پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان ASA لی و همکاران ۱۹۷۵


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان ASA لی و همکاران ۱۹۷۵ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان ASA لی و همکاران ۱۹۷۵  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان ASA لی و همکاران ۱۹۷۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پرسشنامه ابراز وجود برای جوانان ASA لی و همکاران ۱۹۷۵ :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۱ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏پرسشنامه ابزار وجود برای جوانان ‏(ASA‏)
‏مبانی نظری پرسشنامه‏ ‏یکی از مهمترین تغییراتی که در دوران نوجوانی و جوانی عارض می گردد.نیاز به ابزار وجود در بین آنهاست.این نیاز در دوران جوانی به اوج می رسد و تاثیرات ژرفی بر عزت نفس و کسب هویت آنها می گذارد. ابزار وجود در جوانان از سویی می تواند باعث خودشکوفایی تواناییهای بالقوه شان شود و از سوی دیگر می توان اذعان داشت که ابزار وجود در جوانان دو روی سکه است که می بایست آن را در جهت پالایش شخصیت آ‏«‏ان هدایت نمود تا پیامدهای مثبتی از آن حاصل شود.
‏راتوس اذعان می دارد که در سنین جوانی، شخص می بایست قادر باشد تا حرفش را بزند، از حق و حقوق خود دفاع نماید. ولی از پرخاشگری استفاده نکند و با فوران هیجان منفی اش، برای ابزار وجودش ممانعتی ایجاد ننماید. اصطلاح ابزار وجود، نقطه مقابل کمرویی می باشد، زیرا افراد کمرو اصلا تئانایی احقاق حق و انتقال خواستها و نیتهایشان را ندارند و قادرنیستند. آن طور که باید و شاید، در برابر دیگران خود ایزاری معقول و متناسب با واقعیتی را به نمایش بگذارد.
‏معرفی پرسشنامه و کاربرد آ‏ن
‏این پرسشنامه دارای ۳۳ سوال می باشد که طی آن آزمودنی به یکی از سه گزینه، یعنی رفتار مبتنی بر ابزار وج.ود، غیر ابزار وجود و پرخاشگری است. پاسخ می گوید. این پرسشنامه توسط دانگ یولی لی، ارنست تی، هالبرگ، الن جی سلمون و ریچارد الف هاس، ساخته شده است.
‏روش نمره گذاری پرسشنامه
‏روش نمره گذاری این پرسشنامه به این ترتیب است که یکی از سه پاسخ به عنوان پاسخ مناسب ( ابزار وجودی) در نظر گرفته شده اس‏ت. و به آن نمره ۱ داده می شود و به بقیه پاسخها نمره صفر تعلق می گیرد. به این معنی که، برای سوالهای ۳۱،۳۲،۲۸،۲۹،۲۰،۲۱، ۲۳، ۲۶، ۱۰، و ۱۴ به پاسخ ( الف)؛ برای سوالهای ۱،۷، ۹، ۱۲، ۱۵، ۳۰، ۳۳، ۲۵، ۲۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۲ به پاسخ (ب) و برای سوالهای ۳، ۴، ۵، ۸، ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۱۷، و ۲۴ به پاسخ (ج) یک نمره تعلق می گیرد. در نهایت، مجموع نمرات حاصل، معرف نمره کل آژمودنی می باشد.
‏اعتبار و روایی پرسشنامه
‏لی و همکاران اعتبار پرسشنامه، ابزار وجود را در بررسی که انجام داده اند، در حد متوسط اعلام نموده اند اعتبار به دست ا‏م‏ده توسط آنها پس از چهار هفته از روش بازآزمون ۸۴/۰ گزارش گردید. رمضانی (۱۳۷۷) به منظور سنجش اعتبار ابزار وجود، پرسشنامه مزبور را به طور همزمان با مقیاس اختلالات رفتاری وودورث (wcos‏)، به کار برد. به جز حیطه گوشه گیری، سایر حیطه های پرسشنامه‏ با مقیاس ASA‏در سطح ۵/۰ همبستگی معنی داری داشتند. به منظور تعیین اعتبار پرسشنامه ابزار وجودی برای نوجوانان، در این پژوهش از مقیاس عزت نفس کوپر اسمیت استفاده کردید. ضریب همبستگی بین این پرسشنامه و مقیاس عزت نفس کوپر اسمیت ۱۶/۰=
r‏ به دست آمده، که در سطح آلفای ۱/۰ معنی دار بود و ضریب اعتبار یا باز آزمایی این پرسشنامه نیز ۷۸/۰ بود. همچنین ضریب آلفای به دست آمده، ۶۳/۰ محاسبه گردید.
‏پرسشنامه ابزار وجودی برای جوانان asa
‏در این چند صفحه به موقعیتهایی بر می خوریم که ممکن است در گذشته با ان مواجه شده یا نشده باشید. می خواهیم بدانیم معمولا در هر موقعیت چه می کنید. لطفا دور پاسخی که در آن موقعیت انجام می دهید، دایره بکشید
‏شما و بهترین دوستتان چهار بلیط برای مسابقه والیبال دارید. دوستان دیگر شما نیامده اند و برای هر کدام از شما، یک بلیط اضافه گذاشته اند. بهترین دوست شما می گوید: اگر بلیط اضافه خود را به من بدهید، سعی می کنم آنها را بفروشم، او هر دو بلیط را می فروشد، اما پول شما را نمی دهد:
‏الف) کار دوستتان را قبول می کنید، برای اینکه فکر می کنید دوستتان با فروش بلیطها این پول اضافه را به دست آورده است.
‏ب) به آرامی می گویید پولم را بده.
‏ج) به او می گویید تو کلک زده ای اگر پولم را ندهی، دوستیم را با تو قطع می کنم.
‏۲. مادرتان شما را برای خرید موتاد غذایی به فروشگاه می فرستد‏. فروشگاه شلوغ است و شما با صبر و حوصله در صف می ایستید تنا پول آن چه را که برداشته اید، به صندوق دار بدهید. مادرتان به شما گفته عجله نکنید. ناگهان خانمی که پشت سر شماست با چرخ خریدی که در دست دارید ششما را فشار می دهد و می گوید، هی اجاز می دهید جلوتر از شما حساب کنم، منت عجله دارم.
‏الف) از رفتار آن زن خوشتان نمی آید، ولی خودتان را آرام می کنید و می گویید اشکال نداره و به او اجاز عبور می دهید.
‏ب) چرخ آن زن را عقب می زنید و می گویید این طور اعصاب خودتان را خراب نکنید و از اینکه جای خودتان را به او بدهید امتناع می ورزید.
‏ج) می گویید بله می بینم، من هم عجله دارم. لطفا در نوبت خودتان بایستید یا صندوق دیگری بروید.
‏همکلاسی تان دروغهایی پشت سر شما پخش کرده است. د رنتیجه بیشتر دوستانتان از شما دوری می کنند و حرفهایی پشت سر شما می زنند. امروز ناگهان در بوفه مدرسه به همکلاسی خود برخورد می کنید.
‏الف) با او صحبت می کنید، وانمود می کنید که در مورد دروغهای او ، چیزی نمی دانید.
‏ب) می گویید: خوب، خوب، خوب من خوشحالم که آخرش گیرت آوردم. یک موضوع کوچکی است که باید با تو تصفیه کنم، دروغگو.
‏ج) می گویید: از دروغ هایی که پشت منت پخش کردی ناراحتم و تعجب می کنم، چون فکر نمی کردم که دوست من هستید. مایلم دلیل دروغ گفتنت را برایم توضیح دهید تا آن را حل و فصل کنیم.
‏شما معمولا به دوستان خود کمک می کنید. برخی از خواستهای دوستتان غیر منطقی است و از شما سو استفاده می کند. امروز مجددا این دوست از شما تقاضایی دارد.
‏الف) به تقاضای او پاسخ مثبت می دهید، زیرا دوستی به نظر شما با ارزش است.
‏ب) از او عذر خواهی می کنید و می گویید امروز بشیار مشغول هستید و نمی توانید به او کمک کنید.
‏ج) به دوستتان می گویید اخیرا خیلی ا زمن تقاضای کمک کرده ای که بعضی از آنها غیر منطقی است . این بار نمی پذیرم. دوستی باید دوطرفه باشد.
‏ یکی از اعضای تیم بسکتبال مدرسه هستید. مربی به شما قول داده است که همه بچه ها شانس بازی کردن را دارند. تنها پنج دقیقه از بازی باقی مانده است و مربی هنوز شما را به بازی، راه نداده است.
‏الف) بلند می شوید، به طرف مربی می روید، فحش داده و از کوره به در می روید.
‏ب) روی نیمکت باقی می مانید و فکر می کنید که می توانید خیلی چیزها را از تماشای بازی دیگران یاد بگیرید.
‏ج) خودتان را به مربی می رسانید و به او یادآوری می کنید که هنوز بازی نکرده اید.
‏۶. امروز ورقه امتحانی تصحیح شده تان را به شما برگردانده اند. پس از بحث با سایر همکلاسیها، متوجه می شوید که به یکی از سوالاتی که پاسخ داده اید، نمره عادلانه داده نشده است. روز بعد آموزگارتان در راهروی مدرسه با شم سلام و احوالپرسی می کند.
‏الف) می گویید: سلام، راستی فکر می کنم به یکی از پاسخهای من، نمره عادلانه داده نشده است. ممکن است آن را با هم مرور کنیم؟
‏ب) می گویید: سلام، فکر می کنم شما نسبت به من رفتار غیر منصفانه ای داشته اید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.