچه که پژوهشگران در گذشته انجام دادهاند، بررسی هر یک از عوامل مؤثر بر انتخاب شغل به صورت جداگانه بوده است. برای مثال تحقیقات زیادی در مورد رابطه بین تیپهای شخصیتی و انتخاب شغل انجام شده است، از جمله آن میتوان به پژوهش اونویاس، دیکسون و اونویاس(۲۰۰۹) ۵‏ با عنوان رابطه بین تیپهای شخصیتی و انتخاب شغل دانشآموزان دبیرستانی در کالج دولتی نیجریه اشاره کرد.
‏نتایج پژوهش آنها نشان داد که رابطه معنیداری بین تیپ شخصیتی هنرمند، اجتماعی، متهور و محقق و انتخاب شغل وجود دارد، در حالیکه ارتباط معنیداری بین تیپ شخصیتی واقعگرا و متعارف با انتخاب
‏شغل یافت نشد. هدفگذاری شغلی موجب میشود فرد نسبت به این عوامل آگاهی یابد و این آگاهی کمک میکند او استعدادها و تواناییهای خود را کشف کند و به مهارتهای خود پی ببرد. هدفگذاری شغلی در میان نظریههای مشاوره شغلی یک نظریه جدید است. براساس این نظریه افراد میتوانند شغل خود را مطابق هدفگذاری شخصی و استعدادها، ویژگیها، نیازها و تمایلات درونی خود انتخاب کنند.
‏روش تهیه
‏به دلیل عدم وجود پرسشنامه انتخاب شغل در منابع داخلی و خارجی، این پرسشنامه توسط صفارینیا و قاسمی (۱۳۹۰)‏ و براساس نظریه ساویکس (۱۹۹۰)‏ طراحی شده است. پرسشنامه مذکور پس از ساخته شدن، از نظر مفهومی و دقت بهکارگیری کلمات معادل و جملهبندی مناسب توسط چند تن از متخصصان روانشناسی مورد مقایسه و بازبینی قرار گرفته است.
‏این پرسشنامه جهت بررسی پایایی بر روی ۳۶۰‏ دانشجوی کارشناسی روانشناسی دانشگاه پیامنور اجرا شده است.
‏نمرهگذاری
‏این پرسشنامه که از نوع مداد- کاغذی و خودگزارشدهی است، مشتمل بر ۴۳‏ گویه میباشد. گویههای ۱‏، ۲‏، ۴‏، ۶‏، ۱۱‏، ۱۳‏، ۱۴‏، ۲۰‏، ۲۱‏، ۲۶‏، ۲۸‏، ۲۹‏، ۳۰‏، ۳۱‏، ۳۳‏، ۳۶‏، ۴۰‏، ۴۲‏ خردهمقیاس »‏نگرش«‏، گویههای ۵‏، ۸‏، ۹‏، ۱۰‏، ۱۲‏، ۱۶‏، ۱۷‏، ۲۲‏، ۲۴‏، ۲۷‏، ۳۴‏، ۳۸‏ خردهمقیاس »‏انتظارات«‏ و گویههای ۳‏، ۷‏، ۱۵‏، ۱۸‏، ۱۹‏، ۲۳‏، ۲۵‏، ۳۲‏، ۳۵‏، ۳۷‏، ۳۹‏، ۴۱‏، ۴۳‏ خردهمقیاس »‏توانایی انجام کار«‏ را میسنجند. نمرهگذاری گویهها براساس مقیاس لیکرت پنج درجهای به صورت »‏کاملاً موافق«۵=‏، »‏موافق«۴=‏، »‏نظری ندارم«۳=‏، »‏مخالف«۲=‏، »‏کاملاً مخالف«۱=‏ انجام میشود. بنابراین، حداقل و حداکثر نمره کسب شده از این پرسشنامه به ترتیب برابر با ۴۳‏ و ۲۱۵‏ خواهد بود. لازم به ذکر است که گویههای ۲‏، ۴‏، ۱۶‏، ۲۰‏، ۲۱‏، ۲۳‏، ۲۹‏، ۴۰‏ به صورت معکوس نمرهگذاری میشوند.
‏پایایی و روایی
‏در پژوهش صفارینیا و قاسمی (۱۳۹۰)‏ پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه برابر با ۰/۷۶‏ به دست آمد که میزان رضایتبخشی است. همچنین، نتایج پژوهش جهت تعیین روایی محتوایی با استفاده از نظر متخصصان حاکی از روایی محتوایی پرسشنامه و تحلیل عاملی اکتشافی آن در حال انجام است.
‏پاسخ دهنده عزیز، پرسشنامه‌ای که در اختیار شما قرار گرفته به منظور بررسی و سنجش آگاهی شما در ارتباط با انتخاب شغل طراحی شده است. خواهشمند است هر سؤال را به دقت مطالعه نموده و نظر خود را در مقابل هر سؤال با علامت ‏×‏ اعلام نمایید. انتخاب پاسخ برای شما بین گزینه‌های ( کاملاً موافق، موافق، نظری ندارم، مخالف و کاملاً مخالف) می‌باشد. لطفاً برای هر گویه فقط یک گزینه را انتخاب کنید.
‏عبارات
‏کاملاً موافق
‏موافق
‏نظری ندارم
‏مخالف
‏کاملاً مخالف
‏۱- من نگران پیدا شدن شغل در آینده نیستم.
‏۲- از اینکه رشته تحصیلی‌ام متناسب با علاقه حرفه‌ای‌ام نیست، ناراحتم.
‏۳- من فکر می‌کنم که داشتن یک چهره خوب و زیبا برای پیدا کردن شغل مهم است.
‏۴- در انتخاب شغل، علاقه و رغبت برایم مهم نیست، فقط پیدا کردن کار مهم است.
‏۵- تقریباً می‌دانم که پس از اتمام تحصیلات به چه کاری مشغول خواهم شد.
‏۶- تصور اینکه بگذارم مردم مرا همان‌طور که هستم بشناسند، وحشتناک است.
‏۷- من به خوبی می‌دانم که چه شغلی مناسب من است.
‏۸- من فکر می‌کنم هر شخصی باید با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خود انتخاب شغل نماید.
‏۹- فکر می‌کنم که در مورد انتخاب شغل مناسب نیاز به آموزش کافی دارم.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.